Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis saako imetysaikana laihduttaa jos imetyskertoja ei ole enää montaa?

Vierailija
15.07.2014 |

Selvää faktatietoa tuntuu olevan vaikea löytää. Tilanne siis se että ylipainoa on reilusti, melkein 20 kg ja kenenkään kolmen lapseni imetysaikana en ole laihtunut, vaan kilot on täytynyt itse pudottaa imetyksen päättyessä. Nyt tilanne se, että kuopus on pian 7 kk, syö kiinteitä 3 krt päivässä ja saa päiväsaikaan korviketta. On pienestä asti hylkinyt jostain syystä rintaa muulloin kun iltamyöhällä, yöllä ja aamulla ja nämä imetyskerrat ovat enää jäljellä. Maito tuntuu kovasti jo vähenemään päin muutenkin. Kysymys onkin, voinko aloittaa kunnolla laihduttamisen, kun vauva on osittaisimetyksellä? Arvioisin että 1/3 päivän maidosta imetyksestä. Oma olo on kaamea, ja haluaisin kilot nopeasti pois enkä mitään 1 kg kuukaudessa tahdilla... Lähinnä asiassa mietityttää etten siirrä kehon kuona-aineita vauvaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aloitin VHH-valion raskauden loppuvaiheilla (2kk ennen la) ja jatkoin heti synnytyksen jälkeen, maitoa kyllä riitti mutta en jaksanut imettää kun 2kk, vauvalla oli koliikki ja jatkuva huutaminen ja se, ettei rinnallekaan rauhoittunut ja lahkeessa roikkui vajaa 4v ja 1,5v riitti totaaliseen hermojen menetykseen ja pulloon siirryttiin ennen ristiäisiä, pullo ollut siis mukana kyllä alusta asti mutta silloin siirryttiin kokonaan korvikkeelle ja kiinteät aloittettiin kans jo 3kk iässä niinkuin kaikilla aikaisemmillakin lapsilla, sai keskittyä täysillä laihduttamiseen ja nyt onkin -11kg lähtenyt ja synnytys oli maaliskuussa :)

ja nyt satelee alapeukkuja kun en imettänyt 3 vuotiaaksi, paska äiti!

Vierailija
2/11 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän siltä, että joka tapauksessa oot jo päättänyt imetyksen lopettaa. Eikä siinä mitään, ensimmäiset puoli vuotta ne tärkeimmät siinä on. Laihduta ihmeessä ja tee se terveellisesti. Eikä niitä kuonia sinne maitoon mene niilläkään, jotka laihtuu ihan itsestään imettäessä, ellei syö jotain moskaa! Eli ei siinä "laihdutuskiellossa" ole kyse muusta kuin siitä, ettei maidontuotanto heikkenisi ravinnonpuutteesta. Tuon ikäinen lapsi voi muuten alkaa kiinteitäkin syömään jo sen 5 kertaa päivässä, ei tarvi korvikettakaan niin paljon sitten.

Imetyksen aikana voi varsin hyvin laihduttaa järkevällä elämäntapamuutoksella kuten muulloinkin, jos se ei maidontuotantoon vaikuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva muuttuu väsyneeksi niin laihdutat liikaa. Mutta jos laihdutat terveellisesti niin ei ole ongelma.

Vierailija
4/11 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen ei millään pystynyt laihduttamaan ennen kun päätti tulla raskaaksi. Dorka.

Vierailija
5/11 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuona-aineista että riippuu varmaan siitä kuinka "huonosti" olet syönyt että paljonko kuonaa on kertynyt, itse kun söin jo loppuraskaudesta todella terveellisesti enkä mitään huonoa syönyt niin mun kuona-aineet kyllä oli jo siirtynyt johonkin jos oli niin siinä vaiheessa, synnytksen jälkeisen vlopun annoin itelleni luvan mässätä ja sit jatkui taas tiukkana ja siinä ollaan pysytty, muutama ryyppyreissu tähän väliin mahtuu ja muutama karkkipäivä. Ai kauheeta, taas peukkuja satelee kun oon ollut jo juomassakin ennenkuin lapsi on 5v..;) T. 2

Vierailija
6/11 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkonen kyllä laihdutti parhaillaan kun tuli raskaaksi mutta VHH alkoi kiinnostaa vasta jouluntienoilla

 

t.2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kuona-aineet ovat pääasiassa raskasmetalleja, jotka siirtyvät mm. ilmansaasteista ruokaan, joten sillä, miten terveellisesti syö, ei ole kauheasti merkitystä niiden kertymisen kannalta. Toki esim. joistain kaloissa saa enemmän vaikkapa elohopeaa kuin toisista. Kakkonen kun  ei oikein taida tietää, mitä noilla kuona-aineilla tarkoitetaan.

Vierailija
8/11 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, kakkosen hyvät vhh:t dokailuineen ja karkkeineen... Ei ihme, et oot aikoinaan vähän lihonut. Vauvakiloja nekin tietty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suinkaan haluaisi siis lopettaa imetystä, musta ois aivan ihanaa jos voisin imettää sen pari kolme krt vuorokaudessa vaikka jopa 1 v. ikään. Vauva vaan meinaa olla niin vilkas tapaus että suostuu rinnalle vaan väsyneenä ja unenpöpperöisenä. Joskus kakkosen imetyksen loputtua laihdutin Cambridgellä hyvällä menestyksellä ja nyt mua kiinnostaisi kokeilla nutrausta. Mutta sekö siis on ehdoton nou nou vanhemmankin vauvan kanssa joka saa suurimman osan ravinnostaan jo muualta kuin imetyksestä? Noistahan sanotaan ettei saa imetyksen aikana käyttää, mutta eikai ne mitään myrkkyä ole??

Vierailija
10/11 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:03"]

En suinkaan haluaisi siis lopettaa imetystä, musta ois aivan ihanaa jos voisin imettää sen pari kolme krt vuorokaudessa vaikka jopa 1 v. ikään. Vauva vaan meinaa olla niin vilkas tapaus että suostuu rinnalle vaan väsyneenä ja unenpöpperöisenä. Joskus kakkosen imetyksen loputtua laihdutin Cambridgellä hyvällä menestyksellä ja nyt mua kiinnostaisi kokeilla nutrausta. Mutta sekö siis on ehdoton nou nou vanhemmankin vauvan kanssa joka saa suurimman osan ravinnostaan jo muualta kuin imetyksestä? Noistahan sanotaan ettei saa imetyksen aikana käyttää, mutta eikai ne mitään myrkkyä ole??

[/quote]

 

Tämä siis ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no haloo, kuka skitso noudattaa jotain 24/7 365pv vuodessa? Jos tulee tilaisuus lähtee bilettään kerran kaks vuoteen niin todellakin lähen, ihan sama onko VHH vai ei, kunhan normaali arki on sitä niin aivan sama jos välillä relaa. Ja joo vauvakiloja ne on ollut kun olen saanut 3 lasta 4v sisään niin eipä ole väleissä kerennyt kauheesti laihuttelemaan, onneks nyt kerkee kun enää en raskaaksi tule

 

t.2