Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kissa hinkkaa päätään?

Vierailija
24.06.2015 |

Siis hinkkaa päätään huonekaluihin ohimennessään ja mun käsiin. Mitä se haluaa sanoa? Ja miksi se työntää aina oikean käpälänsä mun vesilasiin ja tökkii vettä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa jättää hajumerkkejä ja merkkaa reviiriään.

(Kohta tähän tulee joku peelo viisastelemaan, että ai tökkimällä tassulla vesilasia vai? Toivotan jo etukäteen hälle HV/VK)

Vierailija
2/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kissat todella haluaa levittää oman hajunsa asioihin, jotka kokee omakseen. Ja yleensäkin päällä puskeminen ja hännällä hipominen ynnä muu esim. tulet kotiin meinaavat "Olen kaivannut sinua."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoilla on ohimolla jotkut rauhaset, jotka erittää mielihyvähormonia tms. Jolla merkkaa ja huomioi omistajaansa

Vierailija
4/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:29"]Kissoilla on ohimolla jotkut rauhaset, jotka erittää mielihyvähormonia tms. Jolla merkkaa ja huomioi omistajaansa
[/quote]ei ohimllla vaan korvissa

Vierailija
5/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten söpöä <3

Vierailija
6/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi että, miten ne rakastaa korvien hieromista. Ainakin mun kissat.^^ Ja joka hemmetin kerta kun tulen töistä kumpikin on nilkoissa puskemassa ja purisemassa.

 

Tietääkö joku muuten mikä se on se ääni? Purrrrrrr. :D Miksi ne käyttää sitä?

Kerran aioin ottaa toisesta nukkuvasta kissastani kuvan, mutta herrahan heräsi siihen ja purahti, tai itse asiassa pirahti, vähän kimeämmällä äänellä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, kissat on niin ihania<3

Vierailija
8/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:40"]

Ja voi että, miten ne rakastaa korvien hieromista. Ainakin mun kissat.^^ Ja joka hemmetin kerta kun tulen töistä kumpikin on nilkoissa puskemassa ja purisemassa.

 

Tietääkö joku muuten mikä se on se ääni? Purrrrrrr. :D Miksi ne käyttää sitä?

Kerran aioin ottaa toisesta nukkuvasta kissastani kuvan, mutta herrahan heräsi siihen ja purahti, tai itse asiassa pirahti, vähän kimeämmällä äänellä. :D

[/quote]

 Kissat kehräävät yleensä ollessaan tyytyväisiä, mutta ne kuulemma voivat pitää sitä ääntä myös hermostuneina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:40"]

Ja voi että, miten ne rakastaa korvien hieromista. Ainakin mun kissat.^^ Ja joka hemmetin kerta kun tulen töistä kumpikin on nilkoissa puskemassa ja purisemassa.

 

Tietääkö joku muuten mikä se on se ääni? Purrrrrrr. :D Miksi ne käyttää sitä?

Kerran aioin ottaa toisesta nukkuvasta kissastani kuvan, mutta herrahan heräsi siihen ja purahti, tai itse asiassa pirahti, vähän kimeämmällä äänellä. :D

[/quote]

 Kissat kehräävät yleensä ollessaan tyytyväisiä, mutta ne kuulemma voivat pitää sitä ääntä myös hermostuneina.

[/quote]

 

Juu, en tarkoita kehräämistä. Vaan semmoista äkillistä ääntä: Prrr!

Vierailija
10/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, tiedän tuon äänen! Se on kuulemani ja lukemani mukaan ikäänkuin iloinen tervehdys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:58"]

Hih, tiedän tuon äänen! Se on kuulemani ja lukemani mukaan ikäänkuin iloinen tervehdys.

[/quote]

Kiva tietää.^^ Jokainen tapaamani kissa on tehnyt sitä. Omani tekevät aina jos heidän huomaamattaan kosketan, kävelen ohi läheltä, tai tulen kotiin.

Vierailija
12/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on ketjukin, joku "miksi kissa pirisee" tms :3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskeminen tarkoittaa reviirin merkitsemistä, ja sitä, että on onnellinen. Meidän 5kk naaraspentu puskee hypähtäen jalkoja vasten, hurisee hirmuisesti ja naukuu välillä kimeällä, välillä käheällä äänellä <3

Vierailija
14/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se purahdus on tervehdys, jos on ollut vaikka toisessa huoneessa. Sitten kun tulee kotiin, tervehdys on sitä puskemista. Toisinaan kissa tervehtii niinkin, että kävelee vierestä niin että vain hipaisee viiksikarvojen ja hännän päällä. Paljaisiin jalkoihin tuntuu sekin jännältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi kissa menee istumaan lavuaariin kun istun pöntöllä ja tuijottaa sieltä silmät pyöreinä?

Kun haluan pestä kädet tai hampaat se ei väistä vaan vesi vain valuu sen päälle. Ei se välitä. Sitten se nousee ylös ja ravistelee hassun näköisesti takajalkojaan.

Vierailija
16/20 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto on nerokas, kun jo historian muinaisissa varjoissa ohjasi kissan ihmisen oven taakse "koputtamaan". :) Siitä alkoi ystävyys, jonka sekä ihmis- että kissasukupolvi toisensa jälkeen kokee hyvää mieltä tuovaksi ja elämäniloa lisääväksi asiaksi. Ja muinoin toki se hyötyaspektikin oli vahvasti mukana, kissa tuholaistorjujana. Välillä mietin tätä diiliä, joka siis ihmisen ja kissan välillä sujuvasti vallitsee, etenkin kun se on niin tyystin erilainen kuin mitä tottelevaisen ja miellyttämishaluisen koiran taholta on (usein käskemiseen taipuvaisen) ihmisolennon kanssa. Kissat ovat tavallaan haluttuja alivuokralaisia, jotka taipuvat talon sääntöihin kuitenkin vain juuri sen verran että yhteiselo on jotenkin mahdollista, mutta koiramaisuus ei oikeasti astu kuvioihin mukaan milloinkaan, ja aina se käyttäytyy kuitenkin kuin tasavertaisesti omistaisi osuutensa talosta, tietenkin. Hyvää päivää kaikille av:n kissaihmisille. :)

Vierailija
17/20 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/20 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/20 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta vessakaverikissasta tai siitä miksi ne seuraavat ihmistä vessaan luin joskus. Kuulemma siinä pöntöllä istuessasi olet sopivasti vähän matalemmalla ja paikoillasi, ja tällöin (esimerkiksi meidän toinen) kissa ajattelee että mahtava tilaisuus päästä syliin kun kuitenkin siinä istuskelet :D Tottakai kissaa tulee sitten siliteltyä siinä, ja näin se kokee että vessa on kiva paikka jossa saa huomiota :)

Toinen syy taisi olla se, että kissa on yksinkertaisesti niin utelias, että haluaa suljetun oven taakse luoksesi. "Mitä sä puuhaat siellä? Tulen katsomaan!" Ja tämäkin ihmistä hauskuuttaa ja tulee annettua kisulle ehkä huomiota, jonka se kokee positiivisena.

Pirisemisen voisi melkein ajatella vastaavan ihmisen suu kiinni mumisemaa "hmph?"-äännähdystä. Eri intonaatioilla sekin voi tarkoittaa vaikkapa "mitä sanoit?", "jaaha", tai "oho!" Ehkä niin on kissoillakin kun ne pirahtelevat. :)

Vierailija
20/20 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän