Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko palkkaa saa yläkoulun aineenope?

Vierailija
29.10.2006 |

Sijainen. 22 opetustuntia per viikko. Sijaisuuden kesto 1kk. Epäpätevä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet maisteri, kandi tai sitten epäpätevä, niin hassulta kuin se kuulostaakin ja palkka on todellakin tuo, jonka joku mainitsi. OAJ:n sivuilta voit katsoa muita palkkoja.

Vierailija
2/5 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hämäännyin kun joku kysyi että " Täysin epäpätevä?" .



Kiitos vastauksesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on " täysin epäpätevä" siis vaikka suoraan peruskoulun penkiltä itsekin niin on kokonaan epäpätevä. Isompaa palkkaa saa vaikka jos on DI tai HUK tai kandi vaikka ei olisi opettajan kelpoisuutta. Kaikista suurinta palkkaa saa sitten " täysin pätevä" eli jolla on SEKÄ ylempi korkeakoulututkinto ETTÄ opettajan pätevyys.



t. 2 (laskee opettajien palkkoja ;)

Vierailija
4/5 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko peruspalkka on sitten täysin pätevänä esim. noilla tuntimäärillä?

Vierailija
5/5 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan palkkasysteemi on tosi sekava, koska se riippuu myös opetettavasta aineesta sekä kokemuksesta. Opetusvelvollisuudella eli kun ei ole yhtään ylituntia, niin silloin saa noin 2400 euroa kuussa nuori pätevä ope. 22 tuntia voi olla 4 ylituntia tai jopa alle opetusvelvollisuuden.