Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoitus miehen siskon lapsista?

Vierailija
20.08.2013 |

Järkytyin, kun kuulin miten heillä toimitaan. Perheessä on siis kaksi alle kouluikäistä + yksi 11-vuotias poika. Lisäksi omistavat ison saksanpaimenkoiran, jolla on TODETTU heikko hermorakenne (miehen siskon mukaan maailman kiltein koira ja rakastaa lapsia, kuvailisi koiraa parhaiten ADHD-tapaukseksi, jonka on vaikea keskittyä mihinkään.)

 

Kuulin, että lapset ovat USEIN keskenään kyseisen koiran kanssa. Esimerkiksi jos isä on töissä ja äiti käväisee naapurissa tai kaupassa (viipyy n. parikymmentä minuuttia)

 

Isoin pojista on lähestulkoon aina kahdestaan koiran kanssa kun tulee koulusta ja vanhemmat ovat töissä ja pikkusisaret päiväkodissa.

 

Poika on myös viettänyt yön yksinään kotona, jälleen koiran kanssa. Tällöin vanhemmat ja nuoremmat lapset olivat viereisessä talossa kyläilemässä ja poika ei kuulemma "halunnut" tulla mukaan.

 

Perheellä on myös kaksi pupua, jotka ovat välillä myös IRRALLAAN koiran kanssa, niin ettei ketään ole kotona!

Ihan sairasta toimintaa, mitä mieltä olette?

 

Tää sakemanni "pelkää" pikkukoiria ja ohittaa nämä niskavillat pystyssä ja tappajan katse silmissä, varmaan repisi hengiltä jos pääsisi irti.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua kuormittaa lastensuojelua turhilta ilmoituksilla! 

Se että perheessä on iso koira, joista ulkopuoliset eivät tykkää, ei ole lastensuojelun asia.

Mitä edes luulet, että asialle tehtäisiin?

Kyllä ihmisillä saa olla lemmikkejä. Useammin oma äiti tai isä on lapselle vaaraksi kuin eläin. Yhtälailla voisi sanoa, etteivät vanhemmat ole tehneet lapsilleen mitään, vielä. 

 

Vierailija
22/33 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ilmeisesti koira on remmirähjä, mutta ei lapsille aggressiivinen? Ja 11 v ollut kotona, kun vanhemmat naapurissa. Meillä on pihamökissä nukkuneet nuoremmatkin ilman vanhempia, eikä se minusta vielä ole lastensuojeluongelma.

 

Ap ei tykkää koirasta, mutta jos koira ei ole ollut lapsille vihainen, en kyllä näe tuossa todellista ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koira on 9 vuotiaamme kanssa joka aamu ja iltapäivä kahdestaan. Ja tämä koira taas ei voi sietää itseään suurempia koiria, mutta ei se siitä tee heikko herkoista eikä uhkaavaa ihmisiä kohtaan. Ja meillä voi lapset jäädä kahdestaan minun ja koiran lenkin ajaksi, ja ovat ne olleet kahdestaan kun olen kipaissut kaupassa, jolloin siis koirakin on ollut lasten kanssa. Ja nuorempi lapsi on 6v. 

Kyllä ap:n pitäisi kuvailla hieman tarkemmin tuota tilannetta, ja ei riitä jos on kuulopuheiden varassa. 

Itse olin muuten 11 vuotiaana uuden vuoden aaton yksin, kun en halunnut perheeni kanssa kylään viettämään vuoden vaihtumista. Muistan sen hienona kokemuksena, kun olin koko yön yksin ison koiramme kanssa. Ja ihan oli turvallista, kun tiesin, että naapurit kotona (ja naapurit tiesivät, että minä olen yksin). 

Ap:n kirjoitustyyli vaikutti siltä, että olisi jotain hampaankolossa miehen siskoa kohtaan, ehkä on kateellinen jostain. 

Vierailija
24/33 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:17"]

Tee mielummin itsestäsi.Ongelma on sinulla

[/quote]

 

Aivan.

Vierailija
25/33 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti teet ilmoituksen

Vierailija
26/33 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoitus siitä, kun perheessä on koira, hallelujaa! Mitä sosiaalityöntekijöiden pitäisi tilanteessa tehdä? Lahdata perheen lemmikki? Mitähän vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/33 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:12"]

Tuosta yöllä yksin olemisesta tekisin ilmoituksen, koira ei taas kertomasi mukaan ole tehnyt mitään miksi ilmoitus olisi aiheellinen.  Se, että sinä vaikutat pelkäävän koiraa, ei ole lastensuojeluilmoituksen syy.

[/quote]

 

Koira ei ole tehnyt mitään. Vielä. Sinustako lapselta pitäisi purra käsi irti että toimenpiteet olisivat tarpeellisia?

 

No tällä perusteella pitäis tehdä ilmot jokaikisestä lapsiperheestä jossa on koira... Jään odottelemaan - omistanhan kolme riiseniä, joita kylämummo luonnehtii vihaisen näköiseksi. Tuolla nuo kolme 'vihaista' temmeltää kahden alle 10-v kakrun kanssa :) sossuntäti tosin ei pääsis portista yksin sisään, joutuis odotteleen että joku noista penskoista kävis komentamassa koiran hiljaiseksi ja paikalleen...

[/quot

 

[/quote]

 

just tälläisiä koiranomistajia vihaan.. hirvee todistelu ettei se teidän vasikan kokoinen hurtta tekis pahaa kärpäsellekään. Itsetunto-ongelmia kun ei pieni perhekoira kelpaa vaan pitää ottaa näitä egonjatkeita

[/quote]

Kun niistä pienemmistä perhekoirista (jotka muuten useammin agressiivisia, mutta niistä ei saa revittyä meheviä otsikoita, koska 'chihuahua puri miestä kadulla' - olisi valitettavasti vain naurettava otsikko), ei ole meidän perheen aikuisten tarpeisiin - käyttötarkoitus nääs ennen kaikkea, sit luonne ja ulkonäkö.

Tarkoitukseni ei ollut 'uhota' koirillani, mutta todellakin ovat koulutettuja ja ymmärtävät paikkansa laumassa. Eli ei mitään egonjatkeita - sen verta 'harvinainen' tai lähinnä 'ei-mikään-muotirotu' näissä iso kokoisemmissa, et ekan kerran kuulen jonkun sanovan noin. Mut hyvä et osaat tehdä analyysin ihmisestä yhden lyhyen nettikirjoituksen perusteella. 'Vihata' on aika voimakas sana, joka ei mielestäni harmittomissa nettikeskusteluissa kuuluisi terveen aikuisen ilmaisuun. 

 

Vierailija
28/33 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, teetkö mustakin ilmoituksen, kun mulla on adhd koira ulkona, haukkuu ja riehuu hulluna muiden koirine perään - mutta sisällä ihana lutuinen hauveli. Ja meillä toinenkin koira ja 11 v on ollut jo monta vuotta niiden kanssa kotona kolmistaan. Teetkö imlmoituksen ?

Ihan oikeesti, oletko sä jotenkin seko..vai mitä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/33 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi pitäisi tehdä ilmoitus. sori.

Vierailija
30/33 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:12"]

Tuosta yöllä yksin olemisesta tekisin ilmoituksen, koira ei taas kertomasi mukaan ole tehnyt mitään miksi ilmoitus olisi aiheellinen.  Se, että sinä vaikutat pelkäävän koiraa, ei ole lastensuojeluilmoituksen syy.

[/quote]

 

Koira ei ole tehnyt mitään. Vielä. Sinustako lapselta pitäisi purra käsi irti että toimenpiteet olisivat tarpeellisia?

 

No tällä perusteella pitäis tehdä ilmot jokaikisestä lapsiperheestä jossa on koira... Jään odottelemaan - omistanhan kolme riiseniä, joita kylämummo luonnehtii vihaisen näköiseksi. Tuolla nuo kolme 'vihaista' temmeltää kahden alle 10-v kakrun kanssa :) sossuntäti tosin ei pääsis portista yksin sisään, joutuis odotteleen että joku noista penskoista kävis komentamassa koiran hiljaiseksi ja paikalleen...

[/quot

 

[/quote]

 

just tälläisiä koiranomistajia vihaan.. hirvee todistelu ettei se teidän vasikan kokoinen hurtta tekis pahaa kärpäsellekään. Itsetunto-ongelmia kun ei pieni perhekoira kelpaa vaan pitää ottaa näitä egonjatkeita

[/quote]

 

Isommat on yleensä leppoisempia ja niiden koulutukseen panostetaan. Pahimmat tapaukset löytyy niistä harjakoirista, chihuahua:oista ja mopseista, samalla tavalla ärisee, kun olette ehkä joskus nähteet sakemannin ärisseen kerran huonolla omistajalla, mutta nämä saa tehdä mitä vaan kun ovat pieniä ja söpöjä.

 

"Chihuahualla on usein tanskandoggin kokoinen ego."

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/33 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään oikein ymmärrä, miksi pitäisi tehdä ls-ilmo. Ihn turhaa lastensuojelun kuormitusta.

Vierailija
32/33 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä koiran hermoheikkous on todettu? Vai onko sinun päätelmäsi? Meidän naapuri kehui koko kulmakunnalle millainen kiiluvasilmäinen tappajakoira meillä on. Kuulemma yritti purra aina kun lähelle tuli. Itse olin ihan muksu ja vein koiraa ulos kolmesti päivässä, ihan yksin. Ei se tehnyt koskaan kenellekään mitään, edes yrittänyt. Joskus kun tulin koulusta sillä oli kauhee ripulihätä ja silloin mentiin korvat luimussa häntä pitkällä, kiilto silmissä kakkapaikalle. Me kun olimme sille opettaneet ettei omalle piha-alueelle (rivitaloalue) tehdä hätiä. Tätä naapuri lähelle ei koskaan ollut mennytkään. 

 

Mä en ymmärrä sun ongelmaa, oletko jutellut miehesi siskon kanssa asiasta siihen tyyliin että sun mielestä kyse on lastensuojeluasiasta- vai etkö kehtaa. Jos et, niin  unohda koko juttu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/33 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no ainoa ongelmahan tässä vaikuttaa olevan aloittajan koirapelko. En usko että sossut voivat tehdä sille mitään, eikä heillä taida olla valtuuksia viedä sukulaisperheen koiraa vain siksi, että aloittaja ei siitä tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme