Isovanhemmat otti kännypaketin, saako puhelinta vaihtaa?
Ottivat siis puhelimen, jota sitten maksavat 2 vuotta. Puhelimen oli myynyt nuorimies ja puhelin sopiikin nuorelle mut ei lähemmäs 80v vanhuksille. Puhelimessa on todella pienet näppäimet ja jopa mun on sitä hankala käyttää. Katuvat ostostaan, mutta myyjä oli niin kehunut puhelinta et päättivät ottaa sen. Voiko kauppaa purkaa tai voiko ees puhelinta vaihtaa sopivampaan?
Kommentit (22)
Mut sen maksun joutuu puhelimesta maksamaan kerralla jos kesken sopimuskauden haluaa vaihtaa.
Vierailija:
kaupanpurku. Oliko se kaksi viikkoa?
Jos ostat, ei sitä ole pakko hyväksyä ilman vikaa takaisin. Ja yleensä noissa vialliset korjataan. Eli kauppaa ei pääse purkamaan. Kun kerran on otettu käyttöön, ei voi enään uutena myydä.
<mun mielestä jo myyjän olis pitäny myydä asiakkaalle sopiva puhelin eikä vaan myydä jollekin jotai. Kertakaikkiaan pistää vihaks.
Toivottavasti saat asian purettua.
No puhelinta tietysti, mut minkälaista. Vai onko nyt niin et ne joutuu pitää tuon puhelimen sen 2v laatikossa, kun siihen ei edes käy muut sirukortit?
jota ei taatusti oppisi käyttämään. Äitini topakkana ihmisenä puuttui asiaan, kauppa peruttiin ja hyvä näin.
Kuukausimaksu olisi ollut kallis, isä soittaa ehkä puolessa vuodessa sillä hinnalla mitä kuukausimaksu olisi ollut.
Edesvastuutonta on vanhuksille myydä puhelimia soittamalla kotiin.
Mies joka osaa tekstiviestin hetken aikaa lähettää ja unohtaa taas ja taas opetellaan uudestaan ja osaa sit taas ei ei todellakaan tarvitse puhelinta millä pääsee nettiin kun ei osaa käyttää tietokonetta yms.
Vierailija:
Edesvastuutonta on vanhuksille myydä puhelimia soittamalla kotiin.
Jos on ostettu puhelimella niin perua saa 14vrk kuluessa. Jos ei, eli on asioitu liikkeessä, niin voi voi. Moraalitonta, kyllä, mutta laitonta ei.
Jos liikkeessä niin; Myyjän " tapoihin" kuuluu esitellä mallistostaan sopivin. Eli jos asiakas jotain toiveita esittää niin katsotaan paikalla olevista se mahdollinen vaihtoehto. Ja kaikkea ei ole kaikkialla.
Mahdollisuuksien mukaan asiakkaalla on vaikka 2 vaihtoehtoa joita katsoo ja päätyy toiseen. Vaikkakin siinä vaihtoehdossa olisi tarpeeton kamera voi olla että siinä on ollut tuiki tärkeä toinen toiminto. Eli asiakas on itse päätynyt siihen malliin. Toiset ajattelevat että on turha lähteä kauemmas ostamaan kun tämä kyseinen puhelin välttää aivan hyvin sen 2-4 vuotta.
On hyvin vaikea löytää vanhuksille suunnattua mallia enään. Ei ole kuin muutamia markkinoilla. Mitä isompi näyttö ja isommat näppäimet vaativat isompaa puhelinta. Ja miksi tedä isoa puhelinta jos se on toiminnoiltaan aivan yksinkertainen? Well koska se ei kannata. Sen takia nämä kyseiset isommat puhelimet ovat kamerakännyköitä parhaasta päästä. Eli kyllä rahalla puhelimen saa, vaan kun melkeinpä aina nykyään on niin ettei yksinkertaisia vanhuksille suunniteltuja puhelimia löydy.
Dna:lla ei ole sim-lukitusta, eli jos puhelin on sieltä, niin voisiko joku muu ottaa käyttöönsä isovanhempiesi puhelimen ja ostaisitte heille jonkun halvan ja isonäppäimisen tilalle? Toki kannattaa ensin käydä vaatimassa puhelimen vaihtoa!
Siis ovatko isovanhemmat jollain tavoin demetoituneita etteivät saisi päättää ostamisistaan? sitten he eivät myöskään voi lähteä ostoksille ilman tukihenkilöään. Jos taas heillä on järki päässä vielä niin millä verukkeella ajattelit saada kaupan purun? Naurettavaa. Oletko itse kysynyt heiltä minkä hintaista olivat ajatelleet ja ehdottanut että menisitte yhdessä jos ajattelit löytää paremman mallin itse?
Taitaa vain harmittaa kun et ajoissa ole asiaa ajatellut. He laittoivat asiat järjestykseen ja päättivät ostaa itse. Mitä hemmetin pahaa siinä on??
Et ap myöskään tiedä myyntityöstä yhtään mitään. Ei kuulosta mielestäni pakko myynniltä ollenkaan.
esimerkiksi täällä malleja:
www. coline. fi
Vierailija:
On hyvin vaikea löytää vanhuksille suunnattua mallia enään. Ei ole kuin muutamia markkinoilla. Mitä isompi näyttö ja isommat näppäimet vaativat isompaa puhelinta. Ja miksi tedä isoa puhelinta jos se on toiminnoiltaan aivan yksinkertainen? Well koska se ei kannata. Sen takia nämä kyseiset isommat puhelimet ovat kamerakännyköitä parhaasta päästä. Eli kyllä rahalla puhelimen saa, vaan kun melkeinpä aina nykyään on niin ettei yksinkertaisia vanhuksille suunniteltuja puhelimia löydy.
Vaan liikkeessään olevista malleista esittelee sopivimmat.
Isovanhempani eivät ole dementoituneita. Ostivat nyt vain sian säkissä, kun eivät puhelimista mitään tiedä. Sanovat itsekin että virhe oli sitoutua moiseen kapineeseen. Koitan nyt kuitenkin kysellä voiko asialle tehdä mitään. Ja ovat itse kaupoille menneet joten enpä lähe itteäni asiasta syyttelemään. Ketuttaa vaan koko juttu!
Minusta vaan on myyjän velvollisuus tarjota asiakkaalle sopivin tuote. Myydä nyt vanhuksille musiikkipuhelin todella pienillä nappuloilla!!!
Ja myyntityöstä tiedän aikasta paljon, joku raja pitää olla. Myydä osaa jokainen, mutta moraali tekee myyjästä huippumyyjän.
Onneksi vanhukset asuvat lähellä joten voin tarvittaessa mennä auttaan puhelimen kanssa =)
Sonera on aika tiukka näissä sopimuksissa. Ainahan voit soittaa asiakaspalveluun ja selittää tilanteen.
Mutta mielestäni on ollut ammattitaidoton myyjä nyt kyseessä. Vanhuksille on muutama hyvä malli olemassa, mutta ne ei ole sieltä kalliimmasta päästä, eikä ole kytkyissä mukana.
lähtisin todella tiukasti purkamaan kauppaa. gigantti myy vanhuksille suunniteltua kännykkää. en tiedä onko siinä tekstiviesti mahdollisuus.
sano, että kirjoitat lehteen, jollei kauppaa pureta. tosi tampio myyjä ollut, ellei ymmärrä minkälainen täytyy olla vanhuksen kännykkä.
Eli jos vanhus kävelee sisään ja tarvitsee uuden luurin, niin niistä kyseisistä malleista esitellään sopivimmat. Ei ole järkeä alkaa kertomaan kaikista maailmalla olevista kun näin ei synny kauppoja. Ymmärsittekö pointin?
Eli jos asiakas ei älyä kysyä muita malleja tai jotain tiettyä niin ei sitä lähdetä edes esittelemään. Tarkoitus on myydä puhelin kun asiakas tulee sisään. Ei venyttää kaupan tekoa tai siirtää asiakasta toiseen liikkeeseen.
Ja vanhuksen mahdollisista kuulokojeista tai näkövammoista ei voi myyjä tietää. Joten jos asiakas ei kerro minkälaista hakee ja mitä siinä täytyy olla on todella vaikea myydä. Ja jälkikäteen ei voi vaihtaa mutta aina voi valittaa. Se vain on fakta.
Mutta ehkä vanhuksesi oppivat asiasta nyt jotain? Ja ensi kerralla teette asian yhdessä. On tavaroita joita ei voi palauttaa kun on otettu käyttöön. Ja se asia on vain niin.
kaupanpurku. Oliko se kaksi viikkoa?