Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö 2000-2500 eurolla kuussa tulla toimeen?

Vierailija
11.03.2011 |

Siis lainalyhennyksen, vastikkeen ja muiden asumismenojen jälkeen. 4 hengen perhe.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette tule niin tehkää jotain muutoksia elämässänne. Esim. muuttakaa halvempaan asuntoon, siirtykää yhteen autoon, lopettakaa matkustelu jne. mikä nyt teille sitten on se oikea vaihtoehto.



Vierailija
2/19 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen itseään kunniottava mamma viljelee talvellakin perunansa parvekkeella ja ruokaan mennee nelihenkisellä perheellä 20 euroa/kk.



Aivan turhaan täältä sympatiaa etsit, sut vaan haukutaan öykkäriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lainalyhennyksen, vastikkeen ja muiden asumismenojen jälkeen. 4 hengen perhe.

2400€ /kk nettona, josta maksetaan lainanlyhennykset, korot, laskut, vakuutukset, auto, sähköt sekä muut pakolliset menot. Näiden jälkeen jää rahaa, niin että voidaan tehdä 1-2 lomaa vuodessa. Emmekä todella elä niukasti tai puutteessa. Meillä vain on järkeä vain rahan käytössä.

Vierailija
4/19 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lainalyhennyksen, vastikkeen ja muiden asumismenojen jälkeen. 4 hengen perhe.

2400€ /kk nettona, josta maksetaan lainanlyhennykset, korot, laskut, vakuutukset, auto, sähköt sekä muut pakolliset menot. Näiden jälkeen jää rahaa, niin että voidaan tehdä 1-2 lomaa vuodessa. Emmekä todella elä niukasti tai puutteessa. Meillä vain on järkeä vain rahan käytössä.

Vierailija
5/19 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainan lyhennyksen, vastikkeen yms jälkeen jää 700€.

Eletään loistavasti.

Vierailija
6/19 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien tilastojen mukaan lapsiperheiden kurjuus vaan lisääntyy,

NIIN miksi lapsiperheet itse toinen toistaan haukkuvat kun voisivat kannustaa ja olla yhdessä olla vaatimassa parempaa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lainalyhennyksen, vastikkeen ja muiden asumismenojen jälkeen. 4 hengen perhe.

2400€ /kk nettona, josta maksetaan lainanlyhennykset, korot, laskut, vakuutukset, auto, sähköt sekä muut pakolliset menot. Näiden jälkeen jää rahaa, niin että voidaan tehdä 1-2 lomaa vuodessa. Emmekä todella elä niukasti tai puutteessa. Meillä vain on järkeä vain rahan käytössä.

Vierailija
8/19 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lainalyhennyksen, vastikkeen ja muiden asumismenojen jälkeen. 4 hengen perhe.

2400€ /kk nettona, josta maksetaan lainanlyhennykset, korot, laskut, vakuutukset, auto, sähköt sekä muut pakolliset menot. Näiden jälkeen jää rahaa, niin että voidaan tehdä 1-2 lomaa vuodessa. Emmekä todella elä niukasti tai puutteessa. Meillä vain on järkeä vain rahan käytössä.

Meillä ei pärjättäisi tuolla. jos n.1000e menee asumiseen, 500e pk maksuihin, niin jäljelle jää vajaa tonni laskuihin, ruokaan ja bensaan ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lainalyhennyksen, vastikkeen ja muiden asumismenojen jälkeen. 4 hengen perhe.

2400€ /kk nettona, josta maksetaan lainanlyhennykset, korot, laskut, vakuutukset, auto, sähköt sekä muut pakolliset menot. Näiden jälkeen jää rahaa, niin että voidaan tehdä 1-2 lomaa vuodessa. Emmekä todella elä niukasti tai puutteessa. Meillä vain on järkeä vain rahan käytössä.

Meillä ei pärjättäisi tuolla. jos n.1000e menee asumiseen, 500e pk maksuihin, niin jäljelle jää vajaa tonni laskuihin, ruokaan ja bensaan ym.

Mä en aina oikein tajua, ketkä täällä vastaa. Totus on kuitenkin se, että keskituloinen perhe, joka ei saa mitään tukia ja Tietenkin hoitomaksuissakin kuuluu siihen huipputienaavaan porukkaan, on aika kovilla.

Esim. meillä, hoitomaksut 400 e sähkömaksut olleet aivan huipussa koko talven, bensan hinta vaan nousee ja ruoka Suomessa sikakallista. Ei ole helppoa ei. Lisäksi kun painaa töitä, niin ettei paljon ehdi kissaa sanoa, ei siinä jaksa omia pottujaan kasvattaa saati leipiään leipoa. Ja kun niitä lapsiakin kuitenkin on, haluaiai heidät vaatettaa ja maksaa harrastukset..

Vierailija
10/19 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun avomieheni kanssa kahdestaan ja esikoinen on tulossa. Tällä hetkellä vielä opiskelen, mutta valmistun juuri ennen äitiyslomaa. Minimiäippärahalla silloinkin mennään, joten ei paljoa tulot kasva. Meillä jää verojen jälkeen n. 2000€/kk. Lainanlyhennus+yhtiövastike on n. 1000€/kk, bensaan menee n. 150€/kk, ruokaan ehkä 200€/kk. Lopuilla sitten laskuja, joihin ei joka kuukausi kuitenkaan mene kovin huimia summia. Miehen jääkiekkomaksut on 150€/kk. Ollaan pärjätty oikein hyvin, eikä tee edes tiukkaa. :-) Joten kai sitä sitten voi pärjätä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lainalyhennyksen, vastikkeen ja muiden asumismenojen jälkeen. 4 hengen perhe.

Meillä on 5-henkinen perhe, ja lainanlyhennysten+ muiden asumismenojen jälkeen meille jää varmaan aika lailla tuo 2500. Hoitomaksut kahdesta+ip-maksu nielais mukavan 500e tuosta, mutta onneksi se ei ole ikuista. Tuon rahan voi sitten jatkossa käyttää lasten harrastamiseen.

Tuntuu että aika lailla kädestä suuhun elellään, mutta elellään kuitenkin : ) Onneksi palkatkin aina joskus nousee ( molemmilla muutamassa vuodessa lähes tuplaantunut), joten ehkä tässä muutaman vuoden kuluttua elellään jo ihan mukavasti.

Vierailija
12/19 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskuihin lähes 2000e/kk:dessa(joka toinen tai kolmas kk),joita maksan palkasta,lapsilisistä ja elatustuista.Palkasata jää käteen 200-300e,noista tuista 100-150e,eli n.600e jää käteen kaikkien laskujen jälkeen,ei kyllä ylimääräsiä rahoja yleensä jää.Meitä on minä ja 14v,13v ja 4v(lasten isä välillä,tyhjä tasku).Teinit tarvitevat taskurahaa useasti,kun käyvät harkoissa tms..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saan 1400e/kk nettona. Sillä eletään, vuokra on 700e. Sit vielä laskut ym. Eli ei paljoa jää käteen pakollisten menojen jälkeen..



Mutta itsehän olen valinnut ammattini. Toiveenani olisi opiskella uusi ammatti, mutta en uskalla. Nyt kuitenkin varma työpaikka.

Vierailija
14/19 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä pröystäilemään pääse, mutta elää. Eri ikäiset lapset kuluttaa eri määriä rahaa. Pk-ikäisillä menee hoitomaksuihin, mutta teineillä harrastuksiin, henk koht menoihin jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette hyvätuloisia eli kuuluttu siihen 10% jolle jää kaikkien kulujen jälkeen tuon verran

Vierailija
16/19 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvinkin. Meillä tulot tuon verran ja uudessa isossa talossa asutaan. Talvella käytiin pienellä lomallakin. 5-henkinen perhe ollaan.



Meillä ei kylläkään mene päivähoitomaksuihin rahaa, mutta toki sitten vastaavasti lapset syövät kotona, maksaahan se jotain. Ja vastaavasti pitää järkätä lapsille virikkeitä, kun ei ole sitä virikepäivähoitoa. Ja satunnaisia lastenhoitojärjestelyjä tehtävä joskus, joten ei se kotona hoitaminenkaan ihan ilmaista ole, vaikka ei siihen varmasti viittäsataa kuussa mene.



Meillä ei myöskään ole työmatkakuluja juurikaan, kun työmatkat on niin lyhyitä, että enimmäkseen ei autoa käytetä.



Ihan mukavasti eletään, joten jos tulot on ton verran, niin kyllä mun mielestä sillä pitäisi pystyä ihan hyvin elämään. Tietenkin jos tuloja olisi meilläkin enemmän, niin kyllähän ne kaikki rahat tulisi johonkin käytettyä. Eli tottumiskysymyskin tuo on.

Vierailija
17/19 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2400€ /kk nettona, josta maksetaan lainanlyhennykset, korot, laskut, vakuutukset, auto, sähköt sekä muut pakolliset menot. Näiden jälkeen jää rahaa, niin että voidaan tehdä 1-2 lomaa vuodessa. Emmekä todella elä niukasti tai puutteessa. Meillä vain on järkeä vain rahan käytössä.

perheen nettotulot 2000-2100 euroa, asumiseen ja lainoihin 1000 euroa ja me säästetään kuukausittain 100-200 euroa =)

Vierailija
18/19 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin hoitovapaalla tulomme olivat tuota luokkaa. Selvisimme ihan hyvin ilman erityistä pihistelyä jokusen vuoden, mutta toisaalta emme myöskään tehneet matkoja tai rempanneet suuremmin taloa. Lapset olivat pieniä, joten eivät kuluttaneet kovin paljon. Itse pystyin notkumaan kotona vanhoissa kotivaatteissa eikä tarvittu kuin yksi auto.



Jos nyt (kumpikin töissä, toinen lapsi hoidossa, toisen ip-kerho) tuolla summalla pitäisi tulla toimeen niin hankalaa olisi. Siistit työ ja hoitovaatteet, kampaajat, autot, harrastukset, hoitomaksut, työpaikkaruokailu. Kovasti tiukkaa tekisi. En ainakaan haluaisi noin tiukkaa taloutta moneksi vuodeksi (jokunen kk toki menisi).

Vierailija
19/19 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettona nyt, kolmihenkinen perhe. Eli tuosta menee vielä asumiskulutkin.



Mutta mutta, lapsi on kotona, ei siis hoitomaksuja tai minulla työssäkäyntikuluja. Asuntolaina melko pieni. Yksi auto. Lapsi tosin kuluttaa paljon sairastelevana erikoisruokavalioisena paljon enemmän kuin tavallinen pikkulapsi.



Jos siis menisi täydet hoitomaksut, tarvittaisiin kaksi autoa, työssäkäyntikulut yms niin tiukkaa voisi tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä