Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tortillat palstamammojen uusi tuttavuus

Vierailija
01.01.2014 |

Moni kertoo täällä syövänsä uutena vuotena tai juhlissa tortilloja. Jauhelihaa väliin ja salaattia ja valmissalsaa ja juustoraastetta.

Muistan tortillat 90-luvun opiskeluajoilta ja sen koommin en ole suurin piirtein muistanut moisen sotkun olemassaoloa. Lapsetkaan eivät tienneet niitä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen villitys kuin avokadopasta :) Todella hyvää, tuulahdus Meksikoa.

Vierailija
2/13 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broileria hyvässä kastikkeessa sinne väliin kannattaa laittaa. Juntittaret laittaa j-lihaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei valitettavasti syöty tortilloita tänään, muutoin syödään melko usein. Onkohan siinä jokin ongelma? Itse olen ensimmäisen kerran maistanut tacoja (HUOM: melkein sama kuin tortilla) vuonna 1999 lastenkodissa, ja tykkäsin niistä kovasti!

Vierailija
4/13 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi, että jotkut ihmiset ovat epävarmoja :D Oletko ollut koko ikäsi niiden koulukiusaajien pyllynnuoleskelija? "Iik, en voi syödä tuota enkä tuota, se on wt. Muuten vain hengaan av:llä uudenvuodenyönä". 

 

Ketä kiinnostaa, onko joku ruoka "out", jos se on hyvää? Ja kuka hemmetti edes luokittelee jotain normaaleja ruokia?! Relaa, nainen.

Vierailija
5/13 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on syöty niitä kauan. Tortillat ovat vain se tän hetken juttu. Jos et ole huomannut, niin aina on joku ruoka pinnalla, muotia. Taidat olla tipahtanut pahasti kelkasta.

Vierailija
6/13 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan jo monta vuotta syöty niitä aina silloin tällöin (nykyään ehkä kerran kuussa), ei mikään uusi juttu. Itse en tykkää mistään juustoista siellä välissä, quesadilloihin korkeintaan laitetaan cheddarkastiketta.  Salsan lisäksi useimmiten myös esim creme fraiche tai kermaviili tmv on myös nam :) Vihanneksienkin kokoonpano vaihtelee, jauhelihan sijaan/vaihtoehtona joskus voi olla kanaa. Joskus ostan myös jalopenoja. Hyvää ja helppoa, me kyllä yleensä syödään arjessa mutta miksei sitä voisi juhlissakin syödä. Hyvää myös eväänä töihin, maistuu hyvältä seuraavanakin päivänä kun illalla kokoaa valmiiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi vuosi ei ole sellainen juhla, jossa syötäisiin juhlaruokaa vaan hippalojuhla jossa juodaan kuohuvaa, olkoon sitten limpsaa tai shampanjaa ja syödään nakkeja tai hummeria, kevyt juhla niinkuin vappu, vrt raamatulliset juhlat, not. Eli jos haluaa juhlia tortilloilla se on ihan ok, jos  vetää nakkeja perunasalaattia ja samppanjaa sekin on ok. Ainakin minusta. 

Vierailija
8/13 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 01:57"]

Broileria hyvässä kastikkeessa sinne väliin kannattaa laittaa. Juntittaret laittaa j-lihaa!

[/quote] Kylla se kaikkein yleisin tex-mex hard shell taco on taytetty jauhelihalla, junttia tai ei. Erikseen on sitten nama suomalaiset sovellutukset tyyliin 'anything goes'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tänään tortilloja nam

Vierailija
10/13 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homot ei oo tuttuja mutta tortillojenkanssa

On tullut hengailtua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vanha ketju niin vastataan aloitukseen, että on se jännä, ettei kaikki suomalaiset koe samoin asioita kuten ap ja aina tulee nuorempia sukupolvia joille asiat on uusia. Tämä tuntuu olevan ihme aika monelle.

Vierailija
12/13 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne on hyvä buffet-tarjottava, kun porukassa on kasvissyöjää, kala-allergista, keliaakikkoa, nirsoja, lapsia jne.

Kaikki täytteet teen kyllä itse, salsat ja guacamolet jne.

Itse laitan feta-salaattia sinne tortillan väliin. Syön usein arkisinkin lounaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole uusi tuttavuus. Syön niitä joskus. 19v. poika tykkää myös niistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi