Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pääse siitä yli, että serkuillani on sisko josta eivät tiedä mitään.

Vierailija
04.10.2008 |

Mikä oikeus serkkujeni isällä on estää serkkujani saamasta tietää siskopuolestaan kun viimeistään perunkirjoituksessa saa siitä kuitenkin tietää. Eihän tämä tavallaan minulle kuulu, mutta kyllä minä toivoisin, että joku kertoisi minulle jos minulla olisi sisko- tai velipuoli, sen verran arvokkaita ovat nuo sukulaiset.



Siitäkin huolimatta, että tämä siskopuoli ei haluaisi olla serkkujeni kanssa tekemisissä, on serkuillani mielestäni oikeus tietää.



Vai onko?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavassa tilanteessa. Riippuu tietysti, miten "kypsiä" serkkusi ovat vastaanottamaan kyseisen tiedon.

Vierailija
2/11 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin serkuilla on velipuoli, joka on noin 8 vuotta vanhempi kuin vanhempi näistä serkuista. On isänsä nuoruuden suhteesta ja suuri sukulaisuus. Tämän kuulin vasta aikuisiällä isältä ja äitikään ei ollut tiennyt siitä vasta kuin muutama vuosi sitten. Isäni oli onnistunut salaamaan tiedon äidiltäkin melkein 30 vuotta.:) Kukaan ei tiedä, onko lapsi laillistettu (perimisoikeus) ja tietääkö serkut asiasta. Enkä minä lähde sellaisia kyselemään. Tn. on virallisesti setäni lapsi, koska isäni ja heidän edesmenneet vanhempansakin asiasta ovat puhuneet. Olen vaan joskus miettinyt, millainen tämä serkkupoika on... Nimen olen kuullut ja asuu noin 300 km:n päässä, kun joskus tarkastin netissä olevasta puhelinnumeropalvelusta. Sukunimi on sen verran outo, ettei varmaan ole toista Suomessa ja isäkin viittasi siihen tiettyyn paikkakuntaan.



Sinuna en kertoisi asiasta kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mies kertoi sitten lapsilleen, kun he olivat aikuisia ja jo perheellisiä. Asia oli hänelle kipeä, sillä olisi halunnut mennä naisen kanssa naimisiin yms. Tytön vanhemmat piti miestä sopimattomana, ja veivät tytön ulkomaille. Mies muutti myös maasta myöhemmin ja perusti perheen ulkomailla. Mutta kova pala se oli, ja usein hiukan ottaneena muistelee asiaa ja miettii lapsen kohtaloa. Mieheni on siis tiennyt asian, mutta ei kertonut miehen lapsille, vaikka he tiesivät, että isällä oli joku salaisuus. Isä kertoi sitten kun ajatteli ajan olevan sopiva. Toinen pojista on yrittänyt löytää sisarustaan, mutta ei ole onnistunut.

Vierailija
4/11 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitten ei haluta olla tekemisissä, niin eihän sellaiseen ole kuitenkaan mitään velvollisuutta.

Vierailija
5/11 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä isä ei halua olla lapsen kanssa tekemisissä ja sinun pitää kunnioittaa hänen päätöstään. Lapset saavat sitten aikanaan itse päättää ottavatko yhteyttä vai eivät.

Vierailija
6/11 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää. Ja tiedän että siskonikin haluaisi.



Joskus olemme asiasta keskustelleet, että olisipa outoa jos jossain olisikin veli tai sisko. Tämä ajatus lähti vain siitä, että kerran kun olimme pieniä ja vanhemmat päissään tappelivat, heitti äitimme isälle jotain tyyliin "sano nyt noillekin niistä lapsista" tms. Se vaan jäi mieleen..että mitä tarkoitti.

En kuitenkaan pidä todennäköisenä että näin on, ehkä jotain mustis-draamailua heillä silloin ja huusi mitä sylki suuhun tuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä isä ei halua olla lapsen kanssa tekemisissä ja sinun pitää kunnioittaa hänen päätöstään. Lapset saavat sitten aikanaan itse päättää ottavatko yhteyttä vai eivät.

sen lapsen kanssa olla tekemisissä vaikka muut lapset asian tietäisivätkin. Mikä ihmeen etuoikeus isällä tässä asiassa on? Entäs jos se tuntematon sisarus kuolee eikä sisarukset koskaan saa mahdollisuutta tavata?

Vierailija
8/11 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole, rikot vain muutaman perheen ja aiheutat paljon pahaa. Itse en olisi lainkaan kiinnostunut, oli sitten tunnustettu tai ei.



Isäni veljellä väitettiin olleen lapsi ja joku veljenvaimo sitten meni sen asian ääneen lapsen äidille ja puolisolle sanomaan. Pahaksi onneksi asiassa ei ollut mitään perää, mutta sen verran ongelmia se aiheutti, että tuo pariskunta erosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä isä ei halua olla lapsen kanssa tekemisissä ja sinun pitää kunnioittaa hänen päätöstään. Lapset saavat sitten aikanaan itse päättää ottavatko yhteyttä vai eivät.

sen lapsen kanssa olla tekemisissä vaikka muut lapset asian tietäisivätkin. Mikä ihmeen etuoikeus isällä tässä asiassa on? Entäs jos se tuntematon sisarus kuolee eikä sisarukset koskaan saa mahdollisuutta tavata?

Vierailija
10/11 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on isosisko ja isoveli isän puolelta. He molemmat tietävät, mutta eivät pidä mitään yhteyttä, niin kuin ei isä eikä mummokaan. Lisäksi on myös setä ja kaksi serkkua jotka eivät myöskään pidä mitään yhteyttä, mutta en ole varma tietävätkö he. Pidätkö sinä mitään yhteyttä siihen lapseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää. Ja tiedän että siskonikin haluaisi. Joskus olemme asiasta keskustelleet, että olisipa outoa jos jossain olisikin veli tai sisko. Tämä ajatus lähti vain siitä, että kerran kun olimme pieniä ja vanhemmat päissään tappelivat, heitti äitimme isälle jotain tyyliin "sano nyt noillekin niistä lapsista" tms. Se vaan jäi mieleen..että mitä tarkoitti. En kuitenkaan pidä todennäköisenä että näin on, ehkä jotain mustis-draamailua heillä silloin ja huusi mitä sylki suuhun tuo.


pyytämällä isäsi tiedot sukuselvitystä varten. Jos on tunnustettuja, niin sieltä näkyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi