Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LAPSIA / EI LAPSIA. Kerro kolme syytä miksi hankkia

Vierailija
12.03.2006 |

tai jättää hankkimatta.



Ja lapsia yleensä hankitaan, ei vain saada. Koska ei kai kukaan sitten käyttäisi ehkäisyäkään koskaan?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Mulla kun sitä halua ei vaan ole eikä taida tullakaan. t. ap

Vierailija
2/20 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolesta:

1. Se rakkaus sitä pienokaista kohtaan

2. Joka päivä saa ihmetellä vauvan kanssa tätä uutta ja ihmeellistä maailmaa

3. Kukaan ei koskaan voi olla sinulle yhtä lähellä



Vastaan:

1. Hei, hei oma aika!

2. Aikaiset aamut

3. Raha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko lapsellesi parasta täten kasvaa rakastavammassa ympäristössä kuin sinun, joka kadut lastasi? kamalaa kuultavaa.. vaikka tilanne olisi mikä tahansa! osaatko rakastaa, vai oletko tunnevammainen?

Vierailija
4/20 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo itsessään niin ihana asia.

En osaa sanoa mitään " järkisyitä" , koska joissain geeneissä tämä lisääntymishalu varmaan on :).



Jos nyt syitä miksi ei " hankkisi" lapsia haluaa miettiä, niin ehkä jos kokee olevansa sellaisessa elämänvaiheessa, ettei halua/jaksa kantaa vastuuta pienestä ihmisestä täysipainoisesti, niin parempi jättää " hankkimatta" .

Lapsi muuttaa elämän, eikä niin että lapsi tulee ja elämä jatkuu kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan..

Vierailija
5/20 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


Mulla on alpsi, koska:



se on IHANA, osa mua ja isukkia.

olen itserakas ja haluan ihastella päivittäin omaa tuotostani, joka on täydellinen;)

ja koska haluan RAKASTAA jotajin täysin ehdoitta, kokea ' äidinrakkauden' , jota kehenkään muuhun ikinä koskaan ei voi tuntea, kuin omaan lapseen. Siitä tunteesta en luopuis enää ikinä-



Vierailija
6/20 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun sitä halua ei vaan ole eikä taida tullakaan. t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen ihmisiä jotka leikkivät mielellään sukulaisten ja kaverien lasten kanssa, hoitavatkin,

mutta eivät halua itselleen.

Ovat hyvinkin saattaneet huomata kuinka paljon ihmiset muttuu kun on huollettavana lapsikatras...

Vierailija
8/20 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä se kuvaa äidiksi haluamista aika hyvin. Jotkut haluavat äidiksi jo nuorena, toiset sitten kun alkavat miettiä elämänsä tarkoitusta. Uurastaminen vain itseä tai puolisoa varten ei enää riitäkään. Kun katselen iäkkäitä ihmisiä, joilla ei ole omaa lasta, niin miten yksinäisiä he ovatkaan. Ei ole kenelle osoittaisi rakkautta, ei ketään keneltä saisi rakkautta. Materia ja saavutukset eivät merkitse mitään sen rinnalla, että on mahdollisuus rakastaa ja tulla rakastetuksi ihan aidosti. Ei minullakaan aikoinaan ollut vauvakuumetta sen erityisemmin, esikoinen laitettiin alulle ihan järkisyin: ikä loppuu muutoin kesken. Kuinka ihanaa onkaan pienet kädet kaulan ympärillä sanomassa, että rakastan sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niitä lapsia saadaan, jos saadaan, eikä tuosta noin vaan hankita.

Vierailija
10/20 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskokaa vaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Paljon elämää talossa

2) Mieletön fiilis kun saat ensimmäisen pusun tai halauksen lapseltasi

3) Oma kasvaminen ihmisenä



Näitä asioita olen miettinyt vasta näin jälkikäteen, ennen lasten saamista en ajatellut näin.



Vierailija
12/20 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuitenkin yksilöllinen juttu mitä kukin pitää elämän tarkoituksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkimatta. :)

Vierailija
14/20 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.) opit asettamaan muut itsesi edelle

2.) opit todella rakastamaan

3.) elämäsi saa suunnan ja tarkoituksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvamaan ihmisenä?

Vierailija
16/20 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomat voi kasvaa ihmisenä vai sanoinko?! itse kysyit muiden syitä. mielestäni sinulla on melko negatiivinen asenne, ehkä onkin parempi että kasvat vähän vielä ihmisenä ja hyvä ettet tuohon elämäntilanteeseesi halua lapsia.

Vierailija
17/20 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen parempi ihminen

Vierailija
18/20 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä syyt eivät ole mitään yleispäteviä.



Miksi ei:

- Jatkuva huoli. Lapset ovat aina mielessä ja usein pelottaa, että heille voisi sattua jotain kamalaa.

- Raskaudet lihottavat ja vaikka laihuttaisikin, niin vatsa jää kummallisen näköiseksi.

- Synnyttäminen on aika kauheaa.



Kolme syytä miksi kannattaa hankkia lapsia:

- Suunnaton rakkaus lapsiin, joka ei häviä mihinkään, vaan lisääntyy vain koko ajan.

- Tuntuu hienolta, että on saanut jotakin niin mahtavaa aikaan oman rakkaan miehen kanssa.

- Ihanaa, kun saa seurata lasten kehitystä ja olla ylpeä heidän saavutuksistaan.

Vierailija
19/20 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppii ymmärtämään maailmanmenoa ihan eri tavalla. Omasta elämästä tulee tarkoituksenmukaista. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän ymmärtää, ettei monikaan asia elämässä ole merkityksellinen ja pysyvä, ainoa millä on merkitystä on perhe ja lapset.

Vierailija
20/20 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen halun pitää lähteä omasta itsestä.



Minulla on kolme lasta koska,

A: halusin äidiksi ja halusin perheen.

B: lapset ovat ihania, vaikkakin heistä on paljon huolta, murhetta ja rahanmenoa. Positiivisia asioita on kuitenkin enemmän ja negatiiviset on niin maallisia.

C: yksi lapsi ei riittänyt, talossa pitää olla elämää.