Lue keskustelun säännöt.
Isäni löi äitiäni lääkeviinapäissään. Äiti puolustelee, itse asun 500 km päässä.
17.01.2006 |
Mitä ihmettä voin tehdä?
Isäni on mennyt ihan sekaisin, ja mielestäni äitini pitäisi äkkiä muuttaa pois.
Mutta ei hän suostu kuin kuuntelemaan neuvojani.
Hyssyttelee ja uskoo lupauksia.
Olen ihan neuvoton.
Kommentit (2)
Tää on tosi kauhea tilanne.
Tuntuu, kuin äiti uhraisi oman elämänsä, mutta enhän minä sillekäään mitään voi.
Lisäksi kkonaistilanne ei ole nähtävilläni.
Nyt vannotin vain soittamaan päivittäin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Et voi tehdä mitään, jos aikuinen, ns. täysissä järjissään oleva ihminen, ei halua tilanteesta pois.
Me tarjosimme anopille useampaan otteeseen majapaikkaa, apua, kävimme rauhoittelemassa tilannetta, jne. Mutta minkäs sille mahtaa, jos aikuinen ihminen ei suostu muuttamaan. Pakottaa ei ketään voi.
Tietysti voit tarjota kuuntelevaa olkapäätä, mutta se käy pidemmän päälle tosi raskaaksi. kokemusta on... Mutta ei kai sitä voi tehdä muuta, kuin olla " hälytysvalmiudessa" , eli tavoitettavissa aina, kun kriisi on pahimmillaan. Ole tyytyväinen, että teillä on tuo välimatka. Kukaan ei vaadi tai oleta sinua menemään paikalle rauhoittelemaan tilannetta tms.