Uskaltaako antaa 11v. lapselle puolikkaan opomaxin
Kommentit (8)
mikä tuon ikäistä valvottaa? Huoli jostain? Liian vähäinen liikunta ja ulkoilu? Nälkä? Jännittääkö koetta? Kaipaako läheisyyttä? Ei tuon ikäinen lääkkeitä kaipaa, ainakaan ilman lääkärin ohjausta! Huh.
määrä. Itse käytään joskus nukahtamiseen 1/4 ja se riittää. Lapselle ei IKINÄ ilman lääkärin määräystä. Enkä suoraan sanottuna usko, että sellaista määräystä ihan helposti saatkaan.
ei todellakaan saa missään nimes antaa unilääkettä lapselle ei edes puolikasta!!
t:hoitsu
ei lapselle tietenkään, mutta se on kyllä rauhoittava ei unilääke
Lapset: Bentsodiatsepiineja suositellaan lapsille ainoastaan yöllisten painajaisten ja unissakävelyn hoitoon. Sopiva annos yli 6-vuotiaille lapsille on 15 mg iltaisin. Alle 12-vuotiaiden lasten hoito on syytä toteuttaa erikoislääkärin valvonnassa.
Psykiatriset ja paradoksaaliset reaktiot: Bentsodiatsepiinien käytön yhteydessä on esiintynyt seuraavia reaktioita erityisesti lapsi- ja vanhuspotilailla: rauhattomuutta, agitaatiota, ärtyneisyyttä, aggressiivisuutta, harhaluuloja, raivoa, painajaisunia, hallusinaatioita, psykooseja, epätarkoituksenmukaista käytöstä ja muita käytökseen liittyviä häiriöitä.
Viisaalle 17:lle: Kyllä Opamoxin yksi käyttöaihe on nimenomaan unettomuus.
Ei missään nimessä ilman lääkäriä!!!
Vie lääkäriin, jos aihetta.