Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoisitko pomollesi jos sinua ahdisteltaisiin seksuaalisesti töissä

Vierailija
30.01.2013 |

Mulla on ulkomaalaistaustainen mieskollega joka kohtelee mua ala-arvoisesti. En "kehtaa" kertoa pomolle koska pelkään että rupean itkemään eikä siitä tule mitään. Enkä edes usko että valittaminen auttais. Mitä voin tehdä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä kertoisin. Pitää kyllä olla aikamoinen kusipää pomona että jättäisin kertomatta. Lisäksi kertoisin parille työtoverillekin ja tekisin isoon ääneen selväksi ahdistelijalle mitä mieltä olen hänen toimistaan.

Vierailija
2/10 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiselle työpaikalleni tuli työharjoitteluun aikuinen, ulkomaalaistaustainen mies. Tunki kyselemään sopimattomia, hieromaan hartioita, ym. Juttelin asiasta läheiselle esimiehelleni, korostin, etten haluaisi tehdä asiasta mitään numeroa, mutta kerroin tuntevani oloni epämukavaksi tämän miehen läheisyydessä. Tämä esimies oli jo aiemminkin havainnut huolestuttavia piirteitä tässä miehessä. Paljastui myös, että en ollut edes ainoa, ketä oli ahdisteltu, joten hyvin nopealla aikataululla tämä mies joutui luopumaan harjoittelupaikastaan, eikä hänellä alan pienien piirien vuoksi tuskin kovin huimaa työuraa tule olemaan.

Asiasta ei siis mielestäni kauheaa draamaa kannata nostaa, vaan asiallisesti kertoa tapahtuneesta ja tuntemuksistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos en saa itse sitä loppumaan pyytämällä, niin sit kerron pomolle. Pakkohan se on, en pidemmän päälle jaksa semmosta.

Vierailija
4/10 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos en saa itse sitä loppumaan pyytämällä, niin sit kerron pomolle. Pakkohan se on, en pidemmän päälle jaksa semmosta.

Vierailija
5/10 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMASSA MAASSA.

Vierailija
6/10 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähettäisin esimiehelle sähköpostia asiasta. Muotoilisin vaikkapa niin, että asiasta puhuminen kasvotusten tuntuu vaikealta, ja siksi kerron asiasta tällä tavalla.



Ja tietysti kopio sähköpostista talteen, sitä saattaa vielä tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset


Itselläni "ahdistelija" oli ihan kotimainen naimisissa oleva mies joka oli väliaikaisesti meidän toimipisteessä. Kestin jatkuvan vihjailun, lahjat, jne kunnes tämä "ahdistelija" yritti järjestää meidät yhteiselle työmatkalle. Siinä vaiheessa kävin sanomassa pomolle että voisiko hän pitää huolen ettei minun tartte lähteä kaksistaan tuon kollegan kanssa reissuun koska koen hänen käytöksensä häiritsevänä.



Pomo oli yllättynyt mutta kun palasin yksin tekemältäni työmatkalta pomo kertoi minulle naureskellen että oli huomannut asian kun oli tarkkaillut tilannetta kerrottuani siitä. Ja että kun olin poissa oli tuo ahdistelija ollut 15 v vanhemman sihteerin kimpussa. Onneksi tyyppi ei ollut kauaa toimipisteessämme mutta vieläkin saan kylmät väreet kun muistan tuon perheenisän joka ihmetteli miksi hänen vaimonsta on niin mustasukkainen !!



Kuule ap voithan pyytää esimieheltä että voisit työskennellä mahdollisimman kaukana tuosta häiritsijästä koska koet tämän miehen käytöksen sopimattomana ja sinua häiritsevänä. Ja tämän voi nätisti esittää myös sähköpostilla.

Vierailija
8/10 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yks päiväkin voi ottaa jo näin koville....Työskentelu mahdollisimman kaukana siitä ällötyksestä ei kyllä valitettavasti onnistu, ellen vaihda työpaikkaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yks päiväkin voi ottaa jo näin koville....Työskentelu mahdollisimman kaukana siitä ällötyksestä ei kyllä valitettavasti onnistu, ellen vaihda työpaikkaa...


Työterveyttä tai luottamusmiestä?

Vierailija
10/10 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMASSA MAASSA.

OMASSA MAASSA on tapana että naiset pitävät puoliaan eivätkä alistu miesten lähentely-yrityksille tai muutenkaan kiusattavaksi. TEE jotakin äläkä ruikuta! Sulla on mahdollisuus puolustautua täällä OMASSA MAASSA, siellä MUUSSA MAASSA naiset eivät välttämättä oikeasti voi mitenkään pitää puolia. HÄPEÄ, ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi