Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joutuuko hampaan juurihoidossa röntgeniin?

Vierailija
18.09.2006 |

... ja jos joutuu niin kuinka monta kertaa? Suunnitellaan siis perheenlisäystä, mutta yks reikä pitäis hoitaa kuntoon.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo aikasemmin. Itsellä kävi juuri näin.

Vierailija
2/7 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudutuksen voi antaa vaikka onkin raskaana. Näin sanoi oma hammaslääkärini. Puudute on paikallispuudutus, voi antaa myös raskaana ollessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammaslääkärillä aiemmin käynyt, ja siinä kaavakkeessa kysyttiin mm. raskaudesta ja lasketusta ajasta.

Vierailija
4/7 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole asiantuntija, mut hoitaja sanoi, et jotkut puudutusaineet sopii raskaana oleville, jotkut ei. Eli siksi kannattaa kakistaa ulos, jos epäilee olevansa raskaana

Vierailija
5/7 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko väliä millä puudutteilla puudutetaan raskausaikana? Kun useasti olen kuullut että kaikki eivät soveltuisi raskaanaoleville? Mitä haittaa on jos saakin vääränlaista puudutetta?

Vierailija
6/7 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituuksia. Kuvat ovat kuitenkin hyvät ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri vastaa:

Riippuu ihan tapauksesta, montako kuvaa joudutaan ottamaan. Minimitapaus on alkukuva, neulakuva ja loppukuva.

Yhdestä rtg-kuvasta saa säteilyä saman verran kuin 3 vrk taustasäteilyä avaruudesta.

Puudutuksesta voi tulla vähän supistuksia, ei sen kummempaa. Voi puuduttaa huoletta raskaana ollessa. Enempi vaaraa potilaalle ja sikiölle on hoitamattomasta tulehtuneesta hampaasta kuin rtg-kuvauksista ja puudutteista. Mittarilla voi korvata neulakuvan, mutta se ei ole niin tarkka.







Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi