Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko hoitovapaan aikana ryhtyä talon rakentamiseen? Riittääkö rahat?

Vierailija
06.10.2006 |

Kätevää se olisi siinä mielessä, että voisin hoitaa asioita ja käydä hankkiis rakennustarvikkeita pitkin päivää, mutta riittääkö rahat...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monta kertaa olen lukenut artikkeleita lehdistä tai katsonut jotain tv:n ajankohtaisohjelmaa talonrakentajista. Ja lähes poikkeuksetta äiti on joku perhevapaalla oleva luokanopettaja / sh ja isä joku tavan insinööri. Ja isoa pirttiä pistetään pystyyn pk-seudulle. Mistä hitosta ne sen rahan repii? Hintaa kuitenkin halvimmillaan menee tuollaiseen settiin noin 300 000 euroa. Ehkä ne on sitten ottaneet todella pienen kk-erän ja laina-aika on jotain 40 vuotta. En vain itse uskaltaisi tehdä tuollaista liikettä, vaikka meillä on taatusti paremmat tulot kuin tuollaisella pariskunnalla.

Vierailija
2/3 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon teillä on kuukauden nettotulot... En itse kyllä ryhtyisi moiseen.



Meillä molemmilla keskipalkkaiset duunit ja nettotulot noin 3800 ¿ / kk. + lapsilisät.

Silti ei laitettu rahaa omakotitaloon kuin 140.000 euroa. (tästä on jo 4 vuotta aikaa) Pienihän se on nykymittapuun mukaan - 120 neliötä - mutta hyvin riittää meille, ja jää rahaa muuhunkin kuin lainanmaksuun. Lainanhoitokulut eli lyhennys ja korko on yhteensä 840 ¿ / kk



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kun mies on kaiken vapaa-ajan raksalla

- Kun tavarat ei tule ajallaan ja palkatut timpurit notkuu toimettomina liksa juosten

- Kun hommat on tehty pieleen, puretaan ja tehdään uusiksi - ja rahallinen vastuu kaatuu jälleen teidän niskaanne

- Kun suunnitelmista puuttuu olennaisia detaljeja, ja aikaa tuhraantuu siihen, että saadaan fysiikan lait kumottua

- Kun molemmat on väsyneitä rakentamisesta/lastenhoidosta ja riitelette keskenänne

- budjetti kusee viivytysten ja yllätysten takia eikä rahanne tai lainanne enää riitä

- ...



No ei se rakentaminen ihan noin kamalaa ole, mutta kannattaa jo etukäteen varautua monenmoisiin vastoinkäymisiin. Ja aikatauluttaa homma riittävän väljästi! Omia kykyjään ei parane yliarvioida - ei sillä etteikö rakentamistöitä osaisi tehdä, mutta esim. vuoden rakentamisaikatauluun ei yksinkertaisesti EHDI tehdä itse kaikkea.