Kuinka usein sauna pitää pestä jos käyttöä 1 kerta viikossa?
Kommentit (9)
ja käytetään 2-3 krt viikossa.
Huuhdellaan toki joka käyttökerran jälkeen, muuten alkaa hiki haista.
Saunotaan n. 5 kertaa viikossa.
Laudeliinaa joskus käytettiin, mutta vaivaa niittenkin pesemisestä ja silittämisestä on. Nyt vain vieraille laudeliinat. Ja suihkun kautta saunaan tietty.
Mutta ei huuhdella tosiaankaan saunaa joka kerta!! Sehän kastuu ja täytyy saada sen jälkeen kuivaksi! Tutuilla homehtui sauna, kun kastelivat sen aina. Lisää tosi paljon sähkönkulutusta jos kastelee saunan ja sen takia joutuu pitämään sitä vielä tunnin ylimääräistä päällä.
Vierailija:
Mutta ei huuhdella tosiaankaan saunaa joka kerta!! Sehän kastuu ja täytyy saada sen jälkeen kuivaksi! Tutuilla homehtui sauna, kun kastelivat sen aina. Lisää tosi paljon sähkönkulutusta jos kastelee saunan ja sen takia joutuu pitämään sitä vielä tunnin ylimääräistä päällä.
Vierailija:
Laudeliinaa joskus käytettiin, mutta vaivaa niittenkin pesemisestä ja silittämisestä on. Nyt vain vieraille laudeliinat. Ja suihkun kautta saunaan tietty.
Löylyihin suihkun kautta ja ylälauteella on koko lauteen peittävä laudeliina.
Turha kuluttaa saunaa pesemällä sitä turhan usein.
pestään kerran vuodessa...johan se ois niin likanen ja pieneliöinen ettei oo tosikaan. Sanokaa ettei tollanen oo yleistä, pliis???
Vierailija:
pestään kerran vuodessa...johan se ois niin likanen ja pieneliöinen ettei oo tosikaan. Sanokaa ettei tollanen oo yleistä, pliis???
Vierailija:
pestään kerran vuodessa...johan se ois niin likanen ja pieneliöinen ettei oo tosikaan. Sanokaa ettei tollanen oo yleistä, pliis???
Jos siis puhut lauteiden pesusta. Saunaan mennään suihkun kautta ja käytetään peflettiä kun istutaan. Näin lauteiden ikä pitenee huomattavasti. Puu kuuluu nopeammin mitä enemmän se altistuu vedelle.
Meillä on sauna vieläkin kuin uusi vaikken ole lauteita pessyt kunnolla kertakaan (sauna tehtiin vajaa vuosi sitten). Lattiaa toki imuroin ja pesen.