Sanoin puhelinmyyjälle, että sen ääni on ärsyttävä
Nukuin viime yönä todella huonosti ja olen noukkunut viimeiset viisi tuntia. Sitten soittaa puhelinmyyjä, joka toitottaa spiikkiään äärimmäisen teennäisellä teiniäänellä, eikä lopeta, vaikka jo sanoin kertaa kolme, että ei kiitos, en ota mitään. Enpä tajunut sanoa, että minulla on suoramarkkinointikieltokin. Sitten kun tämä vain yrittää jatkaa teennäisellä äänellään niin sanoin, että nyt on pakko lopettaa, kun on niin ärsyttävä ääni, kiitti hei ja löin luurin korvaan. Jos olisin kuunnellut hetkenkään pitempään, olisin alkanut raivota puhelimeen täyttä kurkkua. Kuinka epäkohtelias olin?
Kommentit (26)
Mikset heti vaan sulkenut linjaa. En käsitä tahallaan ja tietoisesti töykeitä ihmisiä. Pahaa energiaa on maailmassa runsain mitoin jo ihan muutenkin.
Olit törkeä. Siellä oli joku, joka yrittää rehellisin keinoin tienata elämiseensä rahaa. Ja sä viitsit ilkeillä jollekin, joka ei ole muuhun työhön päässyt ja tuolla tavalla epätoivoisesti yrittää silti tehdä kaikkein halpa-arvoisinta ja huonoiten palkattua työtä mitä löytyy.
Olisi sitten työtön. minähän en unisena jaksa kuunnella mitään selostuksia patalapuista.
No niille on varmaan sanottu paljon ilkeämpiäkin asioita.
Toisaalta nyt hän on saanut palautetta äänestään, vaikkakin ehkä ikävällä tavalla, ja hänellä on mahdollisuus korjata asia. Sanoisin, että asiallinen palaute on paras, mutta edes jonkinlainen palautekin parempi kuin ei palautetta ollenkaan.
Juu, sellainen tekoinnokas pissisääni hajottaa pään alta aikayksikön. Vittu, eikö ne ite tajua, miten vajakeilta kuulostavat. Koittaisivat puhua normiäänellä ja ystävällisesti niin saattaisi tulla tulostakin.
Se, vielä kun ne lukee lapulta ja tavaavat jotain hankalaa sanaa. Toistaa itseään, en kestä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:04"]
No niille on varmaan sanottu paljon ilkeämpiäkin asioita.
[/quote]
Tuo ei ole kuin lapsen tasolle jääneen perustelu töykeälle käyttäytymiselle. Jos ap:ta vitutti, niin olisi heti sulkenut puhelimen, tai vaihtoehtoisesti sanonut, että onpas paska spiikki en osta mitään.
Mutta ei, oli pakko tietoisesti solvata asiaa (ääni) mille työntekijä ei voi yhtään mitään. Ihmiset tulevat vaan jostain syystä Suomessa vuosi vuodelta röyhkeämmiksi kanssaeläjiä kohtaan, pahimpina esimerkkeinä jopa hoitohenkilöstön häiriöinti tai väkivallan uhka. Aivan käsittämätöntä.
Te puhelinmyyjiä haukkuvat. Mä toivon teille semmosta tilannetta, että ette itse saa mitään muuta työtä kuin puhelinmyyntiä ja pakosti joudutte sitä tekemään.
Tulitko meittineeksi että se ihminen siellä toisessa päässä teki työtään saadakseen toimeentuloa. Ei hän voi mitään sille millainen ääni hällä on. Entä jos sinä olisit kaupassa töissä ja joku sanoisi että en kyllä osta mitään kun myyjällä on noin ruma nenä.
Meillä kellään ei ole oikeutta loukata- tai estää ketään tekemästä työtään. Asiat voi sanoa asiallisestikkin. Jos et halua noita puheluja ota puhelinnumerosi pois julkisesta jaosta.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:09"]
Te puhelinmyyjiä haukkuvat. Mä toivon teille semmosta tilannetta, että ette itse saa mitään muuta työtä kuin puhelinmyyntiä ja pakosti joudutte sitä tekemään.
[/quote]Sitten ollaan työttömiä. Revi siitä puhelinmyyjä
Kokemusta siitä, että jos sanoo pari kertaa ei ja/tai sulkee puhelimen, niin soittavat silti takaisin. Puhui ihan riittävän sujuvasti spiikkinsä. Jos olisi puhunut normaalisti, ei olisi hajottanut niin paljon. Tiedän, että tekevät sitä työtä, kun ei muuta ole. Mutta auta armias, kun propu palaa. Tänään on ollut todella huono aamu ja sitten kestää tuota kuunnella. Suoramarkkinointikielto ollut jo kaksi vuotta, eikä se estä tuota soittelua. Siitäkin saatu puhelinmyyjien kanssa tappelua aikaiseksi. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:04"]
No niille on varmaan sanottu paljon ilkeämpiäkin asioita.
[/quote]
Tuo ei ole kuin lapsen tasolle jääneen perustelu töykeälle käyttäytymiselle. Jos ap:ta vitutti, niin olisi heti sulkenut puhelimen, tai vaihtoehtoisesti sanonut, että onpas paska spiikki en osta mitään.
Mutta ei, oli pakko tietoisesti solvata asiaa (ääni) mille työntekijä ei voi yhtään mitään. Ihmiset tulevat vaan jostain syystä Suomessa vuosi vuodelta röyhkeämmiksi kanssaeläjiä kohtaan, pahimpina esimerkkeinä jopa hoitohenkilöstön häiriöinti tai väkivallan uhka. Aivan käsittämätöntä.
[/quote]
Niin no. Olen itsekin ollut puhelinmyyjä ja tämä on varmaa tietoa. Ei tietenkään oikeuta sanomaan mitä lystää, mutta lohdutuksen sanana.
Oliko se Aku-Ankka kauppias? Hitto kun ärsyttää sen tyyli. Kun on varmistanut osoitetiedot ja henkilön, toteaa vaan, "että minäpä pistän tulemaan ilmaiseksi kolmen kuukauden Aku-Ankat...". Ei törppö edes kysy kohteliaasti, että saako lähettää tai jotain muuta. Joka kerta pitää huutaa väliin, että mulle ei pistetä tulemaan mitään. En halua, ei kiinnosta, usko jo. Sama sälli soittaa kuukauden välein.
Jotenkuten jaksaa joskus, jos aikaa on, kuunnella mitä on tarjolla, ja sitten kysymykseen, että kiinnostaako tarjous, vastata kohteliaasti, että "ei kiitos". Fiksut myyjät lopettaa siihen. Vähemmän fiksut alkaa inttämään ja tivaamaan syytä kieltäytymiseen. Niin kuin olisi oletus, että ilmaisetr näytteet on pakko ottaa vastaan kiitoksia ladelle. Näille joutuu sitten aina toteamaan, että "ei kiinnosta, runkkaa ite bampukalsareihis" ja lyömään luurin korvaan.
Eikö nää myyjät tajua, että omaa aikaansahan he vaan tuhlaavat vastahakoisen asiakkaan kanssa inttäessä ja asiakkaan vitutuskäyrää nostaessa. Luulis, että myyjän oma etu on nopea lopetus ja soitto seuraavalle.
Varmaan siellä on taustalle se, että kellokallepomot kuuntelee puheluja ja antaa haukut, jos myyjä luovuttaa helposti. Että ei kai tuo aina puhelinmyyjän vikakaan ole vaan puhelinmyyntifirman ohjeistettu myyntitapa. Voi kai tuo toimiakin, kun saadaan langanpäähän joku arka, joka ei uskalla sanoa vastaan, tai dementoitunut vanhus, joka ei ymmärrä mistään mitään. Omaiset sitten riitelee firman kanssa ja peruu kauppoja, jos yleensä saavat ketään langan päähän..
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:09"]
Te puhelinmyyjiä haukkuvat. Mä toivon teille semmosta tilannetta, että ette itse saa mitään muuta työtä kuin puhelinmyyntiä ja pakosti joudutte sitä tekemään.
[/quote]Sitten ollaan työttömiä. Revi siitä puhelinmyyjä
[/quote]
Sulle toivotan sitä, ettei sua palkkaa kukaan muukaan.
Ja minäkin olen työtön, enkä saa mistään tällä hetkellä rahaa. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:13"]
Kokemusta siitä, että jos sanoo pari kertaa ei ja/tai sulkee puhelimen, niin soittavat silti takaisin. Puhui ihan riittävän sujuvasti spiikkinsä. Jos olisi puhunut normaalisti, ei olisi hajottanut niin paljon. Tiedän, että tekevät sitä työtä, kun ei muuta ole. Mutta auta armias, kun propu palaa. Tänään on ollut todella huono aamu ja sitten kestää tuota kuunnella. Suoramarkkinointikielto ollut jo kaksi vuotta, eikä se estä tuota soittelua. Siitäkin saatu puhelinmyyjien kanssa tappelua aikaiseksi. Ap
[/quote]
Oletko tietoisesti hidas vai mikset ole ymmärtänyt, ettet vaan vastaa sinulle tuntemattomiin numeroihin :D No, helvetin tyhmä mikä tyhmä!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:10"]
Tulitko meittineeksi että se ihminen siellä toisessa päässä teki työtään saadakseen toimeentuloa. Ei hän voi mitään sille millainen ääni hällä on. Entä jos sinä olisit kaupassa töissä ja joku sanoisi että en kyllä osta mitään kun myyjällä on noin ruma nenä.
Meillä kellään ei ole oikeutta loukata- tai estää ketään tekemästä työtään. Asiat voi sanoa asiallisestikkin. Jos et halua noita puheluja ota puhelinnumerosi pois julkisesta jaosta.
[/quote]
Tämä. Olen ihan samaa mieltä. Ihmiset on tulleet käsittämättömän ilkeiksi. Miksei voi vaan sanoa, ei kiitos ja sulkea puhelimen.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:14"]Oliko se Aku-Ankka kauppias? Hitto kun ärsyttää sen tyyli. Kun on varmistanut osoitetiedot ja henkilön, toteaa vaan, "että minäpä pistän tulemaan ilmaiseksi kolmen kuukauden Aku-Ankat...". Ei törppö edes kysy kohteliaasti, että saako lähettää tai jotain muuta. Joka kerta pitää huutaa väliin, että mulle ei pistetä tulemaan mitään. En halua, ei kiinnosta, usko jo. Sama sälli soittaa kuukauden välein.
Jotenkuten jaksaa joskus, jos aikaa on, kuunnella mitä on tarjolla, ja sitten kysymykseen, että kiinnostaako tarjous, vastata kohteliaasti, että "ei kiitos". Fiksut myyjät lopettaa siihen. Vähemmän fiksut alkaa inttämään ja tivaamaan syytä kieltäytymiseen. Niin kuin olisi oletus, että ilmaisetr näytteet on pakko ottaa vastaan kiitoksia ladelle. Näille joutuu sitten aina toteamaan, että "ei kiinnosta, runkkaa ite bampukalsareihis" ja lyömään luurin korvaan.
Eikö nää myyjät tajua, että omaa aikaansahan he vaan tuhlaavat vastahakoisen asiakkaan kanssa inttäessä ja asiakkaan vitutuskäyrää nostaessa. Luulis, että myyjän oma etu on nopea lopetus ja soitto seuraavalle.
Varmaan siellä on taustalle se, että kellokallepomot kuuntelee puheluja ja antaa haukut, jos myyjä luovuttaa helposti. Että ei kai tuo aina puhelinmyyjän vikakaan ole vaan puhelinmyyntifirman ohjeistettu myyntitapa. Voi kai tuo toimiakin, kun saadaan langanpäähän joku arka, joka ei uskalla sanoa vastaan, tai dementoitunut vanhus, joka ei ymmärrä mistään mitään. Omaiset sitten riitelee firman kanssa ja peruu kauppoja, jos yleensä saavat ketään langan päähän..
[/quote]
Juuri se Ankka-myyjä. Mikähän myyntifirma? Pitäisikö pistää porukalla palautetta, että ko. myyntitapa on häiritsevää. Ap
Et yhtään epäkohtelias. Puhelinkauppiaille pitääkin läpätä luuri korvaan, on ne niin ärsyttäviä.