Mitä sinulla tulee mieleen Sofia nimistä, millaiselle tytölle se sopii
Kommentit (8)
Oikeasti Sofiasta tulee mieleen tyttömäinen tyttö, rauhallinen luonteeltaan.
Samaa mieltä siitä, että Sofia on viisaan ja älykkään tytön nimi. Ehkä aika henkevänkin :-)
Tykkään erityisesti versioista Sofianna ja Sofiina=)
Tänä vuonna Sofia-nimen on jo saanut 1512 tyttöä (vertaa viime vuosien suosikit Ida 322 kpl ja Ella 485 tänä vuonna.)
Luokalla ja kaveripiirissä tulee siis olemaan paljon saman nimisiä, kuten Sarit, Tiinat, Johannat ja Päivit reilut 30 vuotta sitten.
Viime vuonna Sofia oli kolmanneksi yleisin kaikista tytönnimistä, ja 21. yleisin ensimmäisenä nimenä.
Sofia on myös Bulgarian pääkaupunki.
Sofia on melko yleinen toisena ja kolmantena nimenä, mutta ensimmäsienä nimenä se ei ole todellakaan yleinen. Ja mitä sitten, ompahan ainakin sellainen nimi joka kelpaa myös muille vanhemmille lastensa nimeksi. Itse en tunne kuin yhden Sofian, joka on parikymppinen.
Tunsin joskus aikoinaan Sofian jonka vanhemmat oli palestiinalaisia, mielikuvani johtunee varmaan tästä.
Vähän sellaisen lapsen nimi, jonka vanhemmat ovat hahmotelleet suuret suunnitelmat tyttärensä tulevaisuudesta, ja jonka kyläilyn jälkeen huokaisee helpotuksesta, kun oma ei ole ihan noin mahdoton...
Erään ystäväni lapsi on Sofia, ja hän on kyllä kaikkea muuta kuin rauhallinen. Itse asiassa tämä Sofia on ehkä villein ja " poikamaisin" tyttö jonka tunnen, ja kaiken lisäksi vähän pahansuopa. Mutta sehän ei tarkoita että kaikki Sofiat olisivat samanlaisia. Itselläni on vaan vähän mielleyhtymät muuttuneet, aiemmin ajattelin että Sofia on rauhallisen ja kauniin lapsen nimi.