Oma mies hyväksikäyttänyt
Olen nuori äiti, ikää 18. Meillä on päälle päin täydellinen perhe. On iso koti, hyvät vaatteet, tehdään päivittäin kunnon kotiruokaa, minä käyn kerran viikossa omissa harrastuksissa ja meillä mieheni kanssa menee nykyään hyvin. Ongelma on kuitenkin se, että aloimme seurustelemaan minun ollessa 14-vuotias ja mieheni oli saman ikäinen. En ollut koskaan ennen seurustellut, eikä minua oltu edes pussattu. Mieheni oli pari kuukautta sitten eronnut puolen vuoden suhteestaan. Ehdittiin seurustella 2 viikkoa, kunnes mies tuli meille yökylään. Muuten meni hyvin, mutta aamulla kun heräsin ja kävin syömässä aamupalaa, huomasin ettei ketään ole kotona. Se ei ollut ongelma, sillä olimme mieheni kanssa olleet hyviä ystäviä vuoden ajan. Palasin takaisin mieheni luokse ja hän tahtoi saada kosketella minua vatteiden alta. En suostunut, koska halusin edetä hitaasti ja muutenkin oli jo uskomatonta, että sain edes pussata poikaa. Olin lähdössä pois huoneesta, mutta mieheni ei päästänyt minua, vaan piti kädestä lujasti kiinni ja vaati saada kosketella. Tulin ihan kamalaan paniikkiin ja pelkäsin, että se raiskaa mut. Aloin keksimään tekosyytä ja selitin, että täytyy mennä vessaan. Halusin siis vaan äkkiä piiloutua ja laittaa oven lukkoon, pelotti niin paljon. Mieheni ei kuitenkaan antanut, vaan halusi tulla mukaan. Yritin estellä minkä voin, mutta lopulta olimme yhdessä samassa vessassa. Mieheni teki selväksi, että minun täytyi nostaa paita pois, jotta hän sai katsella ja kosketella rintojani. Koskaan en ollut näyttäny kenellekkään miespuoliselle rintojani ja olin ihan peloissani. Jonkin aikaa siinä sitten mies puristeli ja ihasteli, kunnes jätti minut vessaan yksin. En vielä tuolloin ymmärtänyt asiaa ja meni pari vuotta ennen kuin ymmärsin sen. En ole pystyny puhumaan asiasta kenellekkään, koska nykyään mieheni on kyllä kiltti ja ymmärtäväinen. Nyt kohta neljän vuoden jälkeen asia on alkanut kovasti vaivaamaan. Sain kuukausi sitten avattua asiasta ensimmäisen kerran suuni edes, alkuun mietin oliko se vain unta. Mieheni ei suostu puhumaan asiasta, mutta myöntää jutun kyllä.
En tiedä mitä tehdä. Haluaisin puhua asiasta, mutta en voi kenellekkään, sillä kaikki tietää mieheni. Niin kiltti ja mukava. Meillä meneekin ihan hyvin, mutta tämä asia musertaa minut.
Kommentit (30)
että rintojen koskettelu ei olisi hyväksikäyttöä, ei tarkoita, että se ei olisi ollut väärin tai aiheuttanut seurauksia.
Kuinka moni koulukiusaaja on ymmärtänyt, mitä tekee jne.
AP älä syyllistä itseäsi ja ehdotan, että puhuisit jonkun ammattiauttajan kanssa.
vaan koittaa keksiä helpottavia ja lohduttavia näkökulmia, kun kerran olet jäänyt suhteeseen ja päättänyt sitä jatkaa. Sinua ja sinun pahaa oloasi tässä koitetaan helpottaa. Jos sinusta tuntuu noin pahalta, hanki ammattiapua yksin tai miehen kanssa.
ja aina mieheni kanssa sekastatessa ne tulee mieleen, vielä 20v. jälkeenkin. Mene sinä puhumaan jonnekkin, kun vielä voit apua saada.
Ei, sinä et ole millään tavalla merkittävä tekijä tässä ketjussa. Mutta jos vastaat jollekin, voit silti yrittää ajatella inhimillisesti. On erittäin helppoa vähätellä ja arvostella muita, ja juuri sinunkaltaisesi rajoittuneet ilkeät ihmiset ovat maailmassamme ei vain inhottuja vaan myös turhia. Sulkeudu siis kotiisi haukkumaan ja vähättelemään itseäsi, ole niin hyvä.
ja vaikka se hemmetin huono selitys onkin, niin tod. näk. miehesi ei kokeneempana ole tajunnut, kuinka tärkeä asia sinulle on. Vaikka eihän se asiaa muuksi muuta, kyllä pojankossinkin pitäisi ymmärtää kun tyttökaveri sanoo EI!
Jos et saa asiaa puhuttua selväksi miehesi kanssa, niin käänny ammattiavun puoleen. Et saa itsesi, etkä lapsesi, etkä myöskään miehesi takia antaa tuon episodin varjostaa elämääsi loputtomiin.
ja surullista on, että sinulla on ollut niin huono itsetunto, että et saanut suhdetta katkaistua.
Nyt teillä on kuitenkin lapsi jo kuvioissa mukana, ja silloin teillä on mielestäni velvollisuus yrittää selvittää asia ihan kunnolla. Jos teillä se ei keskenänne onnistu, saatte varmasti apua esimerkiksi seurakunnan perheasiainneuvottelukeskuksesta, tai kunnan puolelta. Uskoisin, että kun olette noin nuoria vanhempia, tukitoimia saa melko helpolla.
Tsemppiä, vaikutat ihan mukavalta ihmiseltä.
että ei on ei. Eli voihan olla, että miehesi itsekin tietää sisimmässään, että on loukannut sinua, mutta häntä hävettää tyhmä käytöksensä ja mieluiten unohtaisi sen.
Mutta jotta siitä ei kasva sisälläsi vielä isompi peikko, voisi olla tärkeätä saada sanottua miehelle jonakin rauhallisena hetkenä, kuinka kauhea tilanne oli sinulle nuorena kokemattomana tyttönä.
Voi olla että mies silloinkin vain murahtelee, mutta ainakin sinä olet saanut silloin purettua vähän painoa sydämeltäsi eikä mies sanoamaasi tule unohtamaan. Ehkä hän nyky- ja tulevalla käytöksellään yrittää osoittaa sinulle pahoitteluaan siitä, mitä teki aikoinaan. Tekemättömäksihän hän ei asiaa saa.
olleet, niin kuin olette vieläkin. Eiköhän tuokin ole aihetta unohtaa.
Nuori poika ei ole edes tajunnut tekevänsä tyhmästi, eikä edes taida tajuta sitä vieläkään.
Ei, sinä et ole millään tavalla merkittävä tekijä tässä ketjussa. Mutta jos vastaat jollekin, voit silti yrittää ajatella inhimillisesti. On erittäin helppoa vähätellä ja arvostella muita, ja juuri sinunkaltaisesi rajoittuneet ilkeät ihmiset ovat maailmassamme ei vain inhottuja vaan myös turhia. Sulkeudu siis kotiisi haukkumaan ja vähättelemään itseäsi, ole niin hyvä.
Pitäisitkö sitten sen pääs kiinni. Sinähän tässä rupesit minusta puhumaan, en minä itse! Kannattais varmaan sunkin ajatella ensin ennenkuin puhut, täyttä paskaa sieltä näyttää tulevan!
Mun mielestä nyt aloittaja on aika tyhmä ja nuori. Jos tosissaan on pelottanut yms niin minkä hemmetin takia on vielä katsonut sen jälkeen sitä samaa poikaa?? Ei vaan mene mun ymmärrykseen. Vai oletko aloittaja tosissaan niin heikko ihminen että alistut tommoseen?? Oma on häpeäs sitten, mitä täällä ruikutat
Kuvitellaanpa, että olisin ollut teidän tyttö. Jos olisin tullut itkien kertomaan asiasta, niin olisitko vastannut "voi kulta, semmosta ne pojat tuossa iässä tekee". Pitääkö se hyväksyä? Pojatko saa tulla ja pakottaa, vaikka ei tyttöystävä haluaisikaan. En ymmärrä, miksi osa tuntuu olevan mieheni puolella.