Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Erittyykö LH:ta raskausaikana?
27.11.2007 |
-> voiko keskenmenon jälkeen, ennen ekoja menkkoja testata ovistestillä? Vai näyttääkö plussaa joka tapauksessa?
Kommentit (2)
Tietäistkö erittyykö normaalikierrossa LH:ta ovulaation jälkeen ennen menkkoja?
Kiitti!
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Raskauden ajan tärkeimmät hormonit on progesteroni, estrioli, hPl ja hCG. LH.ta erittyy eniten ennen ovulaatiota, eikä sitä pitäisi raskauden aikana erittyä.
Jos veressä on vielä hCG:tä, eli istukkahormonia, voi ovistesti näyttää plussaa. (Ovat samantyylisiä, hCG:ssä on vain vähän " enemmän" , siksi ovistesti tunnistaa hCG:n, mutta raskaustesti ei LH:ta.)
Eli testata voi, mutta jos haluaa olla plussasta varma, kantsii varmaan testata raskaustestilläkin, näyttääkö se vielä plussaa. Jos näyttää, niin ovistestikin varmaan näyttää raskausplussaa. Muuten ovista.
Olikohan hankalasti selitetty.