Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kokemuksia jos autoanne on kolhittu ja tekijä paennut paikalta

Vierailija
03.06.2009 |

Autoamme kolhittiin parkkihallissa ja kuljettaja pakeni paikalta. Tiedossa rekkari ja olenkin jo käynyt tekemässä rikosilmoituksen ja automme kolhuista vahinkoilmoituksen omaan vakuutusyhtiöömme. Nyt eilen tekijä soitti ja pyysi, että käyn arvioituttamassa kolhumme. Miten asia tästä etenee? Olenko hänen kanssaa yhteyksissä ja yhdessä tappelemme mitä han kustantaa ja entä jos hän huijaakin. Oli firman auto ja oli vähän sen oloinen äijä ettei halua omista vakuutuksistaan maksaa. Voiko omasta vakuutusyhtiöstä saada jonkinlaista henkistä tukea tai apua? Saisinko vinkkejä miten olette toiminneet.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkasi...

eli jos olet varma tekijästä kun on rekkarikin tiedossa (todistaja löytyy?) ja olet tehnyt sekä rikosilmoituksen että vahinkoilmoituksen, niin eihän sun silloin enää tarvitse olla tekijän kanssa yhteyksissä. Ilmoitat hänelle vakuutusyhtiösi nimen ja hän / hänen vakuutusyhtiönsä ovat sitten yhteyksissä sinun vakuutusyhtiöösi. Sieltä omasta vakuutusyhtiöstä voi henkisen tuen kanssa olla niin ja näin, mutta sen sijaan saanet ihan konkreettista tukea eli missä ja miten voit autosi korjauttaa ja laskut menevät vakuutusyhtiösi kautta tekijälle tai hänen vakuutukseensa. Meille ei ole noin käynyt, sen sijaan olen jättänyt lapun tuulilasiin, kun todistin vastaavaa tapausta ja silloin ainakin se jonka auto kolhittiin sai sen pikaisesti korjautettua ja vakuutusyhtiöt keskustelivat keskenään.

Vierailija
2/12 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmän rauhallisesti. Sinä teit ilmoituksen vakuutusyhtiöösi, viet oman vakuutusyhtiösi valtuuttamalle vahinkotarkastajalle (joskus tarkastaja tulee esim autokorjaamolle) autosi korjataan ja sinun ja tuon äijän vakuutusyhiöt keskenään sopivat korvauksista. Tuo mieshän maksaa kolhut tai siis tuon miehen vakutuusyhtiö. Rikosilmoitusta ei tarvitse tuollaisessa kolhimistapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se kannattaa tehdä jos tyyppi on paennut paikalta. Onko todistajia? Jos on niin vielä parempi. Älä ala sopimaan MITÄÄN tuon aiheuttajan kanssa. Viet auton tosiaan vahinkotarkastajalle jonka oma vakuutusyhtiösi ilmoittaa, myös korjaamot tekevät noita tarkastuksia (isoimmat korjaamot ainakin). Vakuutusyhtiöt hoitavat asian, turha alkaa tuollaisen ihmisen kanssa vääntämään.

Vierailija
4/12 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Onko yleensä tapana tehdä rikosilmoitus tuollaisissa tilanteissa? Siis jos tekijä on tiedossa eikä ole kiistänyt syyllisyyttään ja asian voi sopia ihan vakuutusyhtiön kautta, näin ymmärsin kirjoituksestasi?

Vierailija
5/12 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai joo siis tekijä oli paennut paikalta, sitten tietysti

Vierailija
6/12 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan mun kylkeen ja pakeni paikalta. Sain rekkarin ylös ja tyyppi saatiin kiinni pari kuukautta myöhemmin. Sillä ei ollut edes voimassaolevaa ajokorttia. Maksoi auton korjauksen ja korvauksia ansionmenetyksestä ja vara-auton kustannukset, koska en pystynyt olemana töissä ja jouduin käyttämään liikkumiseen vara-autoa. Ehdottomasti rikosilmoitus poliisille!

Vierailija
7/12 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiheuttajan rekkari on tiedossa ja sinulla on vielä todistajakin, suosittelen ottamaan yhteyttä vahingon aiheuttajan vakuutusyhtiöön ja tekemään sinne vahinkoilmoituksen. Myös tekemäsi rikosilmoitus olisi hyvä olla mukana ja mahdollinen todistajan lausunto tai todistajan tiedot. Näin ottavat asian hoitoonsa, eikä sinun tarvitse olla tekijän kanssa tekemisissä, jos et halua. Aiheuttajan vakuutusyhtiön vahinkotarkastaja tarkastaa kolhun ja arvioi korjauskustannukset. Auton voi joko korjauttaa tai sopia kolhusta kertakorvauksen. Suosittelen asioimaan ennemmin vakuutusyhtiön kanssa, kuin aiheuttajan. Jos autollasi on kasko, voit myös käyttää omaa vakuutustasi, mutta joudut silloin maksamaan omavastuun ja mahdolliset bonukset tippuvat myös. Tosin jos aiheuttajan vakuutusyhtiö suostuu myöhemmin maksamaan kulut takaisin vakuutusyhtiöllesi, myös bonukset ja omavastuu palautetaan.

Vierailija
8/12 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo menee liikennevakuutuksesta, niin ei tipu kuin bonukset, omavastuuta ei tarvitse maksaa.

Itse kolhin autoa parkkipaikalla ja homma toimi näin. KOlhitun auton omistaja kyllä yritti maksattaa minulla 250e sopimuksella, kolhu oli pieni kun ovi kävi viereiseen autoon, eli maksu olisi ollut suhteettoman kallis kolhuun nähden.

mutta ajattelin, että parempi kuin vakuutusyhtiö hoitaa, niin ei tule jälkiseuraamuksia.

Vierailija
9/12 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastapuolen vahingot, kasko omat. Eli jos itse kolhii omaa autoaan vaikka, niin käyttää omaa kaskoaan. Kolarissa jossa on syyllinen niin tietty kolhija/syyllisen vakutuus maksaa kaiken.

Vierailija
10/12 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vastapuoli maksaisikin korjauksen.

Aina saa (vaikka pelkän kiveniskemän korjauksen takia) seisontakorvauksen, joka on Turvassa 84 e.

Olen käynnyt kuluneen talven aikana korjauttamassa tuulilasia monta monta kertaa, korjaus on kestänyt tunnin ja tilille on tipahtanut aina tuo 84e.

Vierailija
11/12 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOlhitun auton omistaja kyllä yritti maksattaa minulla 250e sopimuksella, kolhu oli pieni kun ovi kävi viereiseen autoon, eli maksu olisi ollut suhteettoman kallis kolhuun nähden. mutta ajattelin, että parempi kuin vakuutusyhtiö hoitaa, niin ei tule jälkiseuraamuksia.

Oletko sä koskaan joutunut selvittämään, mitä ihan PIENEN kolhun korjaaminen esim auton ovessa tai vaikka etulokasuojassa voi maksaa? Kas kun ihan PIENENKIN kolhun takia pitää irrottaa se koko ovi, suoristaa tai ehkä peräti vaihtaa (nykyään kun niitä ei nii nvain suoristella) ja sitten maalata koko hel*** pellinpala uudestaan, niin se maksaa äkkiä 500 euroa. Ja jonkun kerran olen laskenut vakuutusyhtiön kanssa, kumpi kannattaa ennemmin: maksaa bonuksien menetyksen takia esim noin tuon 500 euroa isommat laskut seuraavan 3 vuoden aikana vai maksaa itse, jos johonkin sopimukseen pääsee.... Mun laskussa tosin kyse kaskosta, jossa oli vielä omavastuukin muun lisäksi, mutta tulos oli siis,useamman sadan euron ero mun hyväksi,jos maksoin laskun itse.

Vierailija
12/12 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastapuolen vahingot, kasko omat. Eli jos itse kolhii omaa autoaan vaikka, niin käyttää omaa kaskoaan. Kolarissa jossa on syyllinen niin tietty kolhija/syyllisen vakutuus maksaa kaiken.

Jos autolla on kasko, niin sitä voi käyttää AINA syyllisyydestä riippumatta. Ja silloin tippuu bonukset ja pitää maksaa omavastuu. Jälkeenpäin vakuutusyhtiö voi sitten hakea maksettuja kuluja syyllisen vakuutusyhtiöltä. Helpoin tietenkin on, jos syyllisen vakuutusyhtiö hoitaa asian suoraan, mutta aina näin ei käy. Jos esim. syyllisyydestä on epäselvyyttä tai jos syyllinen kiistää edes olleensa paikalla.