Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heh, Hesarin hipsteritoimittaja veti herneet nenään Putouksen Jäbä Leissonista

Vierailija
15.01.2014 |

http://nyt.fi/a1305772425118

 

Taisi osua kun noin kovasti korpeaa. Onpa hyvä esimerkki hipstereille tyypillisestä besserwisseröinnistä tuo blogiteksti.

Sama toimittajahan sai muuten porttikiellon Cheekin tiedotustilaisuuteen, koska olisi tuonut paikalle negatiivista energiaa.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288622568423.html

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:23"]

Intternjetissä olevien kuvien perusteella Onninen ei näytä järin iloiselta saati onnelliselta hipsteriltä. Vähän angstinen on.Liikaa Pierre Bourdieutä...

[/quote]

 

Joo, ikävän oloinen ihminen.

 

Vierailija
2/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:59"]

Tässä oikea hipsteri: http://www.hel-looks.com/20140103_03/

[/quote]

 

Älä viitti mul on tollanen laukku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on aika jäbämäinen:

http://www.hel-looks.com/archive/#20111117_01

Vierailija
4/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi Jäbä Leisson kyllä juntimpi, kuin ne hipsterit mitä esim. Kallion kaduilla tulee päivittäin vastaan. Mutta silti kolumnista paistoi suuttumus ja katkeruus läpi. Siltasessa on kädet täristen kirjoitettu kolumnia.

Vierailija
5/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä, kyllä se hahmo vaan on aika juntti ja ainakin pari vuotta jäljessä näitä ajan hermolla olevia nyky-hipstereitä ;)

Ehkä tuo jutun kirjoittaja otti vaan tuon ei-niin-osuvan hahmon vähän turhan vakavasti :D

Vierailija
6/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hipsteritoimittaja on varmasti NYT-liitteen pohjanoteeraus, mkä on jo paljon. Kuvassa tyyppi on totisena: lahjomaton tyylitaituri. Serurauksena hirveetä ripulikakkaa kolumnista toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollakin on blogi sivulle, se EI tarkoita , että henkilö olisi kyseisen lehden TOIMITTAJA. Tai jos joku kirjoittaa kolumnin, niin ei useimmiten ole lehden henkilökuntaa.

Vierailija
8/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks noitten hahmojen idea oo nimenomaan vetää ne aivan yli? Sen takiahan se on hauskaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipsterit nyt on muutenkin oikeasti todella pikkusieluista, sisäänpäinlämpiävää ja totisen huumorintajutonta porukkaa.

Vierailija
10/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oikea hipsteri: http://www.hel-looks.com/20140103_03/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan noissa leikitään stereotypioilla ja tehdään ne vähän sinnepäin, mikä nyt sopii parhaiten siihen rooliin. Pulttiboissin saamelaiset silloin muinoin oli myös hauskat, eikä kukaan silti olettanut että kaikki saamelaiset on juopottelevia heinäpäitä. Ylläri, ettei Oinonen sitä tajua. Jäbästä taitaa saada paremman kuvan hipsteristä kuin Oinosesta, jos hän itsensä hipsteriksi tituleeraa.

Vierailija
12/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä sattuu, että joku ihmisryhmä näkee itsensä vallan toisin kun muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kolumni oli vähän huono, mutta tuo hahmo on kyllä vielä huonompi. Vanhentunutta ja epänokkelaa satiiria. Sori vaan Iina, tykkään kyllä muuten susta... Putouksen mitta-asteikolla tosin ihan ok, hirveetä shaibaa tuo ohjelma.

Vierailija
14/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oli hyvä kirjoitus. Minun mielestäni kirjoittaja ei ole "vetänyt hernettä neneään". Kirjoituksessa oli hyviä ideoita punavuorelaiselle hahmolle jokapyörii pienessä piirissä (Suomi on pieni maa). Toki hahmo kasvaa sarjan edetessä, jos pääsee jatkoon, mutta kyllähän tuo kirjoituksen ideoilla jo aika pitkälle hahmo kehittyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Iinan ollut tarkoitus luoda juuri niin ns. stereotypinen ja helposti tunnistettavan hipsterihahmo, mikä musta toi Jäbä kaikkialla käsiteltyine imagolaseineen ja pipoineen juuri onkin. Joku ns. tyyliltään kehittyneempi ja edelläkävijä ("oikea hipsteri") ei olisi niin tunnistettava hahmo, eikä iskisi yhtä helposti suureen yleisöön.

Vierailija
16/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:59"]

Tässä oikea hipsteri: http://www.hel-looks.com/20140103_03/

[/quote]

 

Ihan voisi olla Jäbän isoveli.

Vierailija
17/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jutun ja minusta oli viiltävää, miten ensiesittelyn jälkeen toimittaja näki sketsihahmon perimmäisen luonteen, tarkoitusperät ja syntytarinan. 

 

Wau. Mä niin olen vaikuttunut.

Vierailija
18/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 16:06"]

Eiköhän Iinan ollut tarkoitus luoda juuri niin ns. stereotypinen ja helposti tunnistettavan hipsterihahmo, mikä musta toi Jäbä kaikkialla käsiteltyine imagolaseineen ja pipoineen juuri onkin. Joku ns. tyyliltään kehittyneempi ja edelläkävijä ("oikea hipsteri") ei olisi niin tunnistettava hahmo, eikä iskisi yhtä helposti suureen yleisöön.

[/quote]

 

Nimenomaan. Olisipa hauskaa luoda hahmo, josta kukaan ei ymmärtäisi mitä hauskaa siinä on. Paitsi kourallinen "oikeita hipstereitä".

Vierailija
19/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jäbän kirjeenvaihtokaveri.

http://www.hel-looks.com/archive/#20130809_07

Vierailija
20/29 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja tässä Jäbä itse kesälookissa: http://www.hel-looks.com/archive/#20130612_01

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän