Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onpas av-mammoilla surkeat palkat kun kaikkien " mies tienaa 5 kertaa enemmän kuin minä"

Vierailija
02.10.2006 |

Viittaan tuohon miksi miehesi ei jää hoitovapaalle -ketjuun. Taitaa olla hienoista liioittelua ilmassa kun joka ikisen kotiäidin miehen palkka on vähintään kolminkertainen vaimonsa omaan verrattuna. Tästä voisi siis päätellä, että ei ole olemassa ensimmäistäkään perheenisää joka tienaa alle kolme tonnia käpälään. Mistä siis valitus maamme surkeista palkoista?



Ja unohdatteko tyystin ihanaisen verotuksemme, joka tasaa kyllä käteen jäävää osuutta todella tehokkaasti? Ai niin, mutta helpompaahan se on vedota miehen " kymmenenkertaiseen" palkkaan ettei itse tarvitse mennä töihin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole olemassakaan semmoista vaihtohtoa, että MIES jäisi kotiin!

Eihän nyt kukaan KUNNON ÄITI hylkää lapsiaan muiden hoiviin!

Vierailija
2/9 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies jäisi kotiin ja tulomme olisivat 300¿ nykyistä pienemmät, emme pystyisi maksamaan laskuja. Asuntolainasta pidämme nytkin lyhennysvapaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäpä nyt ymmärtää, ettei se nyt niin kamalan hienoa ja ihmeellistä ole, että mies on hoitovapaalla. Molemmat hoitavat lapsia, totta kai, ja usein se hoitovapaalla oleva mies jättää kaikki muut kotityöt tekemättä, joten välttämättä tilanne ei ole sen tasa-arvoisempi.

Vierailija
4/9 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vastasin siihen ketjuun että mies tienaa tuplasti, mutta aloituksessasi " jokaisen kotiäidin mies tienaa kolminkertaisesti" ;)

Vierailija
5/9 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitänyt hoitovapaat, mies ei. Koska minä haluan ja mies ei. Tarviiko ihmeellisempiä syitä olla?

Vierailija
6/9 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, mulla on surkea palkka. Toisaalta kun olen ollut jo vuotta kotona niin ei siihen paljoa korotuksiakaan ole tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän yli 300.



Mun töistä vaan on helpompi olla hoitovapaalla, kun on isompi työpaikka, niin ei tule niin paljon ongelmia, mut miestä kyllä kiinnostaa olla hoitovapaalla.



Vierailija
8/9 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toisen palkansaajan tulot romahtavat minimiin, töissä käyvän ei tarvitse montaa saturaista ansaita enemmän, kun asunto- ja opintovelkaisessa perheessä ollaan jo aika itsestäänselvän valinnan edessä.



Voi myös olla kyse miehen työnantajan asenteista ja alan yleisistä urakehitysasetelmista.



Meillä mies oli 10kk hoitovapaalla kahden lapsemme välissä, ja ratkaisu oli meille erinomainen. En kuitenkaan kuvittele, että se oli jotenkin ainoa mahdollinen kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meillä se palkkaero ole kolminkertainen, vain 2½ kertainen =)