ARGH!!! Idiootti bussikuski tänään bussissa!
Noustiin tänään Helsingissä Mäkelänkadulla bussiin. Pysäytin ensin yhden bussin, mutta siellä oli jo kahdet rattaat, joten pysäytin sen jälkeen takana tulevan bussin ja mentiin pojan kanssa kyytiin (poika oli rattaissa). Bussi kuski alkoi huutelemaan jotain, että " Miksei edessä oleva bussi kelvannut, vaan piti tulla tähän?" Vastasin sitten, että toisessa bussissa oli jo kahdet rattaat, eikä me mahduttu kyytiin. Kuski ei sanonut mitään, mutta mua jäi kyrsimään, että hänen piti kovalla äänellä ihmetellä, miksi mentiin siihen bussiin ja kun asiallisesti vastasin, ei voinut sanoa mitään fiksua takaisin.
No, oltiin jäämässä Hakaniemessa pois ja painoin sitä sinistä stop-nappia eli että vaunut jää pois. Siitähän kuuluu eri ääni (pidempi) kuin tavallisesta stop-napista ja nyt se ääni jäi päälle. Noin käy aika useinkin, vaikka ihan normaalisti nappia painan. Kuski sitten huusi, ettei ne stop-painikkeet ole mitään leluja. Vastasin, ettei kukaan niillä leikikään, kun kukaan ei niitä painele. Että mä painoin nappia tasan kerran ja se jäi jotenkin jumiin. Lisäsin vielä, että kuski vois opetella vähän asiakaspalvelua. Kuski totesi siihen, että " Mä vai?" .
Kyllä ottaa päähän tollaiset ääliökuskit! Itse käyttäydyttiin pojan kanssa oikein nätisti ja sitten joku ammattitaidoton paska alkaa aukoa päätään.
Kommentit (15)
olen joka kerralla olut ihan ällikällä lyöty kuinka törkeästi bussikuskit ovat käyttäytyneet! Rähisevät ja suorastaan vittuilevat asiakkailleen. Tapakouluun koko sakki! Vois laittaa palautetta esimiehille!
lähtöpysäkillä ollenkaan ja jäin vaunujen kanssa roikkumaan siihen. Kyllä v....i, koska oli hirveä ilma ja olin odottanut bussia kun kuuta nousevaa ja ko. Mulqvist ei edes katso, että onko joku tulossa keskiovesta. Linjalla 81 on muutenkin semmosia kusipääkuskeja ollut iät ja ajat; esim, jos joku pysäkillä olijoista ei nosta bussia pysäyttääkseen kättä tarpeeksi ponnekkaasti ylös, ni kuski hurauttaa ohi. Tämä tapahtui sunnuntai-aamuna, jolloin kuski tasan tarkkaan tiesi,että ko. pysäkillä ei 5 ihmistä seisoskele muuten vaan eikä mikään muu bussilinja aja ohi siitä. Itse olin näyttänyt jopa merkkiä, mutta kuskin mielestä ei tarpeeksi tarkasti ilmeisesti.
Asiakaspalvelusta ei ole tietoakaan ainakaan suomalaisilla kuskeilla, aina ollaan sellaisella " opetetaan nyt vähän noita ääliömatkustajia" -asenteella liikkeellä. Ulkolaiset kuskit liki aina kohteliaita ja miellyttäviä, mutta toista se on noi suomijörrykät. Jos jossain muussa ammatissa käyttäytyis yhtä huonosti, niin kengän kuva ois heti perseessä.
Onhan toi nähty ja kuultu miljoona kertaa. Mutta ei se auta tänne urputtaa, laita palaute sinne minne kuuluukin. Tyypillistä: jupistaan kun asiat ei suju, mutta sitten kun oikeasti pitäisi sanoa jotain, niin ollaan turvat kii.
Sellasta se on, joskus on vittumaisii päivii, kylhän se vituttaa.
Ko. linjalla oli ihana ulkomaalaistaustainen kuski ja halusin antaa posit. palautetta, kun erottui noitten jörriköitten seasta niin täydellisesti.
Välillä epäilen,että meneekö palaute ollenkaan esimiehille perille? Tietääkö joku, että mikä käytäntö noissa on?
Joku valitti, ettei bussi pysähdy jos ei kunnolla viittaa. No opettele sitte viittaamaan. Jengi on aika yksinkertaista.
Suomalaiset tuhisee kun bussit ajaa ohi kun ei kehtaa kunnolla viitata. Käsi ylös ihan reippaasti landet!
Kerran tässä vähän aikaa sitten kuski tuli_nostamaan_vaunut kyytiin, ja vielä poiskin! Mutta olikin ulkomaalainen kuski.
rasisti... syitä on tuhansia)
Ja jos nappi kilkuttelee, niin tottakai se voi huutaa sieltä, että kuka sillä leikkii, miksei?
Ihme asioista te vedättekin pulttia.
Olen soittanut aina ennenkin kun on ollut aihetta. Jotenkin en vaan usko, että laittavat palautetta eteenpäin. Ja siksi kirjoitin asiasta tänne, että otti niin päähän ja kummasti helpottaa, kun saa jollekin asiasta kertoa.
Me liikutaan pojan kanssa viikottain bussilla rattaiden kanssa ja onneksi suurin osa kuskeista on ihan ok. Sitä en ymmärrä, miksi niin harva kuski ajaa jalkakäytävän reunaan, vaikka tietää, että rattaat on jäämässä pois tai tulossa kyytiin. Tosi hankalaa, kun bussi on just sen verran kaukana kanttarista, ettei jalkakäytävältä pääse kunnolla kyytiin, eikä siihen bussin ja kanttarin väliin tiellekään mahdu. Ois niin paljon helpompaa, kun kuskit ajaisi sen bussin kunnolla pysäkille!
Mä näytän busseille aina ihan kunnolla pysähtymismerkkiä ja kerran taas näytin ihan kunnolla ja pitkään ja bussi sitten tuli pysäkille, mutta ei avannut keskiovea (olin taas rattaiden kanssa). Muut matkustajat meni etuovesta kyytiin ja vaikka mä painoin sitä keskiovien vieressä olevaa nappia, kuski ei avannut keskiovia. Menin sitten etuovesta sanomaan ja kuski sanoi vihaisesti, että " Opettele näyttämään merkkiä, että olet tulossa kyytiin" . Törkeää käytöstä, koska olin näyttänyt merkkiä pitkään ja näkyvästi.
T:AP
Sitä en ylipäätään ymmärrä, miksi hän edes kysyi, miksei menty edelliseen bussiin. Kai se nyt on päivän selvä asia, että jos molemmat bussit menevät samaan paikkaan ja äiti tulee rattaiden kanssa taaimmaiseen bussiin, että ekassa bussissa oli jo kahdet rattaat. Sitä paitsi tästä meidän bussista jäi matkustajia pois, joten bussi joutui joka tapauksessa pysähtymään sille pysäkille. Ja kun hänelle vastasin, miten asia oli, niin olisi ollut mukava kuulla jotain asiallista hänen suustaan.
Ja tietenkin voi kysyä, painaako joku sitä stop-nappia, mutta ei sellaisella syyttävällä äänellä, että kaikki varmaan luulivat, että poikani sitä painaa. Kuka antaa lapsensa painella stop-nappia koko ajan??? En ainakaan minä.
Mutta kyse oli siis kuskin asenteesta ja puhetyylistä. Asiat voi ilmaista myös nätisti!
T:AP
Onhan sillä autossa peilit? Vai onko ne niitä haitaribusseja?
T: Edelleen ihmettelevä maalainen
ihmisillä, myös bussikuskeilla voi olla huono päivä. Aina aikataulut ei pidä kutiaan ja asiakkaat eli matkustajat usein purkaa harmitustaan juuri siihen ainoaan eli kuljettajaan. Sopiva palautteenantokohde on www.hkl.fi ja sinne voi ihan kellon tarkasti määritellä milloin ja missä se huono/HYVÄ juttu tapahtui.
Itse kuljen kolmen pienen lapsen kanssa päivittäin bussissa ja pääsääntöisesti kuljettajat on ok. Tervehdin aina jos voin ja huikaan pois lähteissä kiitokset. Kerrankin haimme tyttären kadonnutta kerhoreppua bussista ja kyllä oli monta mukavaa kuskia auttamassa sen löytämisessä. Laitoin palautteen ja kiitokset menemään netin kautta ja heti kuittasivat sen saaduksi ja eteenpäin varikkoesimiehille toimitetuksi.
Omasta asenteesta se on paljolti kiinni. Hyvä että joku jaksaa ajaa noita busseja, muuten jäisi moni tärkeäkin reissu tekemättä. Joskus riittää vaan se hymy tai tervehdys, että palvelu pelaa...
Se ei todellakaan kuulu matkustajille onko kuskilla huono päivä vai ei, onko aikataulu myöhässä tai sataako vettä ja kuskia harmittaa.
Potkut vaan kuskeille jotka on tylyjä! Luulisi äkkiä oppivan ystävällistä käytöstä!
Itsekin vaunujen kanssa liikuessa olen saanut monesti töykeää kohtelua kuljettajilta, vaikka mielestäni vaunujen (ja erityisesti vaunuissa olevan vauvan lisäksi isomman lapsen) kanssa kulkeville pitäisi kuskienkin suoda hieman erikoiskohtelua ja huomaavaisuutta. Samoin kuin vanhuksille ja vammaisille joiden ei myöskään ole niin helppo ja sujuvaa liikkua.
T: nykyään omalla autolla liikkuva äippä
tod.näk. kuskikin sen tajuaa jossain vaiheessa ku vitutus on mennyt ohi ja sitten sitä hävettää...