Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja röntgen

Vierailija
23.03.2010 |

Olen hoitaja ja joudun sairaalassa viemään potilaita röntgeniin esim. keuhkokuvaan. Vien potilaan kuvaushuoneeseen ja kuvan oton ajaksi menen tapojen mukaan viereiseen huoneeseen, jonka jälkeen välittömästi minun tulee mennä takaisin potilaan luo. Olenkin pohtinut vaikuttaako tämä mahdolliseen raskauteen, kuinka ilmaan jää röntgen säteitä muutamien sekunttien päästä kuvan otosta? Useasti ei kuitenkaan röntgenissä vierailuja ole. Ehkä tulin miettineeksi enemmän tätä, kun olin äskettäin raskausviikolla 5 ja jouduin viemään potilasta röntgeniin ja pari päivää siitä raskaus meni kesken... Mutta liekö tuolla vaikutusta?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta. Säteet ei jää mitenkään ilmaan "leijumaan" kuvanoton jälkeen, ja kuvaushuoneen & sinun odotteluhuoneesi välillä on paksua lyijyä. Tein tuota hommaa myös raskaana ollessani (röntgenhoitajana) lähes joka päivä, eli otin kuvia potilaista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän