Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aikoo rajoittaa syömistäni :(

Vierailija
09.12.2007 |

Meillä on siis sellainen tilanne, että olen kotihoidotuella 3 lapsen kanssa kotona Lapset 1v2kk, 2v9kk ja 4v. Kotihoidontuki menee nuorimmaisen vaippoihin ja perheen sähkölaskuun. Mies käy töissä ja maksaa muut menot, eli myös ruokakulut.



Minä tykkään syödä kasviksia suositusten mukaan. Talvisaikaan ostan aina kotimaisia kasviksia kun niitä vaan on tarjolla, koska esim espanjalaisiin puunmakuisiin tomaatteihin en koska, sillä tahdon ruokani maistuvan joltain. Nyt eilen mies avautui kasvisten syönnistäni, joka on hänestä ihan turhaa. Hän itse ei kasviksia syö, lapset taas syövät. Kuulemma talviaikaan kasvikset on niiiiiin kalliita, että mun pitää lopettaa niiden syöminen :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/13 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osata laskea, mitä teillä on varaa syödä ja elää sen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö porkkanoita, lanttuja ja vastaavia. Kotimaiset salaatit, tomaatit ja kurkut on oikeasti hurjan kalliita talvella, eikä ne ole mitenkään välttämättömiä.

Vierailija
4/13 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää vaippojen jälkeenkin kasviksiin rahaa. Lisäksihän tulee lapsilisät, kyllä niillä jo komeasti sulle ja lapsille kasvispainotteisen ruuan saa!

Ei kyllä ole oikein mieheltä kieltää kasvisten ostoa, vaikkei niitä itse syö.

Vierailija
5/13 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toiseksi, jos ei ole varaa, mene töihin äläkä ruikuta

Vierailija
6/13 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulaa tyhmyyttä syödä tähän vuodenaikaan kotimaisia salaatteja, tomaatteja yms. koska ne on oikeasti törkeen hintaisia!



Kyllä sitä muutaman kuukauden vuodesta voi syödä niitä vähän edullisempiakin.



Ja juu, olen kasvissyöjä, eli tiedän kyllä mistä puhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jossain ne espanjalaiset on parempia, minä en ole sellaisia tavannut. Meillä syödään harvemmin kotimaista talvella sen sijaan että kamalaa ulkomaista.

Vierailija
8/13 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lämmittää ja valaista kasvihuoneita talvisin. Kaalista tulee hyvää salaattia ja se säilyy hyvin varastoituna koko talven.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin perheemme säästää ruoasta, kun on pakko, eikä tulisi mieleenikään alkaa ostaa kotimaisia kasviksia kalliilla rahalla.

Vierailija
10/13 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä hiukan samaa mieltä. Jos ei ole varaa ostaa tomaatteja, pitää ostaa kaalia, lanttua ja porkkanaa. Kotimaisia vihanneksia ja juureksia saa halvalla myös talvella. Ei ole pakko ostaa kasvihuoneessa kasvatettuja salaatteja ja tomaatteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies mukaanlukien. Kalliitahan ne ovat, mutta kun rahaa ei käytetä viinaan, hiilarimömmöön yms. " turhaan" , niin ei ole hinta haitannut.



Ap:n tapauksessa ymmärrän miestäsi jos teillä on muutoin tiukkaa. Jos taasen miehellä hyvät tulot, niin ruikutus on täysin aiheeton.

Vierailija
12/13 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niiden hinnan vuoksi. Meillä syödään sesonkituotteita, vihreiltä tiskiltä ostan aina jotain, mutta sen mukaan mikä on tarjouksessa. Kesäisin käytän paljon kotimaisia kasviksia, syksyisin kerään marjoja runsaasti ja niitä on koko talven edullisesti saatavana pakkasesta. Kaalista saa hyvän salaatin ja siihen marjoja mukaan, teen marjakiisseleitä vähällä sokerilla ym. Näin tehdään monessa muussakin suuressa ja vähän pienemmässäkin perheessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ymmärrän kyllä jotenkin miestäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi