oullun asuinalueet
minnepäin kannattasi lasten kanssa muuttaa, onko kokemusta koskelasta tai puolivälinkankaasta?
Kommentit (7)
Henk.koht kokemusta on noista kahdesta Koskelasta. Tykkäsin asua siellä, puistoista ja "kumpuilevaa" aluetta, jossa monta leikkikenttää tosi lähekkäin. Helpompi olisi luetella, mihin ei lasten kanssa ehkä kannattaisi muuttaa. Itse en ihan hevillä lähtisi ainakaan Meri-Toppilaan, Tuiraan, Rajakylään enkä Kaukovainiolle.
Oulun eteläisiä osia en tunne kovin hyvin, mutta sieltä
esim. Maikkula ja Metsokangas kai lapsiperhealueita.
Itse asun Rajakylässä rauhallisella omakotialueella.
Se rauhaton alue on vain tossa kauppojen kulmilla olevat
isot vuokrakerrostalot. Maine on todellisuutta pahempi.
Mä puolustaisin Rajakylää, siellä on hyvät palvelut ja erinomaiset leikkipuistot lapsille.
Rajakylää kyllä pidetään melko rauhattomana myös. Kannttaa samoin välttää myös Maikkulaa! Samoin hieman tai jopa todella kyseenalaista seutua ovat erityisesti Meri-Toppila ja siinä sivussa Koskela, koska on niin lähellä Toppilaa, joka on ehkä se pahin helvetti. Kyseenalaisten listaa voisi jatkaa ainakin Kaukovainioon, Kaijonharjuun ja It'ä-Tuiraan.
Tuossa aiemmin mainitsemat Pateniemi, Kuivasjärvi jne ovat oivia ja rauhallisia. Samoin Esim. Mäntylä. Myös Kempelettä, esim. Kokkokangasta kannattaa harkita.
osaa sanoa