Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako myöhästyneestä valmismatkasta tosiaan 600 euroa henkilö?

Vierailija
10.02.2013 |

Kaverini oli ostanut äkkilähdön teidän valmismatkalle ja lento oli myöhässä yli 12 h. Nyt hän sanoo, että hänelle pitää maksaa 600 euroa korvausta, kun se lain mukainen. Myöhästyminen johtui teknisestä viasta. Kaveri ei edes maksanut äkkilähdöstä kuin 700 eli halvaksi tulee matka... Onko tosiaan niin, että hyvällä säkällä matkasta ei tarvitse maksaa kuin satasen..? Aika eriarvoista on sitten matkat, kun joku toinen voi myöhästyä sään takia paljon enemmän, eikä saa vastaavia korvauksia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät viivästymiset: Jos lentosi myöhästyy yli viisi tuntia, sinulla on oikeus lipun hinnan hyvittämiseen (mutta jos hyväksyt hyvityksen, lentoyhtiön ei enää tarvitse järjestää jatkokuljetusta tai antaa muuta apua).

Vierailija
2/5 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverini oli siis saanut siltä päivältä ilmaiset ruoat ja huoneen kenttähotellissa ja illalla kone oli sit lähtenyt. Kaveri aikoo kuiteski vaatia vielä sitä 600 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/5 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!
Kyseinen EU-asetus, josta ystäväsi puhuu, koskee lentoyhtiön velvollisuuksia lennon ylivaraus-, viivästymis- ja peruutustilanteissa. Meitä matkanjärjestäjänä säätelee yksityiskohtaisempi ja kattavampi valmismatkalaki ja Yleiset valmismatkaehdot. Jos asiakas haluaa hakea hyvitystä EU-asetuksen perusteella, hakemus tulee tehdä suoraan lentoyhtiölle. En siis ikävä kyllä osaa sen enempää kommentoida asetuksen mukaisia korvauksia. Me hyvitämme menetetyn loma-ajan yleisten valmismatkaehtojen (13.3)  mukaisesti silloin, jos menolento viivästyy viikon matkalla yli 8 tuntia ja pidemmillä matkoilla yli 12 tuntia.

Ystävällisin terveisin

Terhi/Finnmatkat

myynti@finnmatkat.fi

Vierailija
4/5 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa että varsinkin Finnmatkat ja heidän omistama Thomson Airways Limited ei anna korvauksia vaikka lento olisi ollut yli 2 päivää sitten ollut myöhässä ja on ollut 2 päivää aikaa ottaa korvaava kone niin Finnmatkat ei hyvitä mitään eikä Thomson. Eli ystäväsi voi unohtaa korvaukset ellei itse omalla rahalla nosta kannetta. Kuluttajariitalautakunta peesailee ja katsoo että 2 päivää aiempi esim. tekninen syy ei anna aihetta korvaukseen.

Vierailija
5/5 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa kohtuullisen korvauksen, niinkun ap:n kaverikin, katsoisin, että on erittäin lapsellista vielä valittaa.

Sama koskee sitä yhtä konetta, joka teki pakkolaskun (vai minkä lie välilaskun) teknisen vian vuoksi tuohon itänaapurin maalle tässä joskus puoli vuotta sitten.

Kyllä tuli äkästä palautetta, just niin perusteellisen suomalaista valittajakansaa, katsoisivat peiliin. Tuliko mietittyä, mikä meni hyvin? Mikä onnistui? Tuossa tapauksessakin matkanjärjestäjältä erinomaista toimintaa.

 

Terv. 3 kertaa Finnmatkoilla lomaillut, kohta neljännen kerran, ja hei tietenkin samalla matkanjärjestäjällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän