Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kertokaa naiset tulevalle isälle mitä kaikkea raskausaikaan kuuluu!

Vierailija
06.11.2006 |

Tiedän suunnilleen sen verran, että raskaana olevilla naisilla jotkut ruuat tekevät pahaa ja toisia himoitaan. Jalat tulevat kipeiksi. Rinnat kasvaa. Suuttuu helposti.



Mitä muuta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ainakin itketti tosi helposti, varsinkin kaikki lapsiin (ihan kenen vaan) liittyvä. Loppuraskaudesta en enää jaksanut kiinnostua ulkomaailman asioista pennin vertaa, ajatukset pyörivät vaan vauvan ja perheen ympärillä. Fyysisistä oireista voisin mainita nivelten löystymisen. Relaksiinin eritys saa aikaan sen, että esim. nilkat voivat tuntua huterilta tai tavarat putoilla käsistä. Muutenkin olo tuntuu jotenkin pehmeältä.

Vierailija
2/17 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

himot eri asioita kohtaan, inhot, turvotus, kivut, yöunien menetys,närästys, suonikohjut, pelot

joku voi jatkaa listaa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku on herkässä, surulliset asiat saa kyyneleet valumaan. Veren näkeminen tekee pahaa, vaikkei aiemmin tehnytkään.

Vierailija
4/17 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös ajoittain, että on ihan kukkuinen ilman syytä.



Joillakin myös vaivana levottomat jalat! Pohkeiden hieronta auttaa ;)



Väsymys!

Vierailija
5/17 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jotenkin sekava olo ja mies naureskelee mun jutuilleni. Pari kertaa olen myös suuttunut kunnolla jostain jutusta.

Vierailija
6/17 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. Magnesium auttaa levottomissa jaloissa *vink vink*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo seksittömyys ei ainakaan kuulunut meillä odotusaikaan. Olisimme varmaan harrastaneet monta kertaa päivässä seksiä, ellei oksentaminen olisi vienyt voimia. Mulle kun tuli suunnaton himo ;)

Vierailija
8/17 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja synnytyksen jälkeenkin pissa saattaa karkailla. Imetys saattaa viedä halut kokonaan, mutta kyllä ne palaa, kun imetys loppuu.



Odottaessa läheisyyttä kaipaa tosi paljon ja itsetunnon pönkitystä. Minä ainakin olin joinakin päivinä suurin rassukka maailmassa ja toisinaan ihan kuningatar. Kaikki vauvoihin ja eläimiin liittyvät jutut pisti itkemään. Vaikka vaan onnesta.



Piilo suolaa kannattaa välttää (esim. kaikki einekset). Suola turvottaa. Turvotusta saattaa tulla vaikka kymmenen kiloa.



Tissit saattaa muuttua tosi herkiksi. Emättimestä saattaa tulla kuiva kuin sahara, vaikka kuin haluttais.



Tässä tällainen pikkulista pienistä kauhuista. Kannattaa ottaa huumorilla, jos jotain älyttömyyksiä sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kannattaa varautua, että voi vetäytyä omiin oloihinsa ja pään sisälle, mutta silti se ei tarkoita sitä, että sinun ei tarvitsisi olla silloin kotona..



Nainen voi miettiä ja murehtia omassa pään sisällä ja jos mies ei oo paikalla kaikki saa kertoimen miljoona.. Pyri kohtelemaan niin kuin tähänkin mennessä, raskaus muistaen.. Älä paapo, mutta älä odota, että tahti pysyy samana ku tähän mennessä..



Osota hellyyttä, mutta anna tilaa!



Elä mukana raskautta, älä vähättele naisen tunteita..

Vierailija
10/17 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies teki jotain mitä mä en olis halunnut tai jätti tekemättä, niin minä kyllä " uhrauduin" ja mieheni olisi pitänyt tämä huomata. Ei huomannut ja sen jälkeen olin syvästi loukkantunut. :) Siis saattaa tulla ihan outojakin tunnereaktioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoakaan ei tullut lisää kuin noin8kg jotka jäi kaikki synnytyssaliin. Ainoa raskausoire oli vatsan kasvu ja poisjääneet kuukautiset sekä synnytyssupistukset.



Eli hyvinkin voi mennä.

Vierailija
12/17 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalia =( pitäs auttaa kun nousee seisomaan ja painaa kanrapäätä lattiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästystä ja huonounisuutta loppuvaiheessa.



Ei mitään erityisiä himoja, mielialanvaihteluita, tms. Eli tosi yksilöllisiä nuo muutokset.

Vierailija
14/17 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkä- ja nivelkivut voi olla niinn pahoja ettei pääse sängystä ylös

.

.

olo voi tietysti olla mitä mahtavin, riippuu siitä millainen raskaus on.



Samalla ihmisellä voi olla helppoja ja vaikeita raskauksia. Tulevaa raskautta on vaikea ennustaa vaikka ei olikaan ensimmäinen kyseessä.

Onnea odotukseen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


Mulla suurimmat ongelmat oli selkäkipu ja närästys.



Koko raskauden loppupuolen olin sairaslomalla selkäkipujen takia. Se oli kamalaa. Joillakin on ns liitoskipuja häpyluussa.



Ja kovaa närästystä esiintyi raskauden loppupuolella. Siihen ei närästyslääkekään välttämättä tehoa.



Valmistaudu, että loppuraskaudesta vaimo nousee vähän väliä yöllä ylös/heräilee närästyksen/pissahädän/jalkakipujen/milloin minkäkin takia tai vaan laskemaan, että paljon vauva potkii.



Oli myös mm itkuisuutta, vatsakipuja, turvotusta, rintojen arkuutta(älä vaan mene koskemaan raskaana olevan rintoihin ilman lupaa) jne, en varmaan muista puoliakaan.



Ja varsinkin loppuraskaudesta sitä keskittyy vaan vauvaan.



Raskaana oleva saattaa murehtia paljon milloin mitäkin...

Vierailija
16/17 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikalla ainakin sai suolihuuhtelun ennen synnytystä.

Vierailija
17/17 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkkia särki. Oksentelin. Kaipasin hellyyttä, en seksiä. Ekaa odottaessa taas kaipasin seksiä!