Näetkö jo jonkun ihmisen naamasta kenen kanssa et tule toimeen?
Mä olen itse todella soiaalinen ja hyvin muiden kanssa toimeen tuleva, mutta ihmeellisesti sitä näkee jo melkein naamasta kenenkaa ei tule juttuun.
En minä heti tuomitse pärstän perusteella jutskailen ja tutkailen tilannetta,mutta ihmeellisesti yleensä aikani juteltuani huomaan ettei ole tuo tyyppi minua varten....
Mä en siedä sellasia saakelin tärkeilijöitä joille koulutus sun muu arvo on a ja o...musta elämässä on muutakin kun arvo ammatti/koulutus.
Kommentit (17)
käynyt niin että tullaankin sitten toimeen, mutta todella hyvin ensivaikutelma yleensä pelaa.
Yleensä kyse on psykologisesta ilmiöstä nimeltään transferenssi. Sen voimakkuus vaihtelee yksilön kokemusten ja temperamentin mukaan.
Itsekin ennen luotin tähän ensivaikutelmaan, mutta kun opiskelin psykologiaa ja ymmärsin sen syyt pystyin muuttamaan käytöstäni/asennettani. Nyt minulla on pari mielettömän hyvää ystävää ihmisistä, joista ekalla katseella aattelin, että " Juuei IKINÄ tulla ton kanssa toimeen."
on yhtä fiksuja tai fiksumpia. Tyhmempien kanssa voi kyllä tulla toimeen ihan hyvin, mutta jotain siitä ystävyydestä puuttuu. Älykkyysosamäärän pystyy päättelemään suurin piirtein todella nopeasti, muut ominaisuudet voi olla hankalampia havaita ja vaatii enemmän aikaa.
Salli mun nauraa, mikäli oikeasti niin kuvittelet!
ja intuitio on osoittautunut kyllä paikkansapitäväksi.
Jos tunnen, että toinen suhtautuu alentuvasti muhun, muuttuu suhtautumiseni jäätäväksi ja yliasialliseksi. Joskus tämä on tapahtunut työhönottohaastattelussa...
Useimmiten jos olen kuvitellut etten tule jonkun kanssa toimeen tämä luulo on myöhemmin osoittautunut ihan vääräksi, nykyään pyrin siksi olemaan avoin kaikille.
koska esim. mieheni on todetusti mua älykkäämpi ÄO:n mukaan, mutta käytännön tilanteissa hän tekee pässejä ratkaisuja hitaasti ja argumentoi usein täysin kestämättömillä perusteilla. Eikä osaa tulkita tutkimustuloksia, jotka mun mielestä ovat " itsestäänselviä" .
Mutta ei, älykkyystestien niissä osioissa, joissa pitää päätellä, mikä figuuri tulee seuraavaksi, hän on pistämätön. Minä taas täysi nullo.
usein huomaan tiettyä kilpailua, jännitettä, keskinäistä kateutta - siis molemminpuolin. Ne estävät sitten aidon toimeentulon, sellaisen, että voisi olla luottamuksellinen ystävyyssuhde.
tyhmempien älykyysosamäärän ;). Edelleen olen sitä mieltä, että äly näkyy heti naamasta ja koko olemuksesta, erityisesti silmistä. Miehen kanssa oli juuri asiasta puhetta, jopa kuvasta pystyy yleensä päättelemään.
Ja nyt saan taas lastin vastauksia jossa älyni kyseenalaistetaan. Siitä vaan, mutta ei tämä ole oma keksintöni. En yleensä ikinä edes ajattele asiaa, ja sitten jossain mammakerhossa tyhmismammaksi itsensä kokeva laukoo alemmuudentuntoisia kommentteja. Olen aina ihan hämmentynyt, koska oikeasti en todellakaan tavallisesti mieti ihmisten älyä tai sen puutetta. Tästä aloituksesta tuli vaan mieleen kuten jo kirjoitin, että vaikka tulen kuinka hyvin toimeen monenlaisten ihmisten kanssa, parhaat ihmissuhteet syntyy niihin, joitten kanssa on suurin piirten samalla tasolla tässä nimenomaisessa asiassa.
Sääli. Siinä voi kyllä mennä hienoja ihmissuhteita ohitse, jos tuomitsee hätiköidysti ja muka niin varmalla intuitiolla.
Tuohon intuitioonsa tuntuvat muuten jotkut naiset luottavan ihan liikaa. Taitavat samat tyypit sitten myös uskoa tosissaan horoskooppeihin, ennustajiin ja muuhun hömppään...
6
Vierailija:
Sääli. Siinä voi kyllä mennä hienoja ihmissuhteita ohitse, jos tuomitsee hätiköidysti ja muka niin varmalla intuitiolla.Tuohon intuitioonsa tuntuvat muuten jotkut naiset luottavan ihan liikaa. Taitavat samat tyypit sitten myös uskoa tosissaan horoskooppeihin, ennustajiin ja muuhun hömppään...
6
Yhdestä jätkästä ajattelin ensi tapaamisella, että ihan kuin koko tyyppi olisi patologinen valehtelija. En ymmärtänyt, miksi ajattelin niin, koska emme olleet puhuneet kuin puolisen tuntia keskenämme.
Muutamassa kuukaudessa paljastui, että intuitio oli oikeassa. Sama jätkä löi myös leukaluuhuni hiusmurtuman.
Ja oli niin kiva ja mukava, suoranainen herrasmies alussa. Pah!
Jos naaman perusteella ajattelet että et ikimaailmassa tuu ton kanssa toimeen niin on hyvin todennäköistä että vuorovaikutus muodostuu sellaiseksi ettei teillä ole mahdollistakaan oppia tulemaan toimeen. Ei välttämättä ole edes yritystä, ainakaan aitoa sellaista kun koko ajan odottaa että tosta paljastuu nyt takuulla joku huono puoli kun heti naamasta näin... ja sitten tulkitset kaikki viattomatkin kommentit tai ilmeet heti negatiivisesti ja toinen ihmettelee että mitä merkillistä toi kaveri kyräilee, se on varmaan jotenkin outo, ja se oli siinä sitten se ihmissuhde.
aloitin juuri uudet työt, ja eräs nainen herätti minussa tuon tunteen " tuo on tuollainen..." . Jäin miettimään, miksi näin ajattelin.
Olen tullut hänen kanssaan hyvin toimeen, mutta olen hyvin varovainen. Hän on tiukka täti, sellainen vanhan ajan opettajan tyylinen. Jotenkin pelkään häntä, että hänellä on terävä kieli tms. Eli tämän tiukkuuden näkee naamasta, silmistä, katseesta. Enkä pidä opettajatyypeistä.
Tämä ei siis tarkoita, etteikö ko ihminen olisi ihmisenä mukava.
ulkonäöllisesti on ihmisillä, joista en pidä. Useimmilla heistä on lyhyt, tummaksi värjätty kananpersetukka...hassua, mutta tämän olen havainnut..
Vierailija:
Jos naaman perusteella ajattelet että et ikimaailmassa tuu ton kanssa toimeen niin on hyvin todennäköistä että vuorovaikutus muodostuu sellaiseksi ettei teillä ole mahdollistakaan oppia tulemaan toimeen. Ei välttämättä ole edes yritystä, ainakaan aitoa sellaista kun koko ajan odottaa että tosta paljastuu nyt takuulla joku huono puoli kun heti naamasta näin... ja sitten tulkitset kaikki viattomatkin kommentit tai ilmeet heti negatiivisesti ja toinen ihmettelee että mitä merkillistä toi kaveri kyräilee, se on varmaan jotenkin outo, ja se oli siinä sitten se ihmissuhde.
pyrin siihen että en tuomitse kovin nopeasti ihmistä, mutta kyllä vaan se ensivaikutelma on osoittautunut oikeaksi lähes aina. Jos mun siis vaikka töissä pitää valita yhteistyökumppanit johonkin projektiin, niin kyllä silloin se on vahvoilla jonka kanssa synkkaa heti. Silloin yhteistyö sujuu. En tosin huutele että valitsen yhteistyökumppanit " intuition" perusteella tai tunteella, saisin aika oudon maineen. Mutta näin teen koska se toimii.