Mitä hautajaisiin päälle tällä helteellä?
Miten hautajaisiin voi pukeutua näin kuumalla? Onko lyhythihainen tai jopa hihaton mekko ok? Voiko jättää sukkahousut pois?
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:23"]Mustissa ajattelin mennä. Lapsenlapsi olen. Moni tuntuu olevan sillä kannalla, että sukkikset pitäisi olla. Käykö ihonväri vai pitääkö olla mustaa?
[/quote]
Kuka edes huomaa onko sulla ihonväriset sukkikset vai ootko iöman. :D ei tulis mieleenkään laittaa tämmösellä säällä
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:58"]Sukkahousuissa tällaisessa helteessä? Haloo!!
[/quote]ilman sukkahousuja hautajaisiin? Haloo. Aika kevyttä kamaa miesten tummiin pukuihin verrattuna.
[/quote]
Komppaan! Ärsyttää tämä naisten jokakesäinen napina "onks pakko laittaa juhliin sukkahousut? en tykkää ku ne on niiiiin kuumat!". Mikä haloo syntyisikään, jos miehet aloittaisivat saman napinan "onks pakko laittaa juhliin pitkät housut? en tykkää kun ne hiostaa!". On sääli, ettei juhlapukeutumista ja eri juhlien luonnetta enää osata kunnioittaa. Mitä väliä mistään etiketistä, kunhan minulla on mukava olla.
Mustat vaatteet, hihaton ei ole ok eikä lyhythihainen, mustat sukkahousut, umpinaiset kengät.
Itse pukisin ohuen mustan maksimekon ja harteille huivin/lyhythihaisen boleron.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:39"]
Mustat vaatteet, hihaton ei ole ok eikä lyhythihainen, mustat sukkahousut, umpinaiset kengät.
[/quote]Tuossapa se tulikin
Minä laitan mustan housupuvun koska en todellakaan lähde nyt kauppoja kiertämään ja jotain mekkoa ostamaan. Jos kuolen kuumuuteen niin sitten samaan kuoppaan.
Riippuu hautajaisista. Minun sukuni on niin konservatiivista että jos jättää sukkahousut pois, pitää laittaa nilkkoihin asti pitkä hame tai mustat suorat housut. Hihaton ei ole ok, pitää olla mielellään pitkät hihat. Ihan hätätapauksessa kyynärpäihin asti olevat hihat riittää.
Panosta viileään materiaaliin esim pellava.
Jos hihaton, niin huivi tms harteille siunauksen ajaksi.
Lyhythihainen mekko ok. Hihattoman päällä pitää ainakin kirkossa olla jakku tai huivi. Itse en meni ilman sukkahousuja.
Sukkahousuissa tällaisessa helteessä? Haloo!!
Kiva saada vastauksia, juurikin siksi, että en halua pahoittaa kenenkään mieltä epäsopivalla pukeutumisella tuollaisessa tilaisuudessa. Siksi en luota ihan pelkkään oman järjen käyttöön. Sukuni ei kyllä ole mitenkään vanhoillista, mutta hautajaiset ovat kuitenkin vähjän herkkä asia.
Olisko ok hihaton mekko ja huivi/jakku kirkkoon? Sukkikset jättäisin pois.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:58"]Sukkahousuissa tällaisessa helteessä? Haloo!!
[/quote]ilman sukkahousuja hautajaisiin? Haloo. Aika kevyttä kamaa miesten tummiin pukuihin verrattuna.
Osta stay upit sukkisten tilalle, mutta paljaat sääret ei kuulu hautajaisiin. Polvipituinen mekko pellavaa, jos ei ole hihoja niin laittaisin harteille huivin.
Mä laittaisin jonkun kevyen mustan mekon, sukkahousut ja siunaustilaisuuteen hartioita peittämään jonkun jakun/huivin tms.
Mielummin tämä keli hautajaisissa, kuin mitä alkukesästä oli. Kosteaa mutta n. +15-20C ja läjäpäin itikoita, höystettynä pienillä sadekuuroilla. Ja siunaustilaisuus oli ulkona haudalla........ Onneksi suku on huumorintajuista sakkia eikä kukaan katsonut pahalla kun taiteltiin serkkujen ja tätien kanssa puskista oksia joilla sai itikoita huidottua pois :D
Pitkät housut ilman sukkahousuja on helteellä mukavammat kuin hame ja sukkahousut. Kaikkein mukavin on pitkä hame ilman sukkahousuja.
Miten olisi musta maksimekko ja päälle ohut musta jakku/neuletakki/bolero tms.?
Minäkin laittaisin jonkin kevyen mustan, lyhythihaisen tai hihattomankin, pellava/ramie/bambuviskoosimekon ja sen kanssa jonkin samasta materiaalista olevan pienen jakun, boleron tai sitten kevyen mustan huivin hartioille. Enkä todellakaan laittaisi mitään sukkahousuja, mutta meidän suvussa ei kyllä kukaan ole niin nipo, että tulisi pukukoodista kommentteja muutenkaan, kunhan nyt tummansävyiset vaatteet on päällä.
Hautajaisiinhan sopii myös hattu, joten yksivärisen (ei kirkasvärisen tietenkään) lierihatun voisi varustaa leveällä mustalla silkkinauhalla (jos ei mustaa hattua satu olemaan) ja ottaa osaksi asua - auttaa vähän paahteessa?
Mustissa ajattelin mennä. Lapsenlapsi olen. Moni tuntuu olevan sillä kannalla, että sukkikset pitäisi olla. Käykö ihonväri vai pitääkö olla mustaa?