Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuka tietää voiko lapselle vaihtaa nykyään kummia?

Vierailija
05.06.2009 |

Olen vuosia sitten kuullut että nykyään voisi vaihtaa lapselle kummin, että kummi voi erota virastaan, oman poikani sylikummi vuosia sitten erosi kummiudestaan, en tiedä onko laillista vai laitonta mutta sain kirjeen jossa oli että nyky laki mahdollistaa, nyt itse olen tilanteessa että tahtoisin tyttäreni kummin pois elämästämme, koska hän on niin paljon mieliharmia aiheuttanut. eli onko kellään tietoa voiko nykyään tosiaan erottaa kummiudesta? jos linkkejä oisi mistä voisi katsoa, yritin etsiä tietoa mutta en löytänyt kun tosi vanhoja juttuja. vai onko ainut apu että hän kummi johon emme pidä yhteyttä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummin kanssa hankaluuksia, niin kannattaisiko katsoa peiliin?

Vierailija
2/4 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kummeja ei voi vaihtaa eikä kummeilta ottaa pois tehtäväänsä kastetoimituksen jälkeen. Kummien lisääminen on mahdollista erityisistä syistä."

Tämä Suomen evankelis-luterilainen kirkon sivuilta.

Eli poikasi kummi on voinut "erota" tehtävästään, mutta virallisesti hän on kyllä vieläkin kummi. Mistä sait sen kirjeen? Et varmaan ainakaan seurakunnalta..

Ja tyttäresi kummille voit sanoa, että olisi parempi, ettette olisi enää tekemisissä. Onko tytöllä muuten kummeja riittävästi? Jos ei, niin kummin voi lisätä, jos on hyvä syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olemassaolevaa kummia ei voi erottaa.

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/3D771C0F959FAD46C2257022003F65DA?Open…

Pojallamme alusta kaksi kummia. Toinen lopetti yhteydenpidon kokonaan pojan ollessa noin 2v. Kun sain kuulla, että voi ottaa ns "lisäkummin" tartuin tuumasta toimeen ja otin yhteyttä omaan seurakuntaan. Heille vaan sitten vapaamuotoinen kirje jossa asia kerrotaan ja perustellaan. Kirjeessä myös mainittava uuden kummin nimi ja muistaakseni hetu. Ei mennyt kauan kunnes lisäkummi sai paperit kotiin, että hänet on hyväksytty lapsemme kummiksi.

Olen ikionnellinen kun otin....on ainakin yksi joka todella välittää lapsesta ja auttaa aina jos itse vaan pystyy....

Vierailija
4/4 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et löytänyt mitään tietoa? Laitoin googleen hakusanaksi "kummi", ja 2 ekaa olivat wikipedia ja Suomen ev.lut. kirkko. Ja kummastakin tieto löytyy ihan selvästi sanottuna..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän