Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhainkodeissa on sairaanhoitajia, eikö lähihoitajat suoriutuisi yhtä lailla?

Vierailija
30.06.2007 |

Mitä sh tekee vanhainkodissa sellaista mitä lähihoitaja ei voi tehdä? Eikös lähihoitajatkin saa jakaa lääkkeitä? Haavahoidotkin varmaan onnistuu ja insuliinit ym?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pistetäänkö muka vanhainkodissa suoneen lääkkeitä?

Vierailija
2/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä vanhainkodeissa, palvelutaloissa tms saattaa olla asukkaita jotka tarvitsee " suonensisäistä lääkitystä" johon siis täytyy olla sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lh:t katetroi, ottaa yleisiä verikokeita, imee limaa, jakaa ja antaa lääkkeitä, laitaa nenämahaletkut jne.

Mutta molempia tarvitaan, riippuu työpaikasta, miten työt jaettu.

Vierailija
4/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaa tarvitaan varmaan juuri siksi että tämän tietäisi...

Vierailija
5/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perushoitajat tekevät suurimman osan hoitotyöstä. Koko talossa on vain 2 sairaanhoitajaa ja hekin aina aamuvuorossa

Vierailija
6/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saa antaa potilaalle, kunhan sh on sen pillerin ensin ottanut purkista ja pistänyt lääkekippoon..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monenkuntoisia vanhuksia on olemassa joten voivat tarvita myös monenlaista hoitoa ja lääkitystä - myös nenämahaletkuja

Vierailija
8/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lähäri ja monen kirjavaa on saman luokankin ihmisten taidot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin työpaikasta ja potilaista mitä toimnepiteitä on...

Vierailija
10/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesivät asiat kokeissa, mutta labroissa eivät osanneet. Ja silti open oli pakko päästää läpi, koska kokeet olivat läpi. Osalla ei ollut mitään hajua perusensiavusta. TehoEA:n kokeessa rupesivat väittämään vastaan ja neuvomaan " hälytyskeskuksen" väkeä, eivätkä tienneet mitä hengitysvaikeuksista kärsivälle potilaalle pitää tehdä. Lääkkeistä ei mitään hajua. Sokeriarvoista ei mitään hajua, mikä on normaali ja mitä tehdään jos arvo ei ole normaali. Ei hajuakaan miten insuliinikynää käytetään. Harjoittelut nippanappa läpi. Potilaat vain taakkoja ja rasitteita.



Toiset taas tiesi kaiken, osas kaiken epäröimättä ja osas kohdella potilaita kuin ihmisiä.



Iso ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin lääkehoidon tentit, piti osata käyttää myös Pharmaca Fennicaa. Olitko nuorisopuolella vai aikuispuolella? Itse aikuispuolella. Meillä ainakin niin vaativat opettajat, että piti todella osata läpäistäkseen.

Vierailija
12/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


eli sh:jien kautta tulevat käskyt ja työnjaot. useinkaan lääkäriä ei ole paikalla kuin tiettyinä aikoina, joskus joku kerta viikossa, joskus päivittäin tietyn aikaa. Loput ajasta sairaanhoitajilla on vastuu hoitotyöstä, lääkkeistä, linjauksista.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo jotain meidän talon hengestä mielestäni.



Tarvitaanhan me lähihoitajat ja hoitoapulaiset joku pomo, lääkäri käy kerran viikossa juoksemassa ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä