Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö itse viiliä?

Vierailija
13.05.2015 |

Laitoin just viilit tekeytymään. En oo kyllä pitkään aikaan tehnyt, taitaa olla yli vuosi edellisestä kerrasta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ja jugurttia myös.

Vierailija
2/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:18"]

Teen ja jugurttia myös.

[/quote]

 

Miten jugurttia tehdään? En ole koskaan kokeillut!

 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:18"]

Teen ja jugurttia myös.

[/quote]

 

Miten jugurttia tehdään? En ole koskaan kokeillut!

 

Ap
[/quote]

En ole alkuperäinen jugurtintekijä, mutta kerron silti :)

Minä kiehautan ensin maidon (vähintään kevytmaitoa) ja sitten jäähdytetään käden/huoneen lämpöiseksi. Sitten sekoitetaan sinne valmista kaupan jugurttia, ei kevyttä. 1 litraan maitoa 2dl jugurttia. Sitten tämä seos uuniin, jossa on valo päällä. Ei lämpöä. Annetaan olla niin kauan että on valmista, suunnilleen yön yli. Kreikkalaisesta jugurtista ja punaisesta maidosta tulee parasta :D

Vierailija
5/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:18"] Teen ja jugurttia myös. [/quote]   Miten jugurttia tehdään? En ole koskaan kokeillut!   Ap [/quote] En ole alkuperäinen jugurtintekijä, mutta kerron silti :) Minä kiehautan ensin maidon (vähintään kevytmaitoa) ja sitten jäähdytetään käden/huoneen lämpöiseksi. Sitten sekoitetaan sinne valmista kaupan jugurttia, ei kevyttä. 1 litraan maitoa 2dl jugurttia. Sitten tämä seos uuniin, jossa on valo päällä. Ei lämpöä. Annetaan olla niin kauan että on valmista, suunnilleen yön yli. Kreikkalaisesta jugurtista ja punaisesta maidosta tulee parasta :D

[/quote]

 

Kiitos, pitääpä joskus kokeilla!

 

Ap

Vierailija
6/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viili on helpompaa kuin jugurtti. Astian pohjalle teelusikallinen 'viilinsiementä', eli valmista viiliä jossa on myös pintakerrosta. Paras viili tulee minun mielestäni ingmanin viilistä ja luomumaidosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:39"]

Viili on helpompaa kuin jugurtti. Astian pohjalle teelusikallinen 'viilinsiementä', eli valmista viiliä jossa on myös pintakerrosta. Paras viili tulee minun mielestäni ingmanin viilistä ja luomumaidosta.

[/quote]

Vielä tarkennus: maitoa hämmennetään jotta sekoittuu, sitten  annetaan olla noin vuorokausi huonelämmössä pimeässä, jäähdytetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi