Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mielipiteesi on siitä että Suomessa on todella vähän "oikeita" pihviravintoloita?

Vierailija
05.11.2022 |

Pääsääntösesti vaan Tampereella & Helsingissä saa semmoisen paksumman pihvin jossa valitaan kypsyysaste. Muissa paikoissa aika usein on vaan lehtipihvi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaisilla ole varaa syödä paksuja pihvejä. Kysynnän ja tarjonnan laki.

Vierailija
2/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon pihviravintoloissa nimenomaan ei saa valita kyspyysastetta. Se on valmiiksi medium. Kokeiles vaikka Huber Tampereella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa pihvipaikka Suomessa on Helsingin Goodwin.

Vierailija
4/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon pihviravintoloissa nimenomaan ei saa valita kyspyysastetta. Se on valmiiksi medium. Kokeiles vaikka Huber Tampereella.

Ei saa? Yleensä pihvi paistetaan suoraan mediumiksi ellei asiakas itse mainitse tilatessaan muuta.

Vierailija
5/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvin syöminen ravintolassa on niin kallista. Huonoja vielä kaiken lisäksi useimmissa paikoissa.

Paljon mielummin ostan hyvän palan lihaa ja paistan itse kotona. Kaupasta saa 20 € niin hyvän pihvilihan, ettei mitään järkeä mennä ravintolaan syömään 50 € hintainen huonompi pihvi.

Vierailija
6/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän McDonaldksessa saa hyvin paistetyun pihvin?

Vierailija
7/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset syö pihvinsä kesällä ulkona itse grillaamalla.

Vierailija
8/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää suosituksia Hki Espoo alueelta . Kiitos

Vierailija
9/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luku just soitti ja halusi pihvinsä takaisin. Sinne ne kaikki on viety. Ei pihvejä syö kuin amerikkalaiset, koska ne on juntteja.

Vierailija
10/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nyt on vuosi 2022 ja sä syöt jotain hiton lihaa? :D :D Etkö ajattele yhtään eläinten kärsimyksiä? Omassakaan tuttavapiirissä ei ole enää nykyään kuin pari tällaista lihansyöjä-makkarakastikejunttia ja kyllähän heille aika avoimesti nauretaan päin naamaa. Elä hyvä ihminen tätä päivää.

Kasvissyöjät on yleensä kovin kärttyisiä ja tykkäävät moralisoida muiden syömistottumuksia.

Vierailija
11/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nyt on vuosi 2022 ja sä syöt jotain hiton lihaa? :D :D Etkö ajattele yhtään eläinten kärsimyksiä? Omassakaan tuttavapiirissä ei ole enää nykyään kuin pari tällaista lihansyöjä-makkarakastikejunttia ja kyllähän heille aika avoimesti nauretaan päin naamaa. Elä hyvä ihminen tätä päivää.

Onneksi mun piireissä nautitaan verisistä tomahawk- ja t-bone-pihveistä.

Vierailija
12/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

medium on jo pilalle paistettu. Kunnon paikassa saa kyllä varmasti vaikka bleu kypsyydellä pihvin

Vierailija
13/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen toki eläinten kärsimystä. Sen takia metsästän lihani itse. Hyvä keuhko-osuma hirveen niin ei ehdi kauaa kärsiä.

Vierailija
14/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei paljon kiinnosta pihvipaikat, koska en syö lihaa. Minusta aloittaja valittaa turhasta, Helsinki ainakin on täynnä vanhoja klassissia pihviravintoloita sekä uudempia pihvipaikkoja.

Mutta onhan Helsingissä olemassa edelleen vanha kunnon ravintola Lehtovaara, siellä saa härän sisäfilettä, hirveä sekä peuraa. Tuo härkä (Coeur de filet Provencale) on klassikko, joka on edelleen samanlainen mitä tarjottiin Olympiavieraille vuonna 1952.

Helsingin keskustassa on myös useampi "steakhouseravintola", luulisi niistä saavan pihviä. Bull & Bottle, jne...

Vierailija
15/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes haluaa syödä tehokasvatetun eläimen lihaa, joka on pumpattu lääkkeillä?

Kiitos ei. Silloin kun syön lihaa, sen pitää olla laadukasta ja luomua eli vapaasti kasvanutta riistaa.

Vierailija
16/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes haluaa syödä tehokasvatetun eläimen lihaa, joka on pumpattu lääkkeillä?

Kiitos ei. Silloin kun syön lihaa, sen pitää olla laadukasta ja luomua eli vapaasti kasvanutta riistaa.

No sä voit syödä sitten niin. Mutta tuota AP ei kysynyt aloituksessaan.

Vierailija
17/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen ulos syömään, en mene mäyssäämään jotain puiseva pihviä. Lihaa voi syödä kotonakin. Mä haluan jotain sellaista mikä ei ole arkiruokaa meillä ja mitä en osaa itse niin hyvin tehdä, eli hyvää kala- ja kasvisruokaa.

Vierailija
18/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sä voit syödä sitten niin. Mutta tuota AP ei kysynyt aloituksessaan.

Ap kysyi, mikä on mielipiteesi. Tuon vastaajan mielipide oli että pihviravintolat ovat tarpeettomia.

Vierailija
19/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät syö kakkaa..  Sellaista se on. kommunismissa.

Vierailija
20/21 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi niitä aikoja kun oli vielä Manhattan Steak House ja kaikki... tai eipä siellä montaakaan kertaa tullut edes käytyä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi