Kerääkö teidän n. 3 vuotiaat taskunsa täyteen " aarteita" ?
Huoh, meidän esikoisella (3v) on aina pöksyjen taskut täynnä aarteita, jotka kyllä äidin mielestä on pelkkää rojua. Milloin ne on kiviä, milloin ne on oksia ym. Ja hirveä huuto, jos ne heittää pois.
Kommentit (9)
Lapsella on ikioma laatikko, mihin saa " aarteensa" kotona tuoda.
Ollaan sovittu, että ne ei lattioilla kuljeskele, vaan säilyttää saa, jos vaan pysyvät laatikossaan.
Niitä se sitten enimpiä itse heittää pois uusien tieltä.
En ole hennonnut kieltää, koska selvästi huomaa, miten tärkeitä ne aarteet lapselle ovat.
Meidänkin kolmevuotiaan suurimpia piha-aarteita on noi kuulat.
ja kun silmä välttää löytyy ne sängystä tyynyn alta :-)
ja mökillä ne keräilevät vielä lasipurkkeihin kaikenlaisia ötököitä, joita käydään sitten iltaisin päästämässä vapaaksi.
poika keräilee myös satunnaisesti " aarteita" . Pyöristä irronneet heijastimen palaset, ruuvit ja mutterit yms on parhaita :)
4-vuotiaamme suosikkeja on muoviset kuulat.
Kiviä löytyy joskus taskuistakin - aina paras siivota taskut kunnolla ennen pesukoneeseen laittamista :)
Pihasta löytyy keltaisia, sinisiä ja punaisia yleensä.
Ja täälläkin nuo muovikuulat on ehdoton suosikki.
Poika kun on kuulat erityisiä aarteita. Ne kuulapyssyjen siis.