Lue keskustelun säännöt.
Shakkikakun ohjetta??
08.09.2008 |
Elikkäs yritän metsästää shakkikakun ohjetta. Olisko kellään??
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.
Kirjaudu sisäänElikkäs yritän metsästää shakkikakun ohjetta. Olisko kellään??
Siihen pohjaksi kääretorttulevyjä, joista kaksi tavallisia vaaleita ja kaksi kaakaota sisältävää. Näin sain tumma-vaalea-värityksen myös kakun sisään. Täytettä en enää muista, mutta päällisen tein mokkaruutujen ohjeella, eli tomusokeria, kahvia ja en nyt muista, mitä muuta. Varmaan nätimmän olisi saanut sulattamalla suklaata ja lisäämällä joukkoon kermaa ja voita. Joka tapauksessa ruutuja varten tein sabluunan paperista, ja sirottelin sen läpi pinnalle tomusokeria. Tämä olisi kannattanut tehdä vasta juuri ennen tarjoilua, sillä sokeri suli osittain kuorrutuksen joukkoon.
Shakkinappulan näköisiä makeisia etsiskelin kovasti, mutta kun niitä ei löytynyt, päädyin korvaamaan ne erilaisilla irtokarkeilla. Viitseliäs tietysti näpertäisi vaikka mantelimassasta tai vaahtokarkkifonfantista. Mulla oli muistaakseni liitulakuja solttuina:-D