Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko liikunta olla haitallista?

Vierailija
21.01.2013 |

Aloitin pari viikkoa sitten kerran viikossa zumban, jossa on aivan hirveä tahti ja vauhti. Luulin kuolevani ensimmäiselle tunnille. Minulla on huono kunto. Pitääkö minun aloittaa jotenkin rauhallisesti vai heittäydynkö vain täysillä mukaan. Voinko oikeasti saada jonkun kohtauksen? Älkää naurako. Olen jo yli nelikymppinen ja jonkin verran liikakiloinen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee jotain muutakin liikuntaa, kuin vain tuo kertaviikkoinen zumba. Ja jotain sellaista, että hengästyt. Kuntosi kyllä nousee. Zumbassa taas - ota hiukan rauhallisemmin. Kuuntele tuntemuksiasi. Kovaan sykkeeseen ei kuole, mutta jos haluat, että kuntosi nousee, voit tehdä sen vähän maltillisemmillakin sykkeillä. Omasta mielestäni voi olla lähinnä epämiellyttävää tehdä kovilla sykkeillä, jos on huonokuntoinen. En usko, että se on vaarallista, jos olet perusterve muuten.

Yksi mahdollisuus on myös ostaa sykemittari ja tarkkailla siitä, että syke pysyy tietyllä alueella, kun liikut.

Vierailija
2/6 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin pari viikkoa sitten kerran viikossa zumban, jossa on aivan hirveä tahti ja vauhti. Luulin kuolevani ensimmäiselle tunnille. Minulla on huono kunto. Pitääkö minun aloittaa jotenkin rauhallisesti vai heittäydynkö vain täysillä mukaan. Voinko oikeasti saada jonkun kohtauksen? Älkää naurako. Olen jo yli nelikymppinen ja jonkin verran liikakiloinen.

Ylikunnoksi tuota sanotaan, kun treenaa noin hulluna. Jos terveytesi on sinulle tärkeää lopeta heti, ja painu takaisin munkkien ja sipsien ääreen!

Vierailija
4/6 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa harjoittelemalla siitä on tuskin kuitenkaan vaaraa. Paljon suurempi ongelma on se, että liian rasittava liikunta on tuskin sinusta hauskaa, joten todennäköisesti et jaksa jatkaa sitä kovin pitkään. Lisäksi olet todennäköisesti puhki monta päivää zumban jälkeen, etkä jaksa harrastaa liikuntaa kovin usein.



Jos oikeasti nautit zumbasta, niin käy siellä hyvillä mielin. Mutta jos se tuntuu aivan liian raskaalta, niin paljon paremmin kuntosi nousee, jos harrastat 3-4 kertaa viikossa jotain selvästi kevyempää liikuntaa. Jos kuntosi on huono, niin jo pelkät kävelylenkit nostavat aluksi kuntoasi mukavasti.

Vierailija
5/6 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että kunnosta riippumatta saan hirvittävän päänsäryn joka kerta, kun syke nousee. Tuntuu että voisi oksentaa siihen paikkaan, ja vaikka kipu nopeasti helpottaa, jää siitä jomotus moneksi päiväksi.

Vierailija
6/6 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 40v, liikaa painoa ja huono kunto ja aloitin myös zumban juuri. Arastelin alkuun koko lajia, mutta ymmärsin onneksi valita aloittelijolle sopivan ryhmän. Siinä vauhti on maltillinen ja askelsarjat sellaisia, että tällainen vanhakin pysyy vauhdissa, hien saa silti pintaan. Zumban lisäksi käyn kävelemässä, hiihtämässä, lumikenkäilemässä tai muuten vain ulkoilemassa vähintään kolmena päivänä viikossa venyttelyä unohtamatta.



Tärkeimpänä pidän sitä, että kuuntelen oloani. On ihan turha vetää itseäni piippuun joka kerralla, siinä vain menee into ja halu liikkua. Ota zumbassa rauhallisempi tahti, jos täysi vauhti tuntuu pahalta. Nautinnollisia liikuntahetkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi