Minttu myönsi tekstit fiktioksi!!!
Kommentit (4)
merkitystä onko joku asia totta vai ei. Mielestäni on tosi arveluttavaa puhua fiktiota faktana. Niin, sillehän on muuten olemassa ihan sanakin - valehtelu.
Tietysti on olemassa ihmisiä, joille valehtelulla ei ole mitään merkitystä. Mulle kuitenkin on.
Mielestäni tämä asia on kuitenkin tuonut kiusaamisen raadollisuutta Erittäin hyvin esille ja mielestäni tulisikin keskittyä siihen, että ihan tosiasiassa tapahtuu nuorten itsemurhia kiusaamisen vuoksi, tapahtuu jatkuvaa kiusaamista, tapahtuu silmien ja korvien sulkemista ihmisiltä, joiden pitäisi nuoria kuunnella ja nähdä...
Minä ajattelin kirjoittaa kohta kirjan. Se kertoo 32 vuotiaasta Frigidi-Fridasta. Frigidi-Frida on aseksuaali, joka kokee seksuaalisen suuntautumisensa takia syrjintää. Fridaa haukutaan kaupungilla ja töissä. Hänen selkänsä takana puhutaan hänestö pahaa. Työpaikan pikkujoulujen jatkoilla hänet hakataan, raiskataan, hänet pakotetaan avioliittoon ja lopulta hän joutuu viikkoja kestävään eheytystapahtumaan pienessä kellarissa, jossa hänet yritetään saada väkipakolla kiinnostumaan sukupuolitoiminnasta. Lopulta Frida tappaa itsensä 14.7.2008.
Markkinoin koko tapahtuman totena, koska on varmasti ihmisiä, jotka ovat aseksuaaleja. On ihmisiä, jotka kokevat syrjintää. On ihmisiä, jotka osallistuvat pikkujouluihin. On ihmisiä, jotka on raiskattu ja hakattu. On ihmisiä, jotka joutuvat eheytystapahtumiin. On ihmisiä, jotka ovat käyneet kellarissa ja on ihmisiä, jotka ovat tappaneet itsensä.
Teen Fridan äidin ja siskon nimissä suremisblogin ja päivitän sitä esittäen heitä, koska on ihmisiä, joilla on äitejä ja siskoja.
Mitä sillä on väliä, vaikka ko. henkilöitä ei ole olemassa kun kaikki nuo tapahtumat ovat kuitenkin totta. Ne on vain yhdistetty yhdeksi tarinaksi.
"Enkeli-Elisasta kirjan tehnyt Minttu Vettenterä on myöntänyt poliisikuulusteluissa esiintyneensä netissä Enkeli-Elisan isänä.
Enkeli-Elisan on väitetty olleen koulukiusaamisen vuoksi itsemurhan tehnyt tyttö.
Tapaus sai netissä huomiota, kun Elisan isä Miksu aloitti sitä käsittelevät blogiin. Minttu Vettenterä on aiemmin väittänyt tulleensa itse aikoinaan Elisan isän koulukiusaamaksi ja saaneensa nyt Miksulta ja Elisan äidiltä Riikalta haltuunsa Elisan päiväkirjat.
Nyt hän myöntää, etteivät Riikka ja Miksu ole todellisia henkilöitä.
Poliisi suoritti Enkeli-Elisan tapauksessa esitutkinnan, mutta mitään rikokseen viittaavaa ei ilmentynyt.
Kun poliisi kysyi Vettenterältä, keitä Miksu ja Riikka ovat, Vettenterä vastasi näin:
"Nämä 'henkilöt' pohjautuvat henkilöihin, joiden lapset ovat tehneet itsemurhan tai kärsivät pahoista ongelmista koulukiusaamisen vuoksi."
Edelleen Vettenterä sanoi:
"Jos tarkoitatte, että olisi Elisan äiti ja isä, jotka kirjoittavat blogia, niin ei, he eivät ole todellisia henkilöitä. Ne tekstit ovat pääasiassa minun kirjoittamiani, sillä perusteella, mitä minulle on puhuttu ja mitä olen näiden ihmisten kanssa viestiä vaihtanut."
Kun poliisi kysyi, onko Enkeli-Elisa ollut todellinen henkilö ja missä hän on asunut, Vettenterä vastasi näin:
"Niin kuin sanoin, tässä on taustalla ihan oikeita ihmisiä ja oikeita tapahtumia. Koska asia on tullut tietooni mutkan kautta, eikä vanhempien osuus ole se mikä julkisuuteen on esitetty, en ole voinut antaa julkisuuteen tietoja niin kuin minulle ne on kerrottu. Oikeista tapahtumista on lähdetty tekemään fiktiota."
Vielä maanantaina Vettenterä kertoi Tuomas Enbusken radio-ohjelmassa olleensa kohun aikana yhteydessä Elisan vanhempiin Miksuun ja Riikkaan."
HS
Mielestäni tämä asia on kuitenkin tuonut kiusaamisen raadollisuutta Erittäin hyvin esille ja mielestäni tulisikin keskittyä siihen, että ihan tosiasiassa tapahtuu nuorten itsemurhia kiusaamisen vuoksi, tapahtuu jatkuvaa kiusaamista, tapahtuu silmien ja korvien sulkemista ihmisiltä, joiden pitäisi nuoria kuunnella ja nähdä...