Heh, Hesarin hipsteritoimittaja veti herneet nenään Putouksen Jäbä Leissonista
Taisi osua kun noin kovasti korpeaa. Onpa hyvä esimerkki hipstereille tyypillisestä besserwisseröinnistä tuo blogiteksti.
Sama toimittajahan sai muuten porttikiellon Cheekin tiedotustilaisuuteen, koska olisi tuonut paikalle negatiivista energiaa.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:59"]
Tässä oikea hipsteri: http://www.hel-looks.com/20140103_03/
[/quote]
Älä viitti mul on tollanen laukku.
Tää on aika jäbämäinen:
Onhan toi Jäbä Leisson kyllä juntimpi, kuin ne hipsterit mitä esim. Kallion kaduilla tulee päivittäin vastaan. Mutta silti kolumnista paistoi suuttumus ja katkeruus läpi. Siltasessa on kädet täristen kirjoitettu kolumnia.
No enpä tiedä, kyllä se hahmo vaan on aika juntti ja ainakin pari vuotta jäljessä näitä ajan hermolla olevia nyky-hipstereitä ;)
Ehkä tuo jutun kirjoittaja otti vaan tuon ei-niin-osuvan hahmon vähän turhan vakavasti :D
Tämä hipsteritoimittaja on varmasti NYT-liitteen pohjanoteeraus, mkä on jo paljon. Kuvassa tyyppi on totisena: lahjomaton tyylitaituri. Serurauksena hirveetä ripulikakkaa kolumnista toiseen.
Jos jollakin on blogi sivulle, se EI tarkoita , että henkilö olisi kyseisen lehden TOIMITTAJA. Tai jos joku kirjoittaa kolumnin, niin ei useimmiten ole lehden henkilökuntaa.
Eiks noitten hahmojen idea oo nimenomaan vetää ne aivan yli? Sen takiahan se on hauskaa!
Hipsterit nyt on muutenkin oikeasti todella pikkusieluista, sisäänpäinlämpiävää ja totisen huumorintajutonta porukkaa.
Ainahan noissa leikitään stereotypioilla ja tehdään ne vähän sinnepäin, mikä nyt sopii parhaiten siihen rooliin. Pulttiboissin saamelaiset silloin muinoin oli myös hauskat, eikä kukaan silti olettanut että kaikki saamelaiset on juopottelevia heinäpäitä. Ylläri, ettei Oinonen sitä tajua. Jäbästä taitaa saada paremman kuvan hipsteristä kuin Oinosesta, jos hän itsensä hipsteriksi tituleeraa.
Kyllähän sitä sattuu, että joku ihmisryhmä näkee itsensä vallan toisin kun muut.
No kolumni oli vähän huono, mutta tuo hahmo on kyllä vielä huonompi. Vanhentunutta ja epänokkelaa satiiria. Sori vaan Iina, tykkään kyllä muuten susta... Putouksen mitta-asteikolla tosin ihan ok, hirveetä shaibaa tuo ohjelma.
Sehän oli hyvä kirjoitus. Minun mielestäni kirjoittaja ei ole "vetänyt hernettä neneään". Kirjoituksessa oli hyviä ideoita punavuorelaiselle hahmolle jokapyörii pienessä piirissä (Suomi on pieni maa). Toki hahmo kasvaa sarjan edetessä, jos pääsee jatkoon, mutta kyllähän tuo kirjoituksen ideoilla jo aika pitkälle hahmo kehittyisi.
Eiköhän Iinan ollut tarkoitus luoda juuri niin ns. stereotypinen ja helposti tunnistettavan hipsterihahmo, mikä musta toi Jäbä kaikkialla käsiteltyine imagolaseineen ja pipoineen juuri onkin. Joku ns. tyyliltään kehittyneempi ja edelläkävijä ("oikea hipsteri") ei olisi niin tunnistettava hahmo, eikä iskisi yhtä helposti suureen yleisöön.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:59"]
Tässä oikea hipsteri: http://www.hel-looks.com/20140103_03/
[/quote]
Ihan voisi olla Jäbän isoveli.
Luin jutun ja minusta oli viiltävää, miten ensiesittelyn jälkeen toimittaja näki sketsihahmon perimmäisen luonteen, tarkoitusperät ja syntytarinan.
Wau. Mä niin olen vaikuttunut.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 16:06"]
Eiköhän Iinan ollut tarkoitus luoda juuri niin ns. stereotypinen ja helposti tunnistettavan hipsterihahmo, mikä musta toi Jäbä kaikkialla käsiteltyine imagolaseineen ja pipoineen juuri onkin. Joku ns. tyyliltään kehittyneempi ja edelläkävijä ("oikea hipsteri") ei olisi niin tunnistettava hahmo, eikä iskisi yhtä helposti suureen yleisöön.
[/quote]
Nimenomaan. Olisipa hauskaa luoda hahmo, josta kukaan ei ymmärtäisi mitä hauskaa siinä on. Paitsi kourallinen "oikeita hipstereitä".
Tää on jäbän kirjeenvaihtokaveri.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:23"]
Intternjetissä olevien kuvien perusteella Onninen ei näytä järin iloiselta saati onnelliselta hipsteriltä. Vähän angstinen on.Liikaa Pierre Bourdieutä...
[/quote]
Joo, ikävän oloinen ihminen.