Miksi laulajan kuolema on iso uutinen
Milloin on uutisoitu tieteentekijän kuolemasta? Kumpi onkaan ihmiskunnalle tärkeämpää, joikaaminen vai tiede
Kommentit (18)
Miksi joikaaja on kuuluisa mutta matemmatiiko ei. Vaikka oikeasti täällä ei olisi mitään ilman matematiikkaa
Ehkä juuri siksi, että matematiikka ei puhuttele ihmisen syvimpiä tunteita samalla tavalla kuin musiikki.
Miksi joikaaja on kuuluisa mutta matemmatiiko ei. Vaikka oikeasti täällä ei olisi mitään ilman matematiikkaa
Ehkä juuri siksi, että matematiikka ei puhuttele ihmisen syvimpiä tunteita samalla tavalla kuin musiikki.
kyllä matematiikka on hienoa kun siihen perehtyy. Vaikka se kuinka kaikki kaavat on hiottu täydelliseen minimalismiin.
Tässä on varmaan just se avainsana perehtyminen. Musiikki on helpompaa kun siitä ei tarvitse ymmärtää mitään, siitä vaan joko tykkää tai ei.
Sekin on syynä siihen, että telkkarin tositeeveet on täynnä laulua, eikä matemaatikoita liitutauluineen.
Kumma muuten että siinä talentissa ja xfactorissakin on lähes pelkkiä laulajia, vaikka jonkun huippufyysikon kyllä luulisi voittavan x-factorin mennen tullen. En usko että kukaan tuomareista voisi kyseenalaistaa ettei kaverilla olisi taitoa.
Jos lukee vain iltapäivälehtien verkkosivuja niin voi tosiaan luulla Houstonin kuolemaa isommaksi uutiseksi kuin vaikka jonkun tiedmiehen :D:D:D
ovat kliseisesti tunteiden tulkkeja. Ihmisillä liittyy muistoja heidän lauluihinsa. Laulut koskettavat ihmisten tunteita ja liittyvät tavallisten ihmisten elämiin ja sen tapahtumiin. Se tuo muistoja "missä olin silloin ja mitä tunsin tuolloin".
Ilman tunteita emme olisi ihmisiä, ja ilman toimivaa tunne-elämää emme voi tehdä edes sitä tiedettä ja nauttia sen hedelmistä.
Vaikka olenkin itse hyvin teknisesti ja tieteellisesti orientoitunut, en menisi vähättelemään laulamisen merkitystä. Ihminen on laulanut esihistoriallisista ajoista lähtien. Sillä on ilmeisimmin hyvin tärkeä merkitys ihmisyydelle.
(Ja jos et muista niin aika isosti uutisoitiin noin vuosi sitten Leena Palotien kuolemasta. Kannattaa ehkä seurata muutakin kuin Seiskaa, jos arvostaa tieteentekijöitä niin paljon.)
yksikin tieteentekijä jonka kirjoja on myyty satoja miljoonia kappaleita? Aivan oikein, ei taida olla ainuttakaan.
Kun ei riitä että on lahjakas/älykäs, on vielä tuotava itsensä kansan tietoisuuteen ja siinä vaiheessa taitaa tieteentekijöille tulla tenkka poo.
tieteentekijän kuollessa, voitko esimerkiksi ajatella, että "tämä lääke x on tieteentekijä y:n aikaansaannosta, tuleepa liikutus aina kun käytän lääkettä x". Sen sijaan laulajan kuollessa tulee väkisinkin mieleen, milloin on kyseisen laulajan tuotantoa kuunnellut.
yksikin tieteentekijä jonka kirjoja on myyty satoja miljoonia kappaleita? Aivan oikein, ei taida olla ainuttakaan.
Kun ei riitä että on lahjakas/älykäs, on vielä tuotava itsensä kansan tietoisuuteen ja siinä vaiheessa taitaa tieteentekijöille tulla tenkka poo.
alansa sisällä, eikä tarkoituksena ole kaupallinen menestys.
No, toki taiteilijoillakin voi olla taiteellinen menestys se, kuinka menestyksensä mittaavat mutta ehkä taide joutuu myöntymään kaupallisiin kompromisseihin tiedettä enemmän.
Milloin on uutisoitu tieteentekijän kuolemasta? Kumpi onkaan ihmiskunnalle tärkeämpää, joikaaminen vai tiede
siellä on ylen teema ja ykkönen, josta tulee oikeasti mielenkiintoista ohjelmaa. Loput tuhat kanavaa on jotain idolia ja muuta lauluohjelmaa.
Kyllä niistä tieteentekijöidenkin poismenoista uutisoidaan, mutta ei niihin tuhlata sivukaupalla kun ei suurin osa ihmisistä tiedä keitä ne on.
Surullista, mutta tämä on ajankuva.
yksikin tieteentekijä jonka kirjoja on myyty satoja miljoonia kappaleita? Aivan oikein, ei taida olla ainuttakaan.
Kun ei riitä että on lahjakas/älykäs, on vielä tuotava itsensä kansan tietoisuuteen ja siinä vaiheessa taitaa tieteentekijöille tulla tenkka poo.
Stephen Hawkingin kirjaa Ajan lyhyt historia on myyty ainakin 10 miljoonaa kappaletta. Eihän tuo ole kuin kymmeens osa sadasta miljoonasta, mutta sitten kun tuo mies heittää joskus veivinsä, se on takuulla iso uutinen.
t. 2
yksikin tieteentekijä jonka kirjoja on myyty satoja miljoonia kappaleita? Aivan oikein, ei taida olla ainuttakaan.
Kun ei riitä että on lahjakas/älykäs, on vielä tuotava itsensä kansan tietoisuuteen ja siinä vaiheessa taitaa tieteentekijöille tulla tenkka poo.
Mainitse itse moniko joikaaja joikaa ilman tieteen läpimurtoja?
Mä voin mainita että sähköä käyttää 5 miljardia ihmistä.
tunnereaktiot ja mieluisat elämykset ja muistot tule aina olemaan kylmää tiedettä tärkeämpiä ihmisille. Ei noita nyt kannata vertailla. Ihmiset ovat lajina aina olleet musikaalisia.
sivistyneenä ihmisenä tietäisit että koko ihmiskunnan kehityksen ajan tiede on kulkenut käsi kädessä mm musiikin kanssa. Ennenhän perimätietoa ja tärkeitä muistettavia juttuja siirrettiin eteenpäin juuri laulamalla ja loruilemalla, kun ei vielä ollut muistiinpanotekniikoita. Aika vähämielistä siis edes asettaa näitä juttuja vastakkain.
yksikin tieteentekijä jonka kirjoja on myyty satoja miljoonia kappaleita? Aivan oikein, ei taida olla ainuttakaan. Kun ei riitä että on lahjakas/älykäs, on vielä tuotava itsensä kansan tietoisuuteen ja siinä vaiheessa taitaa tieteentekijöille tulla tenkka poo.
siis miksi pitää tuoda itsensä 'kansan tietoisuuteen'? Onko se laulaja tai tieteentekijä jotenkin huonompi taidoiltaan, jos ei ole kansan tietoisuudessa? Ihan samalla lailla toi täti olisi laulanut, vaikka olisi myynyt 2 levyä.
Vai siis pitääkö sen takia tuoda itsensä julki, että sitten kuollessaan saisi isoja otsikoita?
Kyllä mä luulen, että ne tieteentekijät on ihan onnellisia ettei niitä revitellä missään bulkkimediassa, vaan saavat arvostusta omilla foorumeillaan ja hyvä niin.
Vaikea siinä on mitään universumin arvoituksia ratkoa kun koko ajan joku paparazzi on tunkemassa Canonia ahteriin.
On ne tieteentekijät sinänsä kyllä ihan suosittuja, kun luentosalit ei meinaa riittää niiden pitäessä yleisöluentoja.
Siellä vaan ei ole seiskan toimittajia paikalla.
Hän oli erittäin tunnettu henkilö, kansainvälisesti kuuluisa.
Julkisuus erottaa kuuluisan laulajan ja tieteentekijän.
Esimerkiksi Leena Palotien kuolema oli kyllä ihan ykkösuutisia silloin kun se tapahtui.
minä nyt vaan väittäisin että jos vaikka Stephen Hawking kuolisi niin hemmetin iso uutinen se olisi.
Hän oli erittäin tunnettu henkilö, kansainvälisesti kuuluisa.
Julkisuus erottaa kuuluisan laulajan ja tieteentekijän.
Miksi joikaaja on kuuluisa mutta matemmatiiko ei. Vaikka oikeasti täällä ei olisi mitään ilman matematiikkaa
Isoja uutisia ovat ne jotka myyvät !!!