Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä kaivataan uuden autotallin lämmitysmuodoksi

Vierailija
17.07.2012 |

patterit vai lattialämmitys? Ilmalämpöpummppu? Tarkoituksena talli plussan puolelle ja varasto noin 15-17 astetta talvella.



Mikä olisi järkevin vaihtoehto, kokemuksia kiitos: ).

Varasto noin 20 neliötä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteuden poistaja vois olla hyvä ratkaisu.

Toimii ainakin meillä :)

Vierailija
2/7 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja autoon lohko- ja sisätilanlämmitin. Ehdottomasti paras. Auo ei ruostu, on mukava ja tulee halvaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen täytyy lämmpöä laittaa? Ap

Vierailija
4/7 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää pitämään talvella n 15 asteessa. Laskeppa sen lattialämmityksen tai ilpin kustannus ja montako vuotta sillä rahalla saa patterilämmitystä... Öljytäytteinen ei paljoa kuluta

Vierailija
5/7 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljytäytteinen ei paljoa kuluta

Vierailija
6/7 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljytäytteinen ei paljoa kuluta

Vesikiertoinen vaatii enemmän lämmitystä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autotallin lämmityksessä on haastavaa kosteuden hallinta. Jos laitat lämmöt siihen että just sulaa niin vesi ei haihdu nopeasti ja auto on todella ruostuttavissa olosuhteissa siis jatkuvasti. Sanoisin että lattialämmitys on paras, tietenkin glykoli kiertoinen ettei tule jäätymisongelmia ja putkien halkeiluja. Lisäksi lattian jos saa niin kuumaksi että isokin määrä loskaa haihtuu nopeasti niin auton ruostuminen ei ole niin nopea.

Se millä glykolin lämmittää, onkin sit mietittävä uudelleen ottaen huomioon että voidaanko käyttää talon lämpökeskusta siihen. Jos talossa on vesikiertopatterit niin sen osana lämmönvaihtimen kanssa toteutus on suht simppeli. Omat piirit.

Varmatoimisin oma lämmitys autotallille taitaa olla kuitenkin öljylämmitys tai sähkötoiminen lattialämmitys.



Lisäksi tallista lähdettäessä auton olisi hyvä olla oikeasti kuiva koska jos auto on vasta sulanut ja märkä ja hurautat sitten pakkasessa töihin niin et pääse autosta ulos kun tiivisteet on jäätyny kiinni.



Auton tekniikan kannalta paras on autokatos jossa se on pois taivasalta ja pysyy kuivana. Tietty jos talli on pakko rakentaa niin tekee sen niin lämpöiseksi että auton voi välillä sulattaa ja kuivattaa siellä, mutta arjessa auto olisi katoksen alla jossa ikkunat ei jäädy ja lumeennu ainakaan pahasti.



Ottamatta kantaa kustannuspuoleen, autotallin lämmittäminen on ekokatastrofi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän