Lastensuojeluilmoitus miehen siskon lapsista?
Järkytyin, kun kuulin miten heillä toimitaan. Perheessä on siis kaksi alle kouluikäistä + yksi 11-vuotias poika. Lisäksi omistavat ison saksanpaimenkoiran, jolla on TODETTU heikko hermorakenne (miehen siskon mukaan maailman kiltein koira ja rakastaa lapsia, kuvailisi koiraa parhaiten ADHD-tapaukseksi, jonka on vaikea keskittyä mihinkään.)
Kuulin, että lapset ovat USEIN keskenään kyseisen koiran kanssa. Esimerkiksi jos isä on töissä ja äiti käväisee naapurissa tai kaupassa (viipyy n. parikymmentä minuuttia)
Isoin pojista on lähestulkoon aina kahdestaan koiran kanssa kun tulee koulusta ja vanhemmat ovat töissä ja pikkusisaret päiväkodissa.
Poika on myös viettänyt yön yksinään kotona, jälleen koiran kanssa. Tällöin vanhemmat ja nuoremmat lapset olivat viereisessä talossa kyläilemässä ja poika ei kuulemma "halunnut" tulla mukaan.
Perheellä on myös kaksi pupua, jotka ovat välillä myös IRRALLAAN koiran kanssa, niin ettei ketään ole kotona!
Ihan sairasta toimintaa, mitä mieltä olette?
Tää sakemanni "pelkää" pikkukoiria ja ohittaa nämä niskavillat pystyssä ja tappajan katse silmissä, varmaan repisi hengiltä jos pääsisi irti.
Kommentit (33)
Mitä mieltä miehesi on siitä että haluat tehdä ilmoituksen hänen siskostaan?
Tekisin lastensuojeluilmon jo tuosta että lapsia jätetään toistuvasti yksin kotiin ilman vanhempaa.
Tuosta yöllä yksin olemisesta tekisin ilmoituksen, koira ei taas kertomasi mukaan ole tehnyt mitään miksi ilmoitus olisi aiheellinen. Se, että sinä vaikutat pelkäävän koiraa, ei ole lastensuojeluilmoituksen syy.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:10"]
Mitä mieltä miehesi on siitä että haluat tehdä ilmoituksen hänen siskostaan?
[/quote]
Mies hämmästeli myöskin tätä käytöstä. Itse nimittäin vihaa ja pelkää tuota koiraa ja ihan syystäkin. Ei kuulemma koskaan jättäisi meidän lapsia yksin sellaisen luonnevikaisen hullun kanssa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:12"]
Tuosta yöllä yksin olemisesta tekisin ilmoituksen, koira ei taas kertomasi mukaan ole tehnyt mitään miksi ilmoitus olisi aiheellinen. Se, että sinä vaikutat pelkäävän koiraa, ei ole lastensuojeluilmoituksen syy.
[/quote]
Siis tekisit ilmon että parin vuoden päästä yläasteikäinen poika on yksin kotona, kun vanhemmat ovat NAAPURITALOSSA, jonne varmaan pääsee parin minuutin kipaisulla...
No ei kuulosta pahalta..kaikkea säkin mietit
Tee mielummin itsestäsi.Ongelma on sinulla
Tee mielummin itsestäsi.Ongelma on sinulla
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:12"]
Tuosta yöllä yksin olemisesta tekisin ilmoituksen, koira ei taas kertomasi mukaan ole tehnyt mitään miksi ilmoitus olisi aiheellinen. Se, että sinä vaikutat pelkäävän koiraa, ei ole lastensuojeluilmoituksen syy.
[/quote]
Koira ei ole tehnyt mitään. Vielä. Sinustako lapselta pitäisi purra käsi irti että toimenpiteet olisivat tarpeellisia?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:12"]
Tuosta yöllä yksin olemisesta tekisin ilmoituksen, koira ei taas kertomasi mukaan ole tehnyt mitään miksi ilmoitus olisi aiheellinen. Se, että sinä vaikutat pelkäävän koiraa, ei ole lastensuojeluilmoituksen syy.
[/quote]
Koira ei ole tehnyt mitään. Vielä. Sinustako lapselta pitäisi purra käsi irti että toimenpiteet olisivat tarpeellisia?
No tällä perusteella pitäis tehdä ilmot jokaikisestä lapsiperheestä jossa on koira... Jään odottelemaan - omistanhan kolme riiseniä, joita kylämummo luonnehtii vihaisen näköiseksi. Tuolla nuo kolme 'vihaista' temmeltää kahden alle 10-v kakrun kanssa :) sossuntäti tosin ei pääsis portista yksin sisään, joutuis odotteleen että joku noista penskoista kävis komentamassa koiran hiljaiseksi ja paikalleen...
[/quot
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:12"]
Tuosta yöllä yksin olemisesta tekisin ilmoituksen, koira ei taas kertomasi mukaan ole tehnyt mitään miksi ilmoitus olisi aiheellinen. Se, että sinä vaikutat pelkäävän koiraa, ei ole lastensuojeluilmoituksen syy.
[/quote]
Koira ei ole tehnyt mitään. Vielä. Sinustako lapselta pitäisi purra käsi irti että toimenpiteet olisivat tarpeellisia?
No tällä perusteella pitäis tehdä ilmot jokaikisestä lapsiperheestä jossa on koira... Jään odottelemaan - omistanhan kolme riiseniä, joita kylämummo luonnehtii vihaisen näköiseksi. Tuolla nuo kolme 'vihaista' temmeltää kahden alle 10-v kakrun kanssa :) sossuntäti tosin ei pääsis portista yksin sisään, joutuis odotteleen että joku noista penskoista kävis komentamassa koiran hiljaiseksi ja paikalleen...
[/quot
[/quote]
just tälläisiä koiranomistajia vihaan.. hirvee todistelu ettei se teidän vasikan kokoinen hurtta tekis pahaa kärpäsellekään. Itsetunto-ongelmia kun ei pieni perhekoira kelpaa vaan pitää ottaa näitä egonjatkeita
No noin jos ajattelee, pitäisi tehdä ilmoitus kaikista joilla on koira :D
Pieni tai iso, aivan sama.
ei tuosta sun jutusta saa käsitystä, että minkälainen koira oikeen on. heikko hermorakenne voi tarkoittaa vaikka mitä, esim arkuutta. jos koira oikeasti on vaarallinen, niin go ahead. jos koira on ok niin kyllä 11-vuotias sen kanssa voi olla jos on koiraan tottunut.
Samaa mieltä. Heikko hermorakenne voi todellakin tarkoittaa juuri arkaa koiraa. 11- vuotias osannee koiraa käsitellä kun on sen kanssa asunut ja elänyt ikänsä.
11-vuotias voinee myös pieniä aikoja kaitsea sisaruksiaan, kyllä munkin 9v kaitsee välillä kohta 3v veljeään. Kyse on lyhyistä käynneistä lähikauppaan tai pyykkituvalle ja lapset tietävät mitä saa ja ei saa tehdä.
Jos koira on agressiivinen, herää kysymys miksi lapsiperheessä pidetään aggressiivista lemmikkiä ja elääkö koira lasten kanssa samoissa tiloissa.
"ei tuosta sun jutusta saa käsitystä, että minkälainen koira oikeen on. heikko hermorakenne voi tarkoittaa vaikka mitä, esim arkuutta. jos koira oikeasti on vaarallinen, niin go ahead. jos koira on ok niin kyllä 11-vuotias sen kanssa voi olla jos on koiraan tottunut."
Samaa mieltä. Heikko hermorakenne voi todellakin tarkoittaa juuri arkaa koiraa. 11- vuotias osannee koiraa käsitellä kun on sen kanssa asunut ja elänyt ikänsä.
11-vuotias voinee myös pieniä aikoja kaitsea sisaruksiaan, kyllä munkin 9v kaitsee välillä kohta 3v veljeään. Kyse on lyhyistä käynneistä lähikauppaan tai pyykkituvalle ja lapset tietävät mitä saa ja ei saa tehdä.
Jos koira on agressiivinen, herää kysymys miksi lapsiperheessä pidetään aggressiivista lemmikkiä ja elääkö koira lasten kanssa samoissa tiloissa.
"ei tuosta sun jutusta saa käsitystä, että minkälainen koira oikeen on. heikko hermorakenne voi tarkoittaa vaikka mitä, esim arkuutta. jos koira oikeasti on vaarallinen, niin go ahead. jos koira on ok niin kyllä 11-vuotias sen kanssa voi olla jos on koiraan tottunut."
Siis miksi av-palstalla on tää ihme meininki. Silloin kun PITÄSI olla huolissaan, niin vähätellään ja haukutaan ap:ta, sitten taas ihan mitättömistä jutuista vaahdotaan ja pillastutaan.
Ja kyllä, minusta tämä ei ole mitätön juttu. Neuvoisin ap:ta tekemään ilmon välittömästi. Sairas koira on aina sairas koira.
No hyi, itse tekisin lastensuojelu ja eläinsuojelu ilmon
Mitä sä täältä kyselet, teet niin kuin omatuntosi sanoo.