Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itä-Helsingissä asuvat: kokemuksia metrosta (ja lapsista)?

Vierailija
19.05.2006 |

Ollaan suunnittelemassa muuttoa keskustasta Tammisaloon. Yksi asia, mikä mietityttää on se, että julkisten ja siinä samassa myös metron käyttö tulisi varmasti lisääntymään. Minkälaisia kokemuksia teillä on metron käytöstä lasten kanssa, kun sinne varmaan enemmän kuin busseihin osuu kaikenlaista kulkijaa? Meillä on vielä pienet lapset, mutta muutaman vuoden päästä lasten pitäisi kulkea kouluun keskustaan ja siinä vaiheessa metroa käytettäisiin vielä enemmän, jossain vaiheessa (milloin teillä?) lapset alkaisivat kulkea sillä myös itsekseen. Huih!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyytiin mahtuu aina rattaiden kanssa eivätkä kanssamatkustajatkaan ole isompia ongelmia aiheuttaneet, suurin osa metrolla matkaavista on ihan tavallisia ihmisiä : )

Tammisalossa saattaa sen sijaan olla ajoittain hankala mahtua rattaiden kanssa bussiin. Onko jokin syy että lapsesi menevät keskustaan kouluun? Tammisalossa on uudehko ' ' alkukoulu' ' .

Vierailija
2/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vanhin lapseni on vasta ekaluokkalainen ja käy taksikyydillä erityiskoulua mutta esim. naapurin kolmasluokkalainen meni syksyllä keksustaan kouluun ja on kulkenut koko talven ongelmitta metrolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lasketa sitä että joskus joku satunnainen denstari käryää kamalalle, ja jotkut teinit ilmaisevat itseään tarpeettoman kovaäänisesti.

Vierailija
4/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin karttaa joku aika sitten, enkä nähnyt Tammisalossa yhtään lastentarhaa? Jos teille on ajankohtainen, kannattaa ehkä varmistaa

Vierailija
5/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammisalossa on pari vuotta sitten rakennettu päiväkoti ja sen yhteydessä ainakin pari ensimmäistä luokkaa.

Vierailija
6/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyy sanoa, ettei todellakaan ole se kaikkein turvallisin paikka lapsille. Juoppoja ja kaiken maailman hörhöjä sattui usein kohdalle ja muutaman kerran pelotti tosissaan. Yhden kerran sain viime tipassa väistettyä pois alta lastenvaunujen kanssa, kun narkki riehui kamoissaan.



Mutta toisaalta, eihän lapsia voi maailmalta sulkea - pääasiassa tavallista kulkijaa siellä metrossa on. Itse olen vain sellainen ihminen, etten koskaan enää haluaisi muuttaa takaisin metroradan varrelle, tai ainakin pitkään harkitsisin....vaikka alueet muuten ihan kivoja onkin .Että älkää itä-helsinkiläiset vetäkö nyt hernettä nenuun :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kommenteista! Vähän rauhoituin, että kai se metrolla matkustaminenkin voi onnistua...



Sain tosiaan netistä selville, että Tammisalossa on yksi päiväkoti (joka -kuten kaikki muut päiväkodit kaikkialla muuallakin- kuuluu olevan täynnä). Jos 2 asut Tammisalossa ja lapsesi on/ovat siellä, saitteko paikan/paikat helposti. Meillä on 2 pientä lasta. Heillä on paikat päiväkodissa nykyisen asuntomme lähellä ja jos emme saa paikkaa Tammisalon päiväkodista, haluaisin pitää lapset nykyisessä päiväkodissaan. Vai ovatko Herttoniemen, - rannan ym. päiväkodit asiasta jotain tietävien mielestä hyviä??



No, nyt tuli jo muutakin mielessä pyörivää :)



Vierailija
8/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lapsemme menee keskustaan kouluun, koska vastaavia kouluja ei ole muualla. Joku ratkaisu pitää kuitenkin sitten keksiä, kun lapsella koulupäivät loppuvat aikaisin, kotiin pitää palata ja itse olen vielä töissä, eikä lapsi ole vielä riittävän vanha matkustamaan yksin - metrolla tai muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Tammisalossa, olen asunut siellä vuosia ja vanhempani asuvat siellä edelleen. Pari vuotta sitten harkitsimme muuttavamme sinne mutta tulimme sitten toisiin aatoksiin, silloin olisimme saaneet lapsille paikat Tammisalon päiväkodista muta tilanne lienee yhtä vaikea kuin muuallakin. Tammisalon lapset kuuluvat samaan päivähoitoalueeseen Roihuvuoren kanssa. Tammisalo on varmasti hyvä paikka asua lasten kanssa!!

Vierailija
10/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nyt vaan on vielä niin pieniä, etten ole aiemmin joutunut lainkaan edes miettimään, missä vaiheessa niiden voi olettaa kulkevan julkisilla itsekseen. Mutta hyvä tietää, että alaluokilla olevakin sen jo hallitsee! Olen välillä käyttänyt metroa itse ja niillä kerroilla siellä on melkein aina ollut kyydissä joku jossain aineissa ollut, joka on saanut oloni epävarmaksi. Yritän ajatella lasteni parasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy käyttää liityntäbussia. Päivähoitotilanne on tietääkseni huono, mutta jos kuljette autolla töihin, Roihuvuoreen vieminen ei liene ongelma.



Hassua, mutta olen itse miettinyt, että en haluaisi laittaa 1-3 luokkalaista matkustamaan yksin bussilla ja metrolla, vaikka se omassa lapsuudessani olikin ihan tavanomaista. Olemme itsekin katselleet asuntoa Tammisalosta, mutta juuri koulumatkat arveluttavat.

Vierailija
12/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrolla voi siis hyvin matkustaa, ikävintä Tammisalossa asumisessa ja metrossa on kenties se että Herttoniemen metroasema on vähän epäsiistissä kunnossa (kyllä siitä silti hyvin voi kulkea), mutta sitä ollaan kait alkamassa kunnostaa, toinen huono puoli on se että Herttoniemestä tulee ruuhka-aikoina metroon PALJON porukkaa eli meininki voi ajoittain olla vähän ahdistava, mutta tässä ei lienee poikkeusta yleisellä tasolla jos ajatellaan julkisilla kulkemista ruuhka-aikoina pääkaupunkiseudulla.

Tammisalossa on myös hyvä puistotäti ja viime vuosina sinne on muuttanut paljon aktiivisia lapsiperheitä. Meren jäällä on kiva hiihtää talvisin ja löytyy joku poukama josta pääsee kesällä uimaankin. Alkaa melkein kaduttaa parin vuoden takainen ratkaisumme : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Metrolla voi siis hyvin matkustaa, ikävintä Tammisalossa asumisessa ja metrossa on kenties se että Herttoniemen metroasema on vähän epäsiistissä kunnossa (kyllä siitä silti hyvin voi kulkea), mutta sitä ollaan kait alkamassa kunnostaa, toinen huono puoli on se että Herttoniemestä tulee ruuhka-aikoina metroon PALJON porukkaa eli meininki voi ajoittain olla vähän ahdistava, mutta tässä ei lienee poikkeusta yleisellä tasolla jos ajatellaan julkisilla kulkemista ruuhka-aikoina pääkaupunkiseudulla.

Tammisalossa on myös hyvä puistotäti ja viime vuosina sinne on muuttanut paljon aktiivisia lapsiperheitä. Meren jäällä on kiva hiihtää talvisin ja löytyy joku poukama josta pääsee kesällä uimaankin. Alkaa melkein kaduttaa parin vuoden takainen ratkaisumme : )