Myymälään palauttamisesta kysymys
Aion viedä takuuaikana epäkuntoon menneen elektronisen laitteen takaisin myymälään, Stockmannille. Tarvitsenko takuukuitin lisäksi sen varsinaisen ostokuitin?
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 00:47"]
Takuukuitti riittää, ilmeisesti sait kokonaan uuden takuukuitin kun laite vaihdettiin uuteen? Yleensä noissa takuu jatkuu alkuperäisen kuitin mukaan, mutta jos tuote vaihdetaan uuteen, ei samaan kuin alkuperäinen niin saa uuden osto- ja takuukuitin. Pahoittelut hieman sekava selitys, liian väsy. T. Stockalla töissä, huoltoja hoitava :)
[/quote]
Jep, uudella laitteella on uusi takuukuitti ja uusi ostokuitti, jossa on niitä ylimääräisiä merkintöjä ennakoimassa hämmennystä. Edellisestä kerrasta on runsas vuosi, joten ehkäpä henkilökunta on jo rutinoitunut työhönsä tai vaihtanut osastoa. Kohtahan sen näkee. :)
Nythän on niin, ettei sinulla ole palautusoikeutta vaan laite joko korjataan tai vaihdetaan uuteen. Itse kysymykseen saat parhaan vastauksen Stockmannin asiakaspalvelusta.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:05"]
Nythän on niin, ettei sinulla ole palautusoikeutta vaan laite joko korjataan tai vaihdetaan uuteen. Itse kysymykseen saat parhaan vastauksen Stockmannin asiakaspalvelusta.
[/quote]
Tarkoitin palauttamisella tietenkin sitä, että laite joko korjataan tai vaihdetaan uuteen. Minulla on neljä tällaista kapistusta, ja kolmea on jo kuljeteltu edestakaisin korjattavana, ja loppuviimeksi aina on jouduttu antamaan uusi tilalle, nämä kun eivät näytä kestävän takuuajan puolivälinkään yli.
Totta kai saan parhaan vastauksen asiakaspalvelusta. Se ei vain juuri nyt satu olemaan auki. Siksi tulin uteliaisuuttani kysymään, sattuisiko joku kaupan alalla oleva ihminen tietämään, onko se ostokuitti yleensä ottaen välttämätön. Näsäviisasteluja en liiemmin ollut vailla.
Ketään ei siis kiinnosta, kun ei viisastelua ja itsestäänselvyyksiä kaivata. No, huomennahan tuo selviää, kunhan vain jaksan katsella Stockan äärimmäisen hitaita ja anti-asiakaspalveluhenkisiä geelitukkaisia elektroniikkamyyjiä sen tutuksi käyneen kolme varttia. Jos siis saan jonkun heistä kiinni. Mutta kaikesta tuosta tahmaisuudesta huolimatta Stockalla on positiivisempi meno kuin AV-palstalla. :)
Miten aiot ilman kuittia todistaa että olet ostanut tuotteen Stockalta?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:27"]
Miten aiot ilman kuittia todistaa että olet ostanut tuotteen Stockalta?
[/quote]
Takuukuitilla tietysti. Ja on minulla se ostokuittikin, jos on tarpeen, mutta ei se nyt tähän kuulu.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:27"]
Miten aiot ilman kuittia todistaa että olet ostanut tuotteen Stockalta?
[/quote]
Takuukuitilla tietysti. Ja on minulla se ostokuittikin, jos on tarpeen, mutta ei se nyt tähän kuulu.
[/quote]
Miksi sä sitten kysyt?
Ei tarvita ostokuittia jos on takuukuitti. En kyllä ymmärrä miksi et ottaisi sitä ostokuittiakin mukaan, jos sulla on se tallella? Silleen niinku ihan varmuuden vuoksi, jos siinä olisikin jotain asian selvittämisessä helpottavia tietoja....
Stockmannista en tiedä, mutta mulla on aina riittänyt takuukuitti.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:40"]
Ei tarvita ostokuittia jos on takuukuitti. En kyllä ymmärrä miksi et ottaisi sitä ostokuittiakin mukaan, jos sulla on se tallella? Silleen niinku ihan varmuuden vuoksi, jos siinä olisikin jotain asian selvittämisessä helpottavia tietoja....
[/quote]
Totta kai otan ostokuitin mukaan siltä varalta, että sitä välttämättä tarvitaan.
Tilanne on se, että tämä laite on annettu edellisen, takuuaikana toimintojaan menettäneen laitteen tilalle uutena ja täydellä takuulla. Ostokuitissa on kuitenkin kaikenlaisia ylimääräisiä merkintöjä tuosta tapahtumasta, ja tiedän jo etukäteen, että myyjät menevät tolaltaan uudenlaisten tilanteiden edessä, mutteivät millään halua pyytää esimiestään apuun. Edellisellä kerralla soittelin korjattavana olevan laitteen perään ja sain kuulla sen olevan maahantuojalla huollossa; maahantuoja kielsi koskaan kuulleensakaan laitteesta mitään, ja lopulta vekotin löytyi Stockan tiskin alta, jossa se oli maannut kolme viikkoa edes lähtemättä mihinkään. Minä siis jouduin hoitamaan myyjän tehtäviä maahantuojan suuntaan ja myyjä vain keksi minulle yhä uusia pikku valheita nieltäväksi. Laite oli 2-3 viikon sijasta korjattavana 9 viikkoa, ja lopulta se olikin niin rikki, että se korvattiin uudella.
Tämän vuoksi siis kyselen tästä kuittiasiasta. Olisi se pienimmän riesan tie olla käymättä läpi joka pilkkua ja pistettä. Voisin tietysti lähettää laitteen suoraan myös maahantuojalle, mutta siellä ollaan tismalleen yhtä huolettomia ja löysähuulisia näiden ongelmatilanteiden kanssa. Harmi, että näitä lajinsa parhaita laitteita ei valmista kukaan muu ja harvalla näitä on edes myynnissä.
Kuitti on hyvä olla, helpottaa asiointia. Kuitilla todistat, että laite on Stockalta. Kuitista myös ilmenee, minkä verran olet tuotteesta maksanut. Jos laitetta ei voi korjata eikä ole uutta tilalle, saat rahat takaisin. Kuitista selviää minkäsuuruinen on palautettava summa.
Rikkinäisen, virheellisen tuotteen reklamaatiossa ei kuittia Kuluttajasuojalain mukaan tarvitse, mutta kyllä kauppa sen vaatii: helpottaa rekla-asiointia!
Jos keskustan Stockalla ongelmia palautusten, vaihdon tai korjausten kanssa, niin voi olla peiliin katsomisen paikka. Mahdat olla hankala asiakas.
Itselläni kymmeniä palautuksia, vaihtoja ja korjauksia eri tuotteiden kanssa Stockalla. Ei koskaan mitään ongelmia. Usein saan vielä pinon delin lahjakortteja näissä tilanteissa, kun pahoittelevat tuotteen puutteellisuutta.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:05"]
Nythän on niin, ettei sinulla ole palautusoikeutta vaan laite joko korjataan tai vaihdetaan uuteen. Itse kysymykseen saat parhaan vastauksen Stockmannin asiakaspalvelusta.
[/quote]
Tarkoitin palauttamisella tietenkin sitä, että laite joko korjataan tai vaihdetaan uuteen. Minulla on neljä tällaista kapistusta, ja kolmea on jo kuljeteltu edestakaisin korjattavana, ja loppuviimeksi aina on jouduttu antamaan uusi tilalle, nämä kun eivät näytä kestävän takuuajan puolivälinkään yli.
Totta kai saan parhaan vastauksen asiakaspalvelusta. Se ei vain juuri nyt satu olemaan auki. Siksi tulin uteliaisuuttani kysymään, sattuisiko joku kaupan alalla oleva ihminen tietämään, onko se ostokuitti yleensä ottaen välttämätön. Näsäviisasteluja en liiemmin ollut vailla.
[/quote]Tänne kirjoittavat ovat oletusarvoisesti vajakkeja, jotka kuvittelevat voivansa nimenomaan palauttaa rikkinäisen tuotteen ja saavansa rahat takaisin, Kristallipallo on keväthuollossa, joten en juuri SINUN arvannut tarkoittavan palauttamisella huollattamista. Noin sata prosenttia käsittää palautuksen kuten minä.
Takuukuitti riittää, ilmeisesti sait kokonaan uuden takuukuitin kun laite vaihdettiin uuteen? Yleensä noissa takuu jatkuu alkuperäisen kuitin mukaan, mutta jos tuote vaihdetaan uuteen, ei samaan kuin alkuperäinen niin saa uuden osto- ja takuukuitin.
Pahoittelut hieman sekava selitys, liian väsy.
T. Stockalla töissä, huoltoja hoitava :)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 23:17"]
Jos keskustan Stockalla ongelmia palautusten, vaihdon tai korjausten kanssa, niin voi olla peiliin katsomisen paikka. Mahdat olla hankala asiakas. Itselläni kymmeniä palautuksia, vaihtoja ja korjauksia eri tuotteiden kanssa Stockalla. Ei koskaan mitään ongelmia. Usein saan vielä pinon delin lahjakortteja näissä tilanteissa, kun pahoittelevat tuotteen puutteellisuutta.
[/quote]
Ihan kiva, että olet selvinnyt ongelmitta ja oikein lahjakorttejakin saanut. Kyllä se varmasti merkitsee sitä, että kun toisen myymälän myyjät eivät oikein osaa hommiaan eivätkä edes halua osata, se on ihan asiakkaan oma syy.