Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks koulun lausunnot ja testit menee ristiin?

Vierailija
06.05.2011 |

Poika ekalla ja tällä viikolla tehty kirjallinen testi ja teksin ymmärätminen. Skaalalla 1-9 pojan arvo oli 4 joka skaalassa vastaa keskivertoa.



Kuitenkin kirjallisessa arvostelussa (erityisopen tekemä) pojalla suuria ongelmia ilmaista itseään, ei ymmärrä ohjeita vaan pitää saada yksilöllisiä ohjeita, ei osaa tarpeeksi hyvin koulukieltä, käyttää ilmaisussa paljon kehonkieltä ja sananvarasto erittäin suppea. Oli myös mainita, että mekaaninen lukutaito on ihan ok mutta ei ymmärrä sisältöä.



Mä en oiken ymmärrä nyt tätä, jos testien mukaan osaa/ymmärtää niin miksi tuo teksti on ihan ristiriidassa?



Taidan siis itsekkin olla avun puheterapian tarpeessa... Olen yrittänyt keskustella erityisopen kanssa mutta en saanut häneltä mitään irti. Oli erittäin nuiva ja suurinpiirtein haukkuin poikaani.



Onneksi ensi viikolla eka käynti puheterapeutilla, jospa asiat siellä kirkastuisi.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi täysin eri asiaa. Samoin kommunikointikyky muiden kanssa omista asioista ei liity mitenkään luetun tekstin ymmärtämiseen.

Testi kertoo että poikasi ymmärtää lukemansa, mutta ei mitään muuta. Kerrot itsekin, ettet saanut pojasta mitään irti ja opettaja sanoo että pojalla on vaikeuksia ilmaista itseään eli olette täsmälleen samaa mieltä samasta asiasta. Pojalla ON ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi