Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin parantava puhallus... :D

Vierailija
04.06.2009 |

Naurattaa, kun meidän 5- ja 2-vuotiaat uskoo edelleen kumpikin vakaasti, että mun puhallus parantaa pipin. Tuolla leikeissä vähän väliä sattuu, ja sitten tullaan vuorotellen puhalluttamaan polvea ja otsaa ja käsivartta. Paras oli tänään, kun kuopus satutti kielensä, ja mun piti siihenkin puhaltaa! Ja pitää puhaltaa kunnolla, mikään hönkäys sinne päin EI AUTA!

Kuinkahan pitkään tätä kaikkivoipuutta vielä jatkuu? :DDD

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka puolelle ruumista on saanut puhallella. Ja aina auttaa!

Vierailija
2/6 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on myös vesi se parantava voima. Nuorempi sanoo et pipi meni pois kun pesee veret vedellä ja itku loppuu yleensä siihen. Mutta kyllä siihen se äiskän puhallus ja pusu täytyy vielä antaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermosto kuljettaa puhalluksen aiheuttaman tuntoaistimuksen ja kipuaistimus lievenee.

Vierailija
4/6 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin syli, suukko ja puhallus, kaikkien kolmen pikkuvahingot paranee näillä konsteilla :)

Vierailija
5/6 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sille puhallukselle ihan fysiologinen selitys. Se sekoittaa kipuviestin kulkemisen hermostossa, siis tuntoaisti lähettää toisen ärsykkeen joka estää kipuviestin kulun. Ja siihen vielä äidin hellyys ja sanat, jotka vievät huomion siitä kivusta. Kokeile itse kun seuraavan kerran satutat itseäsi, silitä sitä paikkaa ja huomaat, että kipu hellittää.

Vierailija
6/6 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin jos siinä samalla lupaa laittaa laastarin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä