Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atoopikko/allerginen VAUVA? Helps?

Vierailija
04.06.2009 |

meillä nyt 3kk vauva jolla alkanut ilmetä iho-oireita. Maito nyt ainakin on ihan allergisoiva,on oksentanut maidon juonnista (siis minun,vauva on täysimetyksellä) ja poskiin ilmestyi näppylää.

MUTTA nyt viimeisen viikon,vähän päälle on vauvaparan peppu ja sääret menneet ihan kamaliksi :( Rasvaan pun. bebathenilla ja sin. abopasella,ne tuntuis vähän auttavan.

Oireina on siis kuivaa ihottumaa,punainen peppureiän ympärys,sit välillä on sellaisia "kuivareunaisia" hilseläikkiä??

rasvaanko nyt ihan pieleen? Mitä tehdä tuolle peppureiän ympärykselle joka on ihan punainen mutta ei kuiva? Siihen oon pistänyt sitten sinkkirasvaaa,mutta siitä ei tunnu olevan hyötyä?

Olen pudottanut ruokavaliosta pois myös sitrukset,ruisleivän ja kahvin...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan olen jättänyt pois maidon ja sitrukset pääasiassa. Ihan sen takia,että maidosta tulee kaarioksennukset joka kerta ja kasvoihinkin näppylää. Kasvot on muuten pysyneet hyvinä,mutta maito tuo näppylää heti.

Sitrukset sen takia,että olen huomannut niistä puklun paksuuntuvan ja muuttuvan limaiseksi.

En mielestäni veikkaile mitään vaan nää on faktoja.

Ja olen siis täysimetyksellä,en haluaisi alkaa tarjoamaan korviketta sen takia...

ap

Vierailija
22/27 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen vaipanvaihdon yhteydessä. Apteekissa myytävä "Tenavan rasvatalkki" (huom! ei sitten se toinen, joka on rasvaton) on siihen paras. Siinä on rasva mukana ja ei silti hiosta tai haudo. Tämä ennaltaehkäisyksi punoittavalle pepulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaan käytöstavat hukassa.

Allergisen atoopikko-lapsen äitinä ja toisia atoopiko perheitä tuntevana voin sanoa, että mitään yhtä ja oikeaa rasvaa ei atoopikolle ole. Ne hyvät rasvat löytyy kokeilemalla. Toisen iho sietää paremmin ohuita rasvoja ja pysyy niillä kunnossa, kun taas toinen käyttää paksua rasvaa. Samoin pesukerrat atoopikkojen välillä vaihtelee, toinen iho kuivuu hirveesti usein toistuvasta pesusta ja toinen iho taas ei kestä olla pesemättä. Pesun jälkeen kannattaa taputella (ei hangata) iho kuivaksi ja suosia aika viileitä pesulämpötiloja.

Joka tapauksessa allergiaperäiseltä kuulostaa (itsekin jos kun olet allergikko niin lapsella on hyvät mahdollisuudet olla myöskin) eli kannattaa pyytää lähetettä sinnepäin. Tsemppiä!

Vierailija
24/27 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkää kesäkurpitsaa syödessään että kaikelle muulle lapsi on allerginen.

Minä olen terkkarin kanssa samaa mieltä, tuo on herkkä ihoisella normaalia, toiselle sopii toinen rasva ja toiselle toinen.

Itse olen kärsinyt kaiken maailman ihottumista koko ikäni, samoin tyttäreni. Allergiatesteissä ollaan kyllä aikoinamme juostu, ilman tulosta.

Kunnon kortisonikuuri sillon tällöin on pakko pitää, sibicortia minäkin suosittelen, tai hydrokortisonia.

Nykyisin ei käsittääkseni edes suositella kokonaan mistään ruoka-aineesta luopumista, ainakin tätini vaikeaan pähkinä allergiaan (kasvojen turpoaminen pariksi päiväksi)suositeltiin syötäväksi pähkinää pienissä määri silloin tällöin, näin yliopistollisessa sairaalassa.

Vierailija
25/27 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut 2 atoopikko vauvaa ja tässä nyt allergialääkäreiltä saatua ohjetta ensiavuksi ennen kun pääsette itse lääkärin pakeille. Eli haet apteekista 1 prosenttista hydrokortisonivoidetta ja sitten jotain hyvää perusvoidetta kuivalle iholle, esim. Lipolan on aika hyvä. Peset vauvelin haalealla vedellä kerran päivässä, aamuin illoin reilusti hydrokortisonia ihottuma-alueille kolmen päivän ajan. Sen jälkeen kolme päivää perusvoidetta. Tätä 3 päivää kortisonia-kolme päivää perusvoidetta hoitoa voit huoletta jatkaa siihen asti kunnes pääsette tutkimuksiin. Mikäli siis rasvat ei aiheuta vaivoja, kaikki perusvoiteet eivät käy kaikille, kokeilemalla selviää mikä on hyvä. Tsemppia vaan, vuoden ikään mennessä pahin on yleensä ohi!!

Vierailija
26/27 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä rupea diettaamaan omasta ruokavaliostas muuta kun tyyliin maitoa ja munaa. Tai just niitä sitruksia. Sillä ei pääse pitkälle ja oma vointi kärsii.

Vierailija
27/27 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa miettiä sitä 300 km ajoa lääkärin takia. Meidän vauva ei kunnalliselta puolelta minkäänlaista apua saanut, lähinnä syyllistettiin äiti. Yksityisen kautta saatin apua. No, toivottavasti teillä julkinen puoli toimii. Ja lääkäriin nyt senkin takia, että nämä neuvot täällä ovat hyvin kirjavia. Esim. altistuksen nimeen vannoo moni, mutta todellakin, se on suositus lievissä tapauksissa, ja siinä luottaisin lääkärin arvioon, en niinkään av:n.