Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hautajaisiin päälle tällä helteellä?

Vierailija
23.07.2014 |

Miten hautajaisiin voi pukeutua näin kuumalla? Onko lyhythihainen tai jopa hihaton mekko ok? Voiko jättää sukkahousut pois?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustissa ajattelin mennä. Lapsenlapsi olen. Moni tuntuu olevan sillä kannalla, että sukkikset pitäisi olla. Käykö ihonväri vai pitääkö olla mustaa?

Vierailija
2/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:23"]Mustissa ajattelin mennä. Lapsenlapsi olen. Moni tuntuu olevan sillä kannalla, että sukkikset pitäisi olla. Käykö ihonväri vai pitääkö olla mustaa?

[/quote]

Kuka edes huomaa onko sulla ihonväriset sukkikset vai ootko iöman. :D ei tulis mieleenkään laittaa tämmösellä säällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:58"]Sukkahousuissa tällaisessa helteessä? Haloo!!

[/quote]ilman sukkahousuja hautajaisiin? Haloo. Aika kevyttä kamaa miesten tummiin pukuihin verrattuna.

[/quote]

Komppaan! Ärsyttää tämä naisten jokakesäinen napina "onks pakko laittaa juhliin sukkahousut? en tykkää ku ne on niiiiin kuumat!". Mikä haloo syntyisikään, jos miehet aloittaisivat saman napinan "onks pakko laittaa juhliin pitkät housut? en tykkää kun ne hiostaa!". On sääli, ettei juhlapukeutumista ja eri juhlien luonnetta enää osata kunnioittaa. Mitä väliä mistään etiketistä, kunhan minulla on mukava olla.

Vierailija
4/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat vaatteet, hihaton ei ole ok eikä lyhythihainen, mustat sukkahousut, umpinaiset kengät.

Vierailija
5/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pukisin ohuen mustan maksimekon ja harteille huivin/lyhythihaisen boleron.

Vierailija
6/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:39"]

Mustat vaatteet, hihaton ei ole ok eikä lyhythihainen, mustat sukkahousut, umpinaiset kengät.

[/quote]Tuossapa se tulikin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan mustan housupuvun koska en todellakaan lähde nyt kauppoja kiertämään ja jotain mekkoa ostamaan. Jos kuolen kuumuuteen niin sitten samaan kuoppaan.

Vierailija
8/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytä omaa järkeä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hautajaisista. Minun sukuni on niin konservatiivista että jos jättää sukkahousut pois, pitää laittaa nilkkoihin asti pitkä hame tai mustat suorat housut. Hihaton ei ole ok, pitää olla mielellään pitkät hihat. Ihan hätätapauksessa kyynärpäihin asti olevat hihat riittää.

Panosta viileään materiaaliin esim pellava.

Vierailija
10/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hihaton, niin huivi tms harteille siunauksen ajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhythihainen mekko ok. Hihattoman päällä pitää ainakin kirkossa olla jakku tai huivi. Itse en meni ilman sukkahousuja.

Vierailija
12/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkahousuissa tällaisessa helteessä? Haloo!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva saada vastauksia, juurikin siksi, että en halua pahoittaa kenenkään mieltä epäsopivalla pukeutumisella tuollaisessa tilaisuudessa. Siksi en luota ihan pelkkään oman järjen käyttöön. Sukuni ei kyllä ole mitenkään vanhoillista, mutta hautajaiset ovat kuitenkin vähjän herkkä asia.

Vierailija
14/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ok hihaton mekko ja huivi/jakku kirkkoon? Sukkikset jättäisin pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:58"]Sukkahousuissa tällaisessa helteessä? Haloo!!

[/quote]ilman sukkahousuja hautajaisiin? Haloo. Aika kevyttä kamaa miesten tummiin pukuihin verrattuna.

Vierailija
16/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta stay upit sukkisten tilalle, mutta paljaat sääret ei kuulu hautajaisiin. Polvipituinen mekko pellavaa, jos ei ole hihoja niin laittaisin harteille huivin.

Vierailija
17/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin jonkun kevyen mustan mekon, sukkahousut ja siunaustilaisuuteen hartioita peittämään jonkun jakun/huivin tms.

Mielummin tämä keli hautajaisissa, kuin mitä alkukesästä oli. Kosteaa mutta n. +15-20C ja läjäpäin itikoita, höystettynä pienillä sadekuuroilla. Ja siunaustilaisuus oli ulkona haudalla........ Onneksi suku on huumorintajuista sakkia eikä kukaan katsonut pahalla kun taiteltiin serkkujen ja tätien kanssa puskista oksia joilla sai itikoita huidottua pois :D

Vierailija
18/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät housut ilman sukkahousuja on helteellä mukavammat kuin hame ja sukkahousut. Kaikkein mukavin on pitkä hame ilman sukkahousuja. 

Vierailija
19/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi musta maksimekko ja päälle ohut musta jakku/neuletakki/bolero tms.?

Vierailija
20/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin laittaisin jonkin kevyen mustan, lyhythihaisen tai hihattomankin, pellava/ramie/bambuviskoosimekon ja sen kanssa jonkin samasta materiaalista olevan pienen jakun, boleron tai sitten kevyen mustan huivin hartioille. Enkä todellakaan laittaisi mitään sukkahousuja, mutta meidän suvussa ei kyllä kukaan ole niin nipo, että tulisi pukukoodista kommentteja muutenkaan, kunhan nyt tummansävyiset vaatteet on päällä.

Hautajaisiinhan sopii myös hattu, joten yksivärisen (ei kirkasvärisen tietenkään) lierihatun voisi varustaa leveällä mustalla silkkinauhalla (jos ei mustaa hattua satu olemaan) ja ottaa osaksi asua - auttaa vähän paahteessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä