Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla 8-16 välillä työskentelivillä ongelmia...

Vierailija
19.11.2008 |

... Asioiden hoidon kanssa, pitäis käydä tutkimuksissa itse tai lasta viedä tai lapsella lääkäri tai pankki asioita yms... Melkein kaikki asiat pitäisi hoitaa ns. virka aikana.

Hirvee ongelma aina sopia työnantajan kanssa siitä et pääsekö meneen vai ei, usein joudun peruun menoja ku tulee muka liian lyhyellä varo ajalla ja töissä sanotaan että menot pitäisi hoitaa työajan ulkopuolella, mutta miten... Aina solmussa...

joihinkin paikkoihin esim tutkimuksiin saa huonosti aikoja ja yllensä sieltä vaan lähetetään aika sopi se tai ei mutta näitä ei viitsisi perua ja odottaa taas puolta vuotta jos vaikka sit sais vapaata...

Onko muilla hankalaa tälläisen asian kanssa...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistanut sitten työantajan suhteen, kun aina olen voinut hoitaa asiani ilman että pomo on nokkaansa koputtanut! Tärkeintä on, että teen sitten tunnit takaisin jossain vaiheessa. Meillä on kolme pientä ja yksi iso lapsi, ja melkein joka kuukaudelle tulee jotain menoa, lääkäriä, silmälääkäriä, hammaslääkäriä jne. Työantaja on ymmärtänyt sen, että kun työantaja joustaa eikä nipota, työntekijä sitoutuu firmaan paremmin ja tekee pidemmän päälle parempaa tulosta...

Vierailija
2/13 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä voi siis lähteä jo kolmelta kenellekään ilmoittamatta. Mutta koska palevluihinkin hiukan matkaa, niin tuokaan ei aina riitä. Pidän joskus vapaapäivän ja hoidatan hampaani, tukkani yms kaikki samana päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai työnantaja voi vaatia, että työntekijä menee esim. lääketieteelliseen tutkimukseen työajan ulkopuolella? Eihän niihin voi saada aikoja edes klo 8-16 ajan ulkopuolelle! Ei kai tuollainen ole edes laillista?



Eli juu, ei ole ongelmia. Meillä (valtiolla) saa hoitaa kaikki omat terveydenhuollon käynnit työajalla ja palkallisesti. Jos on lasten neuvoloita, lääkäreitä tms. niin nekin saa hoitaa työajalla, mutta tuolta ajalta menee miinuksia. Sama koskee esim. pankkiasioita (vaikka niitä ei asuntolainan ottamisen jälkeen ole enää ollut, siis pankissa toimitettavia) tai muita vastaavia.



Toivottavaa toki on, että menot hoituisi aamulla tai iltapäivällä niin, että ne voisi sijoittaa liukuma-ajoille.

Vierailija
4/13 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ensimmäistä kertaa sellainen työnantaja, jonka mielestä työpaikalla tulee situa klo 8-16 eikä mitään liukumia ole. Periaatteessa kyllä voi sopia, että lähtee aikaisemmi tai tulee myöhemmin jonkin menon takia, mutta kyllä kunnollinen liukuma olisi tarpeen. Lisäksi olen ainoa jolla on pieniä lapsia ja tosiaan noita menoja nyt syksyllä ihan joka viikko kun on sattunut 2 kpl neuvolakäyntejä, 3 kpl hammastarkastuksia, 2 kpl päiväkotikeskustelja, 1 kpl vanhempainvarttia koulussa jne. jne.



Aina aikaisemmin olen voinut asiat hoitaa työajalla ilman mitään "anomuksia" liukuvan työajan puitteissa ja esim. neuvolakäynnit ihan työaikana vaikkei varmasti olisi pakko antaa näin. Toisaalta olen silloin myös aina joustanut ihan mielelläni työn vaatimusten kanssa ja tehnyt tarvittaessa välillä pitkää päivää. Nyt kyllä pakon edessä joustan, mutta pidän huolta että otan joka ikisen tunnin myös takaisin.

Vierailija
5/13 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kait kaiken pitäis olla sovittavissa, mutta tuntuu jo itsestä välillä tosi kurjalta ku saa hapanta naamaa ku yrität jotain järjestää ja sit vielä ihmetellään miks mammat haluu olla lasten kanssa kotona...

Mä luulen että miehillä on sama ongelma mut ne edelleen käy vaan vähemmän hoitamassa ainakin lapsiin liittyviä asioita kuin naiset...

Meidän pomo jopa sano et voisko seuraavan kerran ku lapsi on kipee sen isovanhemmat tai isäpuoli olla sen kanssa kotona et saatais firman sairasloma kustannukset alemmas..

Kiukuttaa myös tätä mammaa...

Vierailija
6/13 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitanut kaiken meilillä, puhelimella tai netissä.



Lasten lääkärit on aina virka-ajan jälkeen, samaten omani.



Neuvolassakin käydään enää tässä vaiheessa vuoden välein. Nuorin kun oli jo 4, kun palasin töihin.



Eli ei, ei ole ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitän (siis niitä asoita, joiden hoitoa voi ennakoida) usein samaan päivään. Jos lapsella on neuvola, otan siihen joskus vapaapäivän. Sovin sitten samalle päivälle muutkin asiat, jotka voi sopia helpommin esim. juuri tuo kampaaja.



Meillä tosin suunnittelua helpottaa, että mies tekee vuorotyötä, joten hän arkivapaikseen voi kans laittaa lapsen asioiden hoitoa tai muuta pakollista, jonka voi hoitaa vain virka-aikaan.



En ole kokenut asioiden hoitoa vaikeaksi. Kaiken lisäksi pystyn suunnittelemaan työpäiväni itse. Jos on jotain, johon on ihan pakko mennä kesken työpäivän, käyn (kello korttitermein) "omalla asialla", joka ei siis ole työaikaa. Tällaiset tunnit pitää siis tehdä työantajalle ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
8/13 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta yksi erityislapsi,toinen eritysluokalla. Latkuvasti on palaverejä,käyntejä neurolla,psykalla,käydään perhekuntoutuksessa,on lapsen oikojaa ja ties mitä. Joka päivälle on jotakin+ puhelut päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on liukuva työaika ilman kellokorttia. Eli käyn noissa, kun tarvii, enkä mitään lupia kysele. Tietysti sen verran täytyy katsoa, ettei ole mikään oleellinen palaveri tmv. samaan aikaan. Sitten taas kun varaan kalenteristani ajan valmiiksi, niin kukaan ei laita sitä palaveria samaan aikaan, jos mun on pakko olla paikalla.

Vierailija
10/13 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme käytä julkisia terveydenhoitopalveluja, vaan yksityistä lääkäriasemaa, jossa kaikki palvelut on suunniteltu niin, että asiat voi hoitaa nopsaan ja virka-ajan jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä meillä ei voi töistä lähteä yhtään mihinkään. Työni on sellaista että vain yksi on vuorossa ja jos jotain tulee mm. sairastuminen kesken päivää, et voi lähteä yhtään mihinkään, ennenkuin tilallesi tulee joku.

Vierailija
12/13 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole varsinaista työaikaa lainkaan. Voi mennä ja tulla miten itse haluaa, kunhan työt tulee tehtyä. En välttämättä mene joka päivä töihin lainkaan, pystyn hoitamaan duunit osaksi myös kotoa (firma maksaa laajakaistan jokaiselle työntekijälle kotiin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä neljä lasta ja yksi käy oikoimishoidossa juuri parhaillaan jatkuvasti käyntejä.

Mutta kun perheessä on kaksi aikuista niin ei niitä menoja paljon tule. Ja minäkin teen niin että neuvolat ja hammastarkastukset samaksi päiväksi. Eihän sinne neuvolaan tarvi mennä just sinä päivänä kun vuosia täyttää.

Kampaajan varaan aina seuraavan kerran heti kun olen käsittelyssä niin sen saa lauantaihin tai arki-iltaan.

Kouluikäiset lapset käyvät kampaajalla koulumatkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi