Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain tietää, että poikani on homo. Poikani ei tiedä, että tiedän - kuinka otan asian puheeksi vai otanko ollenkaan?

Vierailija
08.01.2007 |

Suhtaudumme ihan avarakatseisesti kaikkiin vähemmistöihin ja myös suvussamme on homoja. Mutta kyllähän oletus on hetero... Kuinka siis ilmaisen pojalleni, että tiedän hänen olevan homo?



Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on vielä teini, niin saattaisin ehkä asian antaa vielä olla, ja ottaa asian esille jollain tavalla vasta myöhemmin..

Vierailija
2/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan ahdistunut ja miettii miten sen kertoisi.

Aloita tyyliin " tiedämme asiasta ja se on ihan ok juttu" iloisesti ja positiivisesti!

Eiköhän se keskustelu ala sillä rullaamaan. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallesi voisi olla helpotus jos sinä otat asian puheeksi. Vaikeaa tuollaista on äidille tulla kertomaan.



Korosta sitä että välität hänestä yhtä paljon kuin ennenkin.



Omakohtaista kokemusta ei ole mutta näin minä menettelisin.

Vierailija
4/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Jos kyseessä on vielä teini, niin saattaisin ehkä asian antaa vielä olla, ja ottaa asian esille jollain tavalla vasta myöhemmin..

Aiemmin poika kyllä seurusteli erään tytön kanssa melkein kaksi vuotta. Ovat edelleen ystävuä.

Sain tietää ensin erään sukulaisen kautta, ja sitten näin poikani suutelevan " parasta kaveriaan" eli ilmeisesti hän on sitten poikaystävä. Aika paljon aikaa yhdessä viettävät.

Toi " lempeällä äänellä sanominen" kuulostaa hyvältä, mutta niin vaikealta. Pelkään, että poika nolostuu, vaikkei ole syytä...

Ääk hankalaa! Pitääkö odottaa, että poika itse kertoo? Vai pitäiskö ottaa asia itsestäänselvyytenä?

ap

Vierailija
5/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit, että näit hänen poikaystävänsä kanssa ja halusit kertoa, että tiedät ja hyväksyt. Poika tulee ihan varmasti arvostamaan ainakin myöhäsemmällä iällä asiaa vaikka aluksi nolostuisikin (ja varmaan nolostuukin).



Kiva, että olet noin avarakatseinen äiti! Toivon itsekin olevani sellainen, jos vanhempi poikani osoittautuu homoksi, mitä hieman jo epäilen

Vierailija
6/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös hyvin jättää sivut auki kun poistut koneelta. Kun poika menee koneelle niin huikkaa kauempaa että " tiedän ja se on ihan ok" ja jatka hommiasi vanhaan malliin tms. Poika saa aikaa sulatella sitä että tiedät mutta tietää koko ajan ettei asia häiritse sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan ¿parhaaseen kaveriin¿ kuin poikaystävään / vävykokelaaseen tms.?

Vierailija
8/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tällasia kysymyksiä kun en tajua mitä se vanhempia liikuttaa onko lapsi homoseksuaali vai heteroseksuaali. Eikö seksiasiat ole poikasi oma asia ei mikään valtakunnallinen pällistelyn ja ihmettelyn aihe. Itseksesi voit kyllä kelata näitä juttuja ja tutustua aiheeseen kun ongelma on kerran sinun päässäsi eikä poikasi päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä lopulta ole kovin paljon keskustelemista - mutta kyllä mun mielestä voi ihan suoraan kysyä, että näin että pussasit sitä, että oottekste kimpassa vai pussailitteko muuten vaan.



Turha kai sitä on niin kovin paljon korostaa, että se on ihan ok, luulisi kai jo oletkuksen olevan, että tottakai se on ok, jos kerran olette avarakatseisia ihmisiä. Mielummin voisi ottaa vähän syvemmän suhtautumisen ja jutella asiasta, jos poika haluaa tai jos sun mieltä askarruttaa joku.

Vierailija
10/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin helpotti, kun äiti arvasi että oon raskaana, eikä tarvinnut sitä itse möläyttää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojaltasi miten asia on ja sanot samalla, että se on ihan ok että on. Ja että pikaystävät on tervetuleita myöskin kylään jne.



Eikö tärkeämpää kumminkin ole, että lapsesi on onnellinen. oli sitten sitä taikka tätä. Hän on kumminkin sinusn lapsesi ja juuri sikis arvokaas.

Vierailija
12/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se muakaan häiritsisi jos poikani on homo, jos vaan on onnelinen,

se on mulle tärkeintä että lapseni ovat onnellisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous on kumminkin vieläkin aika tabu ja on pelottavaa olla 17v uotias ja luulla ettei kukaan hyväksy koska maailma on epäoikeudenmukainen.. Raskaus on kumminkin " vain" raskaus eikä mikään maatamullistava asia..



Käsittämätön vertaus

Vierailija
14/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voithan vihjaista varovasti ensin ja sitten katsoa rupeaako poika puhumaan jos ei niin anna ajan kulua niin kyllä hän jonain päivänä puhuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kahdenkesken!

Mitä jos se olikin vaan sellanen pelleily/vedonlyönti suudelma?!

Mutta olen sitä mieltä, että varmasti on helpottavaa pojallesi jos tietää sinun tietävän ja hyväksyvän asian, jos asia niin on!

Eli ota puheeksi!

Vierailija
16/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se täytyy ottaa puheeksi jos poika on homo???



Ottaisitkos puheeksi (jos pojalla olis tyttöystävä), että minä tiedän että olet hetero ja varmaan harrastatte seksiäkin...



Mitä se kenenkään seksuaalisuus toiselle kuuluu? kertoo itse jos kertoo

Vierailija
17/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ottaisin asian puheeksi juuri sellaisena kuin se on. Sanoisin, että haluaisin puhua hänen kanssaan arkaluontoisesta asiasta ja että: " olen kuullut sinun suutelevan parasta kaveriasi ja haluan sinun tietävän, että me olemme isän kanssa sinun tukenasi tykkäsit sinä sitten pojista tai tytöistä."



Viesti olisi siis se, että hänet hyväksytään juuri sellaisena kuin hän on. Luulen, että se olisi hänelle kaikkein helpottavin tieto.

Vierailija
18/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tokihan asian voi hyväksyä, mutta onko kyseessä oikeasti asia mikä pitäisi hyväksyä. Siis siinä mielessä hyväksyä, että jos se täytyy hyväksyä, niin eihän se silloin ole luonnollinen asia. En siis puhu nyt yleisesti vaan ihan sinun omasa mielessäsi.



Jos olisin sinä. Miettisin tätä itse mielessäni ja jos edes pientä kaiherrusta jossain tuntisin juttelisin lapsen kanssa. Enkä suinkaan kertoakseni, että tiedän, vaan kertoakseni, että tiedän ja olen pahoillani, että en ihan täysin luontevasti osaa asiaan ehkä suhtautua (yritän opetella), vaikka asia sinällään onkin minulle ok. Sillä ikävin tilanne minkä voisin kuvitella on, että asia jossain vaiheessa " vahingossa" paljastuu ja siinä sitten menee änkyräksi.



Mikäli asia tuntuu omassa mielessä kaikin puolis luonnolliselta, niin antaisin olla. Jos kerran poikaystävä on ja kaikkea, niin lapsi ainakin itse on varmasti asian kanssa sovussa ja kertookin siitä ajallaan :).



Eihän sitä aikanaan itsekään ihan ekana päivänä äidille krtonut kun poikaystävät kuvioihin ilmestyivät ;).

Vierailija
19/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi minusta on äärimmäisen tärkeää ottaa asia puheeksi ja kertoa, että se on ok. Vältytään turhalta häpeältä, kun nuorta tuetaan heti seksuaalisen identiteetin muotoutuessa.

Vierailija
20/40 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


se täytyy ottaa puheeksi jos poika on homo???

Ottaisitkos puheeksi (jos pojalla olis tyttöystävä), että minä tiedän että olet hetero ja varmaan harrastatte seksiäkin...

Mitä se kenenkään seksuaalisuus toiselle kuuluu? kertoo itse jos kertoo